Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:05 10 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Datornici 14.01.2009

ro

14 Jan, 2009 20:37 972 Marime text

COMUNICAT DE PRESĂ de la RAJA Constanţa

Pentru recuperarea debitelor de la abonaţii rău-platnici, măsura adoptată de SC RAJA SA Constanţa este debranşarea de la sistemul de alimentare cu apă potabilă. Măsura este în conformitate cu prevederile  Legii 51/2006, cu modificările ulterioare şi Legii 241/2006, cu modificările ulterioare. După ce asociaţiile de proprietari sau consumatorii casnici se trezesc fără apă la robinete găsesc, în scurt timp, sumele necesare pentru achitarea contravalorii prestaţiilor. Pentru a-i forţa pe restanţieri să se achite de obligaţii, sunt avizaţi şi debranşaţi abonaţii cu restanţe, indiferent de statutul juridic al acestora. Dacă în perioada sărbătorilor de iarnă campaniile de debranşare au fost sistate, începând din această săptămână s-a procedat la reluarea acestei măsuri îndreptate împotriva rău-platnicilor.

Din păcate, la blocurile de locuinţe care au contracte de furnizare cu RAJA au de suferit şi abonaţii buni platnici în cazul în care asociaţia este debitoare către furnizor. Legislaţia actuală din România prevede ca în cazul Asociaţiilor de proprietari, care au statut de persoane juridice, să existe un singur branşament care este contorizat. Montarea aparatelor de măsură a fost gratuită pentru a da consumatorilor posibilitatea să achite doar cantitatea de marfă care le-a fost livrată.

Deşi problema recuperării debitelor cade în sarcina preşedinţilor şi administratorilor de bloc care au pârghiile legale pentru executarea silită a rău-platnicilor, în cele mai multe cazuri aceşti reprezentanţi nu fac demersurile legale pentru a evita debranşarea întregului imobil de la sistemul centralizat de distribuţie a apei. Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, conducerea RAJA a găsit înţelegere la Consiliul Judeţean Constanţa în vederea protejării bunulor platnici. Astfel că începând din anul 2006 RAJA a pus în aplicare procedura de încheiere a convenţiilor de facturare individuală a consumurilor de apă şi canalizare cu fiecare utilizator din cadrul unei asociaţii. Facturarea individuală pe apartamente este o soluţie civilizată, prin care se va respecta regula <consumatorul plăteşte>, iar la nivelul asociaţiilor de proprietari nu vor mai exista cazuri în care utilizatorii bun-platnici să sufere de lipsa apei, din cauza celor cîţiva datornici, în urma aplicării măsurii de debranşare pentru recuperarea debitelor. În cazul apariţiei unui rău-platnic la nivelul unei asociaţii, RAJA Constanţa va putea acţiona direct asupra debitorului pentru recuperarea creanţelor, fără ca aceste acţiuni să aiba un efect negativ şi asupra abonaţilor bun-platnici de la nivelul asociaţiilor. Mai precis, RAJA Constanta nu va mai aplica masura de debranşare de la sistemul de alimentare cu apă în cazul asociaţiilor debitoare.

Din păcate, mulţi reprezentanţi ai Asociaţiilor debitoare nu au apelat la această posibilitate astfel încât au de suferit şi bunii platnici. În ceea ce priveşte solicitările de amânare a acestei măsuri extreme SC RAJA nu îi poate da curs pentru că la rândul ei are facturi lunare de achitat către furnizorii de energie, materiale, etc. Clemenţa arătată restanţierilor s-ar răsfrânge negativ asupra tuturor abonaţilor  punând în pericol întregul sistem de alimentare cu apă potabilă al judeţului Constanţa.

Ofiţer Media

Ion Chivăran

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii