Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
03:19 25 04 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol anunţă organizarea concursului pentru ocuparea unui post de director de îngrijiri

ro

23 Apr, 2025 09:00 827 Marime text


 

             Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol, anunţă organizarea concursului pentru ocuparea  unei funcţii specifice comitetului director - director de îngrijiri,  în data de 15.05.2025 la sediul Sanatoriului Balnear şi de Recuperare Techirghiol, str.Dr.Victor Climescu nr.34-40, Techirghiol.

Dosarele de înscriere se depun la serviciul resurse umane, pâna la data 08.05.2025, ora 15.00.

Informaţii suplimentare privind condiţiile de participare, bibliografia şi temele pentru proiect se obţin de la serviciul resurse umane, tel.0241/481757 şi de pe site-ul instituţiei.

 

 

 

 

 

 

I . Condiţii de înscriere

La concurs se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ, următoarele criterii generale şi specifice.

Criterii generale:

- au domiciliul stabil în România;

            - nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

            - au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

            - nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.

Criteriile specifice pentru directorul de îngrijiri sunt următoarele:

1.  sunt asistenţi medicali generalişti, moaşe sau asistenţi medicali cu grad principal;

          2. deţin gradul principal de cel puţin doi ani;

          3. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă sau scurtă durată, cu diplomă de licenţă/absolvire;

         4. dețin cursuri de perfecţionare în management sanitar sau management al serviciilor de sănătate, avizate de Ministerul Sănătăţii în baza criteriilor de calitate stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii.

Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de înscriere;

  2. copie dupa actul de identitate;

  3. copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;

  4. copie de pe certificatul de absolvire a examenului de grad principal;

  5. curriculum vitae;

  6. adeverinţă care  atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;

  7. cazierul judiciar;

  8. declaraţie pe proprie răspundere că nu a desfășurat activități de poliție politică așa cum este definită prin lege;

  9. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;

  10. proiectul de specialitate.

Menţiunea conform cu originalul pe actele necesare înscrierii la concurs se face la compartimentul personal în prezenţa documentelor originale.

 

 

 

 

Concursul se va desfăşura după următorul program:

 

 

 

Nr. crt. Data și ora Etapa concursului/examenului
1. 08.05.2025 ora 15.00 Termen limita de depunere a dosarelor
2. 09.05.2025 orele 12.00-14.00 Verificarea dosarelor candidaților privind îndeplinirea condițiilor legale
3. 09.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatelor verificării și selecției dosarelor de înscriere
4. până la data de 12.05.2025
ora 15.00
Primirea eventualelor contestații
5. 13.05.2025 orele 12.00-14.00
 
Soluționarea eventualelor contestații
6. 13.05.2025 ora 15.30
 
Afișarea rezultatelor soluționării contestațiilor
7. 15.05.2025 orele 12.00-14.00 Susținerea testului grilă/lucrării scrise de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului
8. 15.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatelor obținute la testul grilă/lucrării de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului
9. 16.05.2025 orele 12.00-14.00 Susținerea proiectului /lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului
10. 16.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatelor obținute la susținerea proiectului /lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului
11. 19.05.2025 orele 12.00-14.00 Interviul de selecție
12. 19.05.2025 ora 15.00 Afișarea rezultatului concursului
13. până la data 20.05.2025 ora 15.00 Primirea eventualelor contestații privind rezultatul concursului
14. 21.05.2025 orele 13.00-15.00 Soluționarea eventualelor contestații și afișarea rezultatelor finale

 

 

 

BIBLIOGRAFIE

 

A. DIN DOMENIUL LEGISLAȚIEI:

 

 

 

 

 

1. LEGE nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată;

2. ORDIN nr. 284 din 12 februarie 2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice;

3. ORDIN nr. 446 din 18 aprilie 2017 privind aprobarea Standardelor, Procedurii şi metodologiei de evaluare şi acreditare a spitalelor, cu modificările și completările ulterioare;

4. LEGE nr. 46 din 21 ianuarie 2003 drepturilor pacientului, cu modificările și completările ulterioare;

5. ORDIN nr. 1.410 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările și completările ulterioare;

6. ORDIN nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;

7. LEGE nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;

8. ORDIN nr. 921 din 27 iulie 2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public, cu modificările și completările ulterioare;

9. ORDIN nr. 914 din 26 iulie 2006 pentru aprobarea normelor privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, cu modificările și completările ulterioare;

10. ORDIN nr. 1.761 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia;

11. ORDIN nr. 1.628 din 24 septembrie 2007 privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului public din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

12. HOTĂRÂRE nr. 1.336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, actualizata;

13. ORDIN nr. 1.502 din 19 decembrie 2016 pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului etic care funcţionează în cadrul spitalelor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

14. HOTĂRÂRE nr. 521 din 26 mai 2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;

15. HOTĂRÂRE nr. 144 din 23 februarie 2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii;

16. ORDIN nr. 1.226 din 3 decembrie 2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale;

17. HOTĂRÂRE nr. 2 din 9 iulie 2009 privind adoptarea Codului de etică şi deontologie al asistentului medical generalist, al moaşei şi al asistentului medical din România;

18. HOTĂRÂRE nr. 429 din 16 aprilie 2008 privind nivelul alocaţiilor de hrană pentru consumurile colective din unităţile sanitare publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

19. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.

 

 

 

 

 

B. TEMELE-CADRU PENTRU PROIECTUL DE SPECIALITATE

 

 

 

 

 

a) Planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului;

b) Siguranţa şi satisfacţia pacientului;

c) Managementul calităţii serviciilor medicale;

d) Managementul resurselor umane;

e) Performanţa clinică şi financiară a activităţilor spitalului.

 

 

 

 

 

1. Îmbunătățirea calității serviciilor medicale

- analiza circuitelor funcționale

- analiza structurii pe secți

-evaluarea relației dintre structurile spitalului şi serviciile furnizate

- dezvoltarea platoului tehnic pentru intervenţii diagnostice şi terapeutice

- propuneri de îmbunătăţire a structurii şi organizării sanatoriului

 

 

 

 

 

2. Îmbunătăşirea managementului resurselor umane

- evaluarea încadrării cu personal pe categorii

- evaluarea relației dintre structura sanatoriului şi încadrarea cu personal

- evaluarea relației dintre serviciile furnizate şi încadrarea cu personal

- metode de creştere a performanței personalului

- stimularea satisfacției profesionale a personalului medical.

 

 

 

 

 

3. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de sanatoriu

- analiza activității sanatoriului, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare)

- analiza fluxurilor de date, pe tipuri de servicii furnizate

(codificare, colectare, transmitere, validare)

-îmbunătățirea capacității de răspuns a santoriului la nevoile bolnavilor

- propuneri de îmbunătățire a performanței sanatoriului pe baza analizei activităţii

 

 

 

 

 

4. Evaluarea sanatoriului din punct de vedere al calității

- calitatea serviciilor

- calitatea datelor raportate

- calitatea personalului

-satisfacția pacienților

 

 

 

 

 

Candidații aleg una din temele de mai sus şi dezvoltă un proiect care vizează activitatea Sanatoriului (maxim 8-10 pagini, font 14), conform structurii propuse mai jos:

 

 

 

 

 

Structura proiectului de management

 

 

 

 

 

A. Descrierea situației actuale a sanatoriului

B. Analiza SWOT a sanatoriului: puncte forte, puncte slabe, oportunități și ameninţări

C. Identificarea problemelor critice

D. Selecționarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute

E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată

1. Scop

2. Obiective-indicatori

3. Activităţi

a) Definire

b) Încadrare în timp - Grafic Gantt

c) Resurse necesare umane, materiale, financiare

d) Responsabilități

4. Rezultate aşteptate

5. Monitorizare - indicatori

6. Evaluare indicatori

 

 

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii