Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:09 17 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Peste 10 milioane de lei în joc Penalități zilnice pentru Primăria Constanța în conflictul cu Hidro Salt SRL. Ce au decis magistrații

ro

17 Oct, 2025 14:49 141 Marime text
sursa foto: Pixabay
Un nou capitol se scrie în disputa legală dintre societatea Hidro Salt B92 SRL și Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanța, după ce Judecătoria Constanța a decis, pe 24 iunie 2025, obligarea Primăriei la plata unor penalități de întârziere.

Este vorba despre  penalităţi în cuantum de 0.1% pe zi de întârziere din suma totală de 10.254.992,36 lei, până la executarea obligaţiei prevăzute de titlul executoriu reprezentat de Sentinţa arbitrală nr. 59/13.09.2024 pronunţată de Curtea De Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României. 

Dosarul, înregistrat sub numărul unic 1143/212/2025, vizează obiectul "obligație de a face aplicare penalități" și a fost soluționat de Secția civilă.


 

Decizia instanței de fond

Pe 24 iunie 2025, Judecătoria Constanța a pronunțat următoarea soluție pe scurt:

"Admite în parte cererea. Obligă debitoarea la plata penalităţilor în cuantum de 0.1% pe zi de întârziere din suma totală de 10.254.992,36 lei, până la executarea obligaţiei prevăzute de titlul executoriu reprezentat de Sentinţa arbitrală nr. 59/13.09.2024 pronunţată de Curtea De Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României. Executorie. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare."




Salt B92 SRL solicită obligarea Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Constanța la plata penalităților de 1% pe zi de întârziere

Prin cererea de chemare în judecată depusă la data de 22.01.2025, creditoarea ##### SALT B92 SRL solicită obligarea Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Constanța la plata penalităților de 1% pe zi de întârziere aplicate la suma de 10.254.992,36 lei, reprezentând contravaloarea unor obligații de a face, stabilite prin Sentința arbitrală nr. 59/13.09.2024, și neexecutate de debitor.

Obligațiile constau în: emiterea unei adrese către Trezoreria Municipiului București pentru eliberarea garanției de bună execuție (9.553.095,09 lei);emiterea unei adrese pentru eliberarea sumelor reținute conform Clauzei 47 din Acordul Contractual nr. 52043/17.03.2021 (687.042,16 lei); emiterea unei adrese pentru eliberarea dobânzilor acumulate în contul indicat (14.855,11 lei).

"Prin cererea de chemare în judecată din data de 22.01.2025, înregistrată sub numărul ####/212/2025, creditoarea ##### Salt B92 SRL a solicitat, în contradictoriu cu debitoarea Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Constanța, obligarea Municipiului Constanța la plata penalităților de 1% pe zi de întârziere din 10.254.992,36 lei (valoarea obiectului obligației de a face), ca urmare a neexecutării obligațiilor de a face care îi incumbă debitorului în temeiul Sentinței arbitrale nr. 59/13.09.2024, respectiv:


(i) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a Garanției de #### Executie constituită prin rețineri succesive în contul IBAN, în cuantum de 9.553.095,09 lei;

(ii) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a sumelor reținute în temeiul Clauzei 47 din Acordul Contractual nr. 52043/17.03.2021 în contul IBAN, în cuantum de 687.042,16 lei;

(iii) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a dobânzilor acumulate în contul IBAN, în beneficiul Hidro Salt, în cuantum de 14.855,11 lei. în temeiul dispozițiilor art. 453 C. proc. civ,, solicităm instanței de judecată să dispună obligarea părții adverse la plata cheltuielilor de judecată ocazionate subscrisei de prezentul demers judiciar."- se arată pe rejust.ro. 


În susținerea cererii, creditoarea a arătat că prin Sentința arbitrală nr. 59/13.09.2024, pronunțată de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, în dosarul nr. 12/2024, au fost dispuse următoarele:a fost respinsă excepția de prematuritate/inadmisibilitate invocată de Municipiul Constanța; a fost admisă în parte acțiunea formulată de Hidro Salt; a fost obligată UAT Municipiul Constanța să emită trei adrese către Trezoreria Municipiului București.

"În motivare, a învederat, în esenţă, că prin dispozitivul Sentinţei arbitrale nr. 59/13.09.2024 pronunțate de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României în dosarul nr. 12/2024 (ie. titlul executoriu), s-a dispus respingerea excepției de prematuritate/inadmisibilitate a cererii de arbitrare invocate de U.A.T. Municipiul Constanța, admiterea în parte a acțiunii arbitrale formulate de Hidro Salt, precum și, printre altele:

(i) obligarea U.AT. Municipiul Constanța la emiterea unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a Garanției de #### Execuţie constituită prin reţineri succesive în contul IBAN, în cuantum de 9.553.095,09 lei;

 (ii) obligarea U.A.T. Municipiul Constanța la emiterea unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a sumelor reținute în temeiul Clauzei 47 din Acordul Contractual nr. 52043/17.03.2021 în contul IBAN, în cuantum de 687.042,16 lei;

(iii) obligarea U.A.T. Municipiul Constanța la emiterea unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a dobânzilor acumulate în contul IBAN, în beneficiul Hidro Salt, în cuantum de 14.855,11 lei. Conform art. 615 C. proc. civ. coroborat cu art. 635 C. proc. civ., Sentința arbitrală nr. 59/13.09.2024 pronunțată în dosarul arbitral nr. 12/2024 de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României constituie titlu executoriu și poate fi pusă în executare silită. Pentru a obține executarea prestațiilor care i se cuveneau, creditoarea a demarat procedura de executare silită a obligațiilor cuprinse în titlul executoriu, astfel că pe rolul ### ###### ####### ####### s-a înregistrat cererea de executare silită sub dosar nr. 617/2024. "- se arată pe rejust.ro.

În continuarea susținerii cererii, creditoarea a menționat că, prin Încheierea nr. ##### din 11.10.2024, pronunțată în dosarul nr. #####/212/2024 de către Judecătoria Constanța, a fost admisă cererea de încuviințare a executării silite, fiind autorizată punerea în executare a obligațiilor stabilite prin titlul executoriu – Sentința arbitrală nr. 59/13.09.2024 emisă de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional.

În temeiul acestei încheieri, executorul judecătoresc a procedat la înstiințarea Municipiului Constanța cu privire la declanșarea executării silite, în conformitate cu prevederile art. 904 Cod procedură civilă.

"Prin Încheierea nr. ##### pronunțată la data de 11.10.2024 în dosarul nr. #####/212/2024, Judecătoria Constanța a admis cererea formulată de ### ###### ####### ####### și a încuviințat executarea silită a obligațiilor stabilite prin titlul executoriu reprezentat de Sentința arbitrală nr. 59/13.09.2024 pronunțată de Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României. Ulterior, executorul judecătoresc a procedat la înștiințarea Municipiului Constanța cu privire la demararea executării silite a obligațiilor dispuse prin intermediul titlului executoriu, în conformitate cu dispozițiile cuprinse în art. 904 C. proc. civ.. Astfel, la data de 08.11.2024, i-au fost comunicate debitorului de către ### ###### ####### ####### Încheierea de încuviințare a executării silite nr. 14798 pronunțată în data de 11.10.2024 în dosarul nr. #####/212/2024 aflat pe rolul Judecătoriei Constanța, alături de

(i) Somația emisă în data de 31.10.2024 prin care s-a pus în vedere debitorului că, în termen de 10 zile de la comunicare, să execute obligația de a face și să emită adresele de deblocare a sumelor reținute, precum și de

(ii) copia certificată a titlului executoriu. Cu toate că Încheierea de încuviințare a executării silite pronunțată în data de 11.10.2024 alături de Somația emisă în data de 31.10.2024, prin care s-a pus în vedere Municipiului Constanța să emită adresele de deblocare a sumelor, au fost comunicate debitorului încă din data de 08.11.2024, acesta nu și-a îndeplinit obligația de a face de a face în termenul de 10 zile de la comunicare, care s-a împlinit încă din data de 19.11.2024. "- mai arată sursa citată. 


Potrivit rejust.ro, la data de 21.11.2024, executorul judecătoresc a emis Procesul-verbal prin care constată neexecutarea în termenul de 10 zile de la comunicarea încheierii de încuviințare a executării silite de către Municipiul Constanța a obligației de a face constând în:

 (i) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a Garanției de #### Executie constituită prin rețineri succesive în contul IBAN, în cuantum de 9.553.095,09 lei;

(ii) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a sumelor reținute în temeiul Clauzei 47 din Acordul Contractual nr.52043/17.03.2021 în contul IBAN, în cuantum de 687.042,16 lei;

 (iii) obligația U.A.T. Municipiul Constanța de emitere a unei adrese către Trezoreria Municipiului București de eliberare a dobânzilor acumulate în contul IBAN, în beneficiul Hidro Salt, în cuantum de 14.855,11 lei.

În considerarea faptului că executorul judecătoresc a comunicat debitorului încheierea de încuviințare a executării silite încă din data de 08.11.2024, precum și că au trecut mai mult de 4 luni de la data pronunțării sentinței arbitrale care este definitivă, obligatorie și constituie titlu executoriu.
 
 

Hidro Salt B92 SRL, firma care a modernizat două bulevarde importante din Constanța

Firma Hidro Salt B92 SRL a executat lucrări de modernizare a bulevardelor 1 Decembrie 1918 și Alexandru Lăpușneanu, în perioada 08.02.2023-01.11.2023, ce constau în reabilitarea trotuarelor și carosabilului, a pistelor pentru biciclete, iluminatului public, fibrei optice, apei pentru irigații și spațiilor verzi. Hidro Salt B92 SRL a fost contractată pentru aceste lucrări de Primăria Constanța, în baza Acordului Contractual nr. 52043/17.03.2021.

De asemenea, Hidro Salt B92 SRL a câștigat și contractul pentru reabilitarea, modernizarea şi dotarea Liceului cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” din municipiul Constanţa.

Societatea a încasat atunci, din partea Primăriei Constanța suma de 4.970.276,87 lei, sumă la care se adaugă TVA.

La scurt timp însă, Liceul cu Program Sportiv „Nicolae Rotaru” a rămas un șantier abandonat, după ce firma a dispărut iar primăria Constanța a reziliat contractul.
 
 
Hidro Salt B92 SRL are și un proces cu Consiliul Județean Constanța și CIM Recycling Medical Europe 94 SRL
 
Dosarul cu numărul 547/36/2025 a fost înregistrat la Curtea de Apel Constanța, la data de 6 octombrie 2025. Este repartizat la Secția de contencios administrativ și fiscal și se află în stadiul de fond.

Obiectul cauzei este o plângere formulată împotriva Deciziei CNSC nr. 2740/C6/2802 din 17 septembrie 2025, privind un litigiu legat de achiziții publice.

Reclamant în dosar este societatea Hidro Salt B-92 SRL, iar pârâți sunt Unitatea Administrativ Teritorială Județul Constanța – Consiliul Județean Constanța și CIM Recycling Medical Europe 94 SRL.

Deocamdată nu există informații despre termene de judecată și s-a fixat o primă ședință la data de 20.10.2025.
Cu alte cuvinte, firma Hidro Salt B-92 SRL a formulat o contestație împotriva Consiliului Județean Constanța, în calitate de autoritate contractantă, privind procedura de atribuire a contractului pentru „Reabilitarea Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța”.

Contestatoarea a solicitat anularea raportului procedurii și a rezultatului licitației prin care oferta asocierii conduse de CIM Recycling Medical Europe 94 SRL fusese declarată conformă și acceptabilă, cerând reevaluarea acesteia.
CIM Recycling Medical Europe 94 SRL a formulat o cerere de intervenție în sprijinul autorității contractante, solicitând respingerea contestației
 


Ce prevede decizia CNSC

„Încuviințează, în principiu, cererea de intervenție formulată de către societatea SC Cim Recycling Medical Europe 94 SRL.

Admite, în parte, contestația depusă de Hidro Salt B-92 SRL, în contradictoriu cu autoritatea contractantă Consiliul Județean Constanța, și anulează raportul procedurii nr. 24856/09.07.2025, actele subsecvente acestuia și comunicările rezultatului procedurii de atribuire în ceea ce privește oferta depusă de asocierea SC Cim Recycling Medical Europe 94 SRL & SC Via Carpatia Consult SRL & SC Primaserv SRL & SC Nova Steel Buildings SRL & SC Euras SRL, în sensul că admite criticile contestatoarei referitoare la neverificarea de către comisia de evaluare a modului de îndeplinire de către asociatul SC Euras SRL a obligațiilor principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziții publice.

Obligă autoritatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea deciziei Consiliului, cu respectarea prevederilor legale, să facă aplicarea aspectelor de fapt și de drept reținute de Consiliu prin motivarea sa și să reevalueze oferta depusă de asocierea SC Cim Recycling Medical Europe 94 SRL & SC VIA Carpatia Consult SRL & SC Primaserv SRL & SC Nova Steel Buildings SRL & SC Euras SRL prin stabilirea măsurii în care SC Euras SRL, membru al acestei asocieri, se află sau nu în situația de excludere prevăzută la art. 167 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 98/2016. 2 Respinge ca nefondate celelalte critici formulate de contestatoare în legătură cu oferta asocierii declarată câștigătoare. Pe cale de consecință, Consiliul respinge ca nefondată cererea de intervenție formulată de SC Cim Recycling Medical Europe 94 SRL, inclusiv în ceea ce privește cererea sa de obligare a de Hidro Salt B-92 SRL la plata cheltuielilor de judecată. Prezenta decizie este obligatorie pentru părți, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.

Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate, în temeiul art. 29 din Legea nr. 101/2016. "-se arată în decizia CNSC.

 
În februarie 2025, CJC organiza licitație pentru execuție lucrări de reabilitare a clădirii Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa

UAT județul Constanța a lansat în februarie licitația pentru execuție de lucrări pentru obiectivul de investiţie „Reabilitarea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa”. Restaurarea, consolidarea, protecţia şi conservarea monumentului istoric: Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa prin realizarea de lucrări de revitalizare a zidăriilor de piatră şi cărămidă și a bolţilor cu degradări, lucrări de restaurare interioare la spaţiile boltite şi la componentele artistice ale sălilor şi frescei din aula „Adrian Rădulescu”, lucrări de restaurare exterioare la faţade şi acoperişuri, lucrări de arhitectură, lucrări de intervenţie structurală, lucrări de instalaţii.
 
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informații suplimentare, numai prin SICAP, cu 18 zile înainte de data limită de depunere stabilită pentru depunerea ofertelor, conform art. 160 alin. (1) și alin. (2) din Legea 98/2016. În măsura în care solicitările de clarificări sau informații suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut anterior, răspunsurile autorității contractante vor fi publicate în SICAP cu 11 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor, conform art. 161 alin.(2) din Legea 98/2016, autoritatea contractantă urmând să nu dea curs solicitărilor adresate prin altă modalitate de comunicare sau la un alt termen decât cel stabilit.

Valoarea estimată a lucrărilor este de 42.072.648.22 lei.

Proiectul (PT+DDE) a fost elaborat de SC High Construct Project SRL.

Prin proiectul „Reabilitarea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa”, UAT Judeţul Constanţa urmăreşte restaurarea şi punerea în valoare a Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa prin intermediul mecanismelor financiare oferite de Uniunea Europeană şi Bugetul Statului Român, prin Programul Operational Regional 2021-2027, Axa Prioritara: 5 – Îmbunătățirea mediului urban și conservarea, protecția și valorificarea durabilă a patrimoniului cultural; Prioritatea de Investitie: 5.1 – Conservarea, protejarea, promovarea și dezvoltarea patrimoniului natural și cultural; Cod SMIS:116053.

Durata estimată a contractului este de 87 luni compusă din următoarele etape: - Etapa I: emitere Ordin Administrativ de începere conform Clauzei 33 din Anexa nr.1 la HG nr.1/2018 (În termen de 90 de zile de la semnarea Acordului Contractual, Supervizorul emite Ordinul Administrativ de Începere către Antreprenor), Etapa II: 24 luni execuție și Etapa III: 60 luni -  perioada de garanție.
 
 
 
 Despre Hidro Salt B92 SRL (1996) București cu activitate lucrări de învelitori, șarpante și terase la construcții

Firma Hidro Salt B92 SRL din București, a fost înființată la data de 05.04.1996 și are ca obiect principal de activitate codul CAEN 4341 - Lucrări de învelitori, șarpante și terase la construcții.

Cifra de afaceri Hidro Salt B92 SRL a fost de 100.937.866 lei  în anul 2024, cu un profit de 13.726.605 lei.

Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri cu 34,96%.

Hidro Salt B92 SRL a raportat 235 angajați în anul 2024.

 
Familia Băiculescu 
 
Băiculescu Georgeta este asociat majoritar cu 97% alături de Băiculescu Deugene 1% care este și administrator, Băiculescu Alexandru cu 1% și Băiculescu Marius-George cu 1%. 

Potrivit termene.ro, firma și-a adjudecat 35 de contarcte prin achiziții directe. Printre autoritățile contractante se numără Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnică București, Comuna Ciolpani, Consiliul Județean Buzău, Spitalul Județean de Urgență Dr.Constantin Andreoiu Ploiești, Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale - Unitatea Teritorială 350, etc.

Cu privire la achizițiile publice, firma și-a adjudecat 142 de contracte. Printre autoritățile contractante se numără Compania Națională de Investiții SA, Agenția Națională pentru Locuinte, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava, Școala Națională de Pregătire a Agenților de Penitenciare Tg. Ocna, Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Bucuresti, etc.




PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
De asemenea, pentru redactarea acestui articol au fost folosite și informații de pe termene.ro.
 



Citește și:

Justiție ConstanțaFirma care a modernizat două bulevarde importante din Constanța, la judecată cu Primăria Constanța

CNSC obligă Consiliul Județean Constanța să reevalueze oferta câștigătoare pentru reabilitarea Muzeului de Istorie Națională și Arheologie
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii