Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:04 03 03 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Albuşul sau gălbenuşul?

ro

25 Aug, 2014 11:28 1683 Marime text
Gălbenuşul este bogat în nutrienţi, precum vitaminele A, D,E, K, complexul vitaminic B, sulf, zinc, fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu, colină, proteine, grăsimi, aminoacizi esenţiali şi antioxidanţi, cu multiple efecte benefice asupra organismului.
 
Gălbenuşul, deşi este considerat, în mod greşit, nesănătos, contribuie la buna funcţionare a sistemului nervos, reduce inflamaţiile, ajută la producerea de cheratină şi colagen, protejează ficatul, stimulează secreţia de dopamină şi serotonină, responsabili pentru starea de fericire. De asemenea, favorizează refacerea şi dezvoltarea masei musculare, reduce riscurile de infarct şi atac cerebral. Gălbenuşul are un rol important în procesele de memorare şi învăţare, previne cataracta şi alte boli degenerative ale ochilor.
 
Albuşul de ou are un conţinut ridicat de proteine, colagen, enzime, magneziu, potasiu, calciu, sodiu, selenium, riboflavină, vitaminele B3, PP şi B2. Albuşul de ou nu conţine colesterol şi grăsimi saturate, şi este utilizat de sportivi, în special de cei care vor să-şi crească masa musculară. Totodată, are proprietăţi antiinflamatorii şi este recomandat în cazul artritei, arsurilor şi afecţiunilor osoase. De asemenea, albuşul ajută la scăderea tensiunii arteriale, şi, datorită efectului redus de stimulare a secreţiei gastrice şi absenţei celulozei, albuşul de ou este indicat persoanelor cu gastrită hiperacidă, ulcer sau enterocolită. În consecinţă, ambele componente ale oului sunt benefice pentru sănătatea organismului.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii