Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:08 18 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bancherii îşi recunosc o parte din vină “O parte din creditele neperformante sunt datorate exagerărilor şi greşelilor noastre”

ro

21 Feb, 2015 15:32 588 Marime text
Bancherii au acceptat că o parte din creditele neperformante sunt din vina lor. În perioada de creştere economică aceştia au acordat credite fără o analiză riguroasă a riscului, greşelile de strategie bancară generând o parte din creditele neperformante înregistrate în perioada crizei, a declarant Petre Bunescu, director general adjunct al BRD, conform Ziarulfinanciar.ro.

"O parte din creditele neperformante, fără niciun dubiu, sunt datorate exagerărilor şi greşelilor noastre ca bancheri, inclusiv greşelilor de strategie bancară. În aşa euforie, în care totul era roz, în care totul creştea de la an la an, fără niciun dubiu că noi ca bancheri comerciali am fost luaţi de val şi în bună măsură produsele pe care le-am oferit populaţiei nu erau dublate şi de o analiză corespunzătoare de risc. Noi înşine recunoaştem că structurile noastre de risc au fost destul de laxe în studierea dosarelor şi, după părerea mea, o parte din această neperformanţă care este acum măturată prin curăţirea bilanţurilor este un efect benefic pentru că înlătură din activitatea noastră propriile noastre greşeli", a afirmat Bunescu la BNR, în cadrul unei conferinţe pe tema reglementării şi supravegherii bancare, confrom Zf.ro.

Bunescu a mai arătat că o altă parte importantă a creditelor neperformante a provenit din efectele crizei economice, respectiv din falimentul firmelor, care s-a răsfrânt în activitatea băncilor.

Bunescu spune că procesul de curăţare a bilanţurilor de anul trecut a ajutat băncile "să vadă lucrurile puţin diferit". În urma curăţării portofoliilor, rata creditelor neperformante la nivelul sistemului bancar a coborât de la 23% la 14%.

Bunescu şi-a încheiat prezentarea exprimându-şi convingerea dobândită din experienţa de 40 de ani în sistemul bancar, potrivit căreia onestitatea bancherilor reprezintă un element cheie, care influenţează încrederea clienţilor, mai notează zf.ro.

Ti-a placut articolul?

Comentarii