Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:30 13 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

News alert. Sosire 28 martie Navă avariată ce transportă containere cu conţinut periculos este avizată pentru Portul Constanţa

ro

18 Mar, 2013 02:05 2251 Marime text
​Potrivit Hotnews.ro, totul a început cu un foc, ce a izbucnit anul trecut pe port-containerul german MSC Flaminia, aflat în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord. Un marinar a murit, altul este dat dispărut. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru a-şi repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a făcut mulţi pui. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. 
„E însoţită de două şlepuri“, transmite Radio Bremen. Cu câteva zile înainte, Bild online, din surse dpa (Deutsche Presse Agentur) anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc“. 
„Într-un port din România urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei“, explică radio-ul din Bremen, pe pagina sa online.
„Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relatează sursa citată, care s-a ocupat intensiv de caz. Din informaţiile obţinute de aceasta, călătoria Flaminiei spre portul românesc va dura zece zile.
Doi morţi
Un marinar a murit după primul incendiu la bordul navei, în iulie anul trecut, pe când Flaminia naviga dinspre coasta de est a USA, cu direcţia Bremerhaven. Al doilea, un bărbat de 41 de ani, a decedat mult mai târziu, în urma unui nou incendiu. El fusese transportat de urgenţă într-o clinica portugheză.
Comando de avarie pentru Flaminia
După refuzul de acostare în diverse porturi europene, navei i s-a permis, în sfârşit, să intre în apele germane şi a fost acostată în portul „apelor adânci”, încă neterminat, Jade-Weser de la Wilhelmshaven. „Nu se scurge nimic din vapor. Aceasta a fost şi condiţia pentru a putea intra în apele germane”, preciza Comando-ul de avarie din port, pentru Radio Bremen.
Deşi s-a luat decizia transbordării containerelor ramase intacte, operaţiunea s-a lovit mereu de greutăţi şi întârzieri. Anul trecut în septembrie, „containerul cu role de hârtie de pe Flaminia a atins din nou o temperatura de 200 de grade. Prin intervenţia pompierilor din Wilhelmshaven, aceasta a putut fi redusa la 35 de grade”, transmitea pe atunci, Comando-ul de avarie din port. 
Nici aeronava nu are voie să zboare în zona vasului
Atât focarele de incendii repetate, cât şi decesele celor doi mateloţi sunt în atenţia procuraturii germane. Pe când era parcată în portul din Marea Nordului, „o echipă de experţi în stabilirea cauzelor forensice ale avariilor produse de incendii urma să inspecteze nava”, anunţă Radio Bremen. Tot pe atunci, comando-ul de avarie din Cuxhaven „a interzis zborul, în zona în care se afla Flaminia”. Purtătoarea de cuvânt a comando-ului a descris această iniţiativă ca „simplă măsura de precauţie”.
Sursa: hotnews.ro
Nava este avizată pentru data de 28 martie
Potrivit marinetraffic.com, portcontainerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, cu un tonaj de 85.823tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, lansat la apă în anul 2001, cu IMO 9225615, este avizat să intre în Portul Constanţa la 28 martie, ora 11.00.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii