Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:20 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Rio-Bucovina preconizează o creştere cu cca. 29% a cifrei de afaceri pentru anul 2011

ro

06 Jul, 2011 20:55 1403 Marime text

productie.jpgRio-Bucovina  preconizează o creştere cu cca. 29% a cifrei de afaceri pentru anul 2011

Bucureşti,  6 Iulie 2011 – Rio-Bucovina, companie cu capital 100% privat, un jucător-cheie pe piaţa de apă minerală naturală, a înregistrat o creştere cu 40% a cifrei de afaceri în primul semestru al anului fiscal curent, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2010. Pornind de la aceste date, compania, activă atât în zona producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, preconizează că, la finalul anului fiscal 2011, cifra de afaceri va atinge o valoare de 110 milioane RON, în creştere cu 29% faţă de 2010.
“Creşterea Rio-Bucovina în această perioadă s-a datorat atât dezvoltării şi eficientizării distribuţiei produselor în toate zonele ţării, cât şi adaptării la cerinţele consumatorilor. Apa Bucovina are un preţ corect (sub media apelor minerale cu preţ mediu de vânzare) şi este echilibrată din punct de vedere al conţinutului de minerale, cu PH neutru şi cu un minimum de reziduu uscat.  Pe lângă apa minerală plată Bucovina la 5 litri, unde suntem lider de piaţă pe segment de îmbuteliere, ne-am adaptat cererii şi am lansat apa de masă la 5 şi la 6 litri sub marca proprie La Vitta”, a declarat Camelia Hoinărescu, Director de Marketing al Rio-Bucovina.
„Deşi vorbim de o perioadă de criză, în ultimii doi ani Rio-Bucovina a avut o evoluţie ascendentă în ceea ce priveşte cifra de afaceri.”, continuă Camelia Hoinărescu.  Astfel, compania a încheiat anul fiscal 2010 cu o cifră de afaceri de 85 milioane RON, în creştere cu  4% faţă de anul precedent şi înregistrând un profit de 14%, în condiţiile în care în 2009 încheiase anul pe break–even. Totodată, compania şi-a mărit constant bugetul de investiţii, valoarea alocată anului 2011 ajungând la 10 milioane RON. Nu în ultimul rând, în ciuda crizei economice, numărul angajaţilor companiei a rămas relativ constant în perioada 2009 – 2010, anul 2011 aducând chiar o creştere a personalului. Astfel, compania dispune de 500 de angajaţi, ce îşi desfăşoară activitatea atat în cadrul fabricilor de la Vatra Dornei şi Timişoara, cât şi în sediul central din Bucureşti şi în centrele regionale de distribuţie.
Referindu-se la piaţă, specialiştii companiei se aşteptă la o creştere a consumului de apă pe timpul verii. Prognoza se bazează în egală măsură pe rezultatele studiilor efectuate în ultimul an şi pe o lungă experienţă pe piaţa din România. Dat fiind că hidratarea este o nevoie primară, consumul de apă pe cap de locuitor nu scade, chiar şi în contextul actual al crizei. Mai mult, ca perspectivă, consumul de apă îmbuteliată poate înregistra o creştere, pe de o parte prin educarea consumatorului cu privire la necesarul zilnic de apă (aprox. 2 litri), care trebuie consumat chiar dacă nu se resimte senzaţia de sete, şi, pe de altă parte, prin tendinţa în creştere a populaţiei de a consuma apă îmbuteliată în locul celei de la robinet.  În prezent, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 10 milioane de hectolitri, adica 0,15 litri / zi / persoană. Potenţialul de consum al pieţei în ceea ce priveşte apa îmbuteliată este aşadar departe de a fi atins.
“Pe perioada verii ne aşteptăm să crească consumul de apă. Motivul este evident : nevoia de hidratare creşte proporţional cu valorile termice. O creştere a cererii înseamnă o creştere a consumului, deci a vânzărilor de către companiile producătoare. Conform studiilor MEMRB, în vara anului trecut consumul de apă îmbuteliată a crescut cu circa 20%. Dacă această vară se va dovedi a fi una caniculară, este posibil să înregistrăm creşteri de consum şi mai mari.
Rămâne însă problema sezonalităţii de consum a apei, care poate afecta fluxul de producţie. De aceea, ca să contracarăm scăderile de vânzări din sezonul rece, lucrăm la lărgirea portofoliului de produse prin adaugarea unor produse cu o sezonalitate inversa apei si care să compenseze “setea” din vară. Ne referim aici la produse gen băuturi energizante, conserve şi altele, a căror vânzare creşte pe perioada rece.“, a adăugat Directorul de Marketing al Rio-Bucovina.
Conform aceloraşi analize MEMRB, Rio-Bucovina a înregistrat anul trecut o cotă de piaţă în zona “apă minerală” de 6,5%, iar pe categoria “apă îmbuteliată” (incluzând şi apa de masă), o cotă de 7,3%.  Anul acesta compania îşi propune o creştere a cotei de piaţă cu încă 1,5 – 2 puncte procentuale.
///////

Despre Rio-Bucovina:
Compania a fost înfiinţată în anul 1999, ca societate specializată în distribuţia apelor minerale “Bucovina” şi a sucurilor din gama “Rio”, acestea existând însă pe piaţa din România încă din 1993.
În 2006 a luat fiinţă compania Rio-Bucovina, încluzând în obiectul de activitate şi producţia / îmbutelierea apei minerale Bucovina, precum şi a băuturilor răcoritoare.
Pe lângă acestea, ulterior, societatea îşi divesifică gama de produse în zona distribuţiei, incluzând, la momentul actual, o serie largă de bunuri alimentare şi nonalimentare.
Mărcile proprii comercializate de Rio-Bucovina sunt: Bucovina – apă minerală naturală plată şi carbogazificată; La Vitta – apă de masă; Malibu – produse alimentare; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – băuturi răcoritoare; Golden Horse – băutură energizantă.  Rio-Bucovina este unicul distribuitor în România pentru mărcile Zara (paste făinoase) şi Becker’s Bester (suc natural de fructe).
Rio Bucovina a implementat şi certificat un sistem de management integrat: calitate – mediu – siguranţa alimentului, conform ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2009 şi ISO 22000: 2005, în parteneriat cu organismul german de certificare TUV CERT, prin TUV HESSEN.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii