Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:30 12 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A început montarea de șină nouă și aparate noi de cale, în Portul Constanța

ro

08 Jul, 2022 15:16 1016 Marime text
foto: Facebook/ CFR Infrastructura

În Portul Constanța - PRIORITATEA I - a început montarea de șină nouă și aparate noi de cale, informează reprezentanții CFR Infrastructură. 

Pe ambele șantiere (loturile 1 și 2) din Portul Constanța, constructorii au început montarea noilor linii CF și a aparatelor de cale, iar materialele de cale folosite, în cadrul lucrărilor, provin de la furnizori din România și Austria. 

Stadiul de execuție al lucrărilor în cadrul Lotului I (Port Zona A și Port Zona B)
  • defrișare și curățare vegetație - 98%;
  • demontarea suprastructurii existente - 69%;
  • excavații în ampriză, până la cota platformei căii - 35%;
  • prebalastare linii - 20%;
  • 2.800 traverse de beton armat precomprimat - 28% din cantitatea necesară
  • montate 4 aparate de cale noi, tip S49E1-300-1:9
  • montată linia 1 - Siloz 2

Constructorul este S.C. WIEBE România S.R.L.

Stadiul de execuție la Lotul II (Port Zona B și Port Mol V)
  • defrișare și curățare vegetație pe - 90 %;
  • demontare linii în procent de - 57%
  • excavații în ampriză, până la cota platformei căii – 42%
  • montare linie CF - 600 m
  • traverse de beton - 1.200 buc
  • piatră spartă - 600 tone
  • Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.

Materiale de cale folosite la lucrări:
  • aparate de cale: România/ Buzău
  • traverse din beton precomprimat (complet echipate): România, Buzău
  • piatră spartă: România/ carierele din Dobrogea
  • șină tip S49: Austria

PRIORITATEA I (2 LOTURI) - 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale

Lucrările de reparații și întreținerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanța au fost stabilite în conformitate cu prevederile Memorandum-ului pentru stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de transport feroviar de marfă din zona Portului Constanța - Măsura 4.1

LOTURI - 35 de linii (13,398 km) și 75 de aparate de cale

LOTUL I (Port Zona A și Port Zona B)
  • 19 linii (6.589 km)
  • 32 aparate de cale
Constructorul lucrărilor este tot S.C. WIEBE România S.R.L.

 LOTUL II (Port Zona B și Port Mol V)
  • 16 linii (6,809 km)
  • 43 aparate de cale
Constructor: S.C. ARCADA COMPANY S.A.

Ordinul de începere al lucrărilor a fost de 15 iunie 2022, iar durata de execuție este de 149 de zile.

De asemenea, lucrările au fost finațate de Fondul de rezervă al Guvernului României.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii