Ora de second-hand, cu teorie şi practică
Ora de second-hand, cu teorie şi practică
În cadrul unui eveniment organizat de centrul AAA New Kopel,
s-au discutat mai multe lucruri despre piaţa de autoturisme second-hand.
Directorul general din cadrul New Kopel Group, Eugen Măciucă a început discuţia
pe o temă despre piaţa auto second-hand, care s-a contractat anul acesta
comparativ cu 2010.
Pe lângă faptul că se urmăreşte un echilibru între piaţa de maşini second-hand
şi cea alcătuită din maşini noi, cei de la AAA New Kopel îşi propun să schimbe
percepţiile despre achiziţia unei maşini second-hand prin centrele
specializate, ceea ce ar putea să contureze o piaţă mult mai matură. În
prezent, cota de piaţă a unor centre de vânzare-cumpărare de autoturisme este
la un stadiu insignifiant.
Totuşi, anul acesta se urmăreşte o creştere a numărului de unităţi
comercializate, la aproximativ 1.200 de maşini, în comparaţie cu anul precedent
- când s-au înregistrat în jur de 800 de unităţi. 100 din cele 1.200 de maşini
din acest an au fost exportate în Germania şi în Elveţia. AAA New Kopel cumpără
maşini de la flote sau de la persoane fizice, iar pe stoc se află lunar 200 de
maşini. Dintre acestea, 180 sunt din flota proprie, iar 20 sunt achiziţionate
de la clienţi persoane fizice.
Segmentele cele mai cerute sunt A, B şi C, iar în top se află Dacia, Skoda, VW
şi Toyota. Peste 90% dintre aceste autoturisme au fost înmatriculate după 2007,
dar există şi un procent cuprins între 10% şi 15% al maşinilor mai vechi de
patru ani.
Cum funcţionează mecanismul? AAA New Kopel cumpără maşini de la diverse
companii sau proprietari persoane fizice. Unii dintre aceştia nu sunt primii
proprietari, iar în momentul în care se face expertiza maşinii se pot descoperi
unele probleme de care actualul proprietar nu avea habar; acestea pot să
influenţeze preţul, iar persoana interesată să-şi vândă maşina către centrul
specializat se poate răzgândi, nefiind mulţumită de preţul oferit.
În medie, preţul pentru o maşină second-hand scoasă la vânzare prin centrul
specializat este cu aproximativ 5% peste media pieţei, dar în schimb se oferă
garanţie de 12 luni sau 20.000 de kilometri.
Sub fusta unui Opel Astra
A doua parte a evenimentului a inclus o prezentare a etapelor pe care
reprezentanţii de la AAA New Kopel le folosesc în momentul în care verifică o
maşină înainte de a-i stabili preţul pe care sunt dispuşi să-l ofere pentru
achiziţia ei. ″Cobaiul″ a fost un Opel
Astra, pe care Tudorel Dinu - directorul de achiziţii de la centrul New
Kopel l-a scos la un test-drive rapid pentru a povesti despre elementele care
se verifică în această fază. Maşina nu a fost menajată deloc şi a încasat
intenţionat toate gurile de canal şi imperfecţiunile drumului.
Pasul următor a fost vizita în service. Unul dintre mecanici a ″ambalat″ în celofan volanul şi scaunul, după care a coborât şi a verificat exteriorul. Ar fi de menţionat faptul că aparatul care verifică vopseaua nu este prea eficient dacă vremea este rea (Astra tocmai îşi făcuse un duş în ploaie), iar vopseaua poate să difere dacă o piesă (de exemplu, capota) este nouă. Dar asta nu va scădea neapărat preţul maşinii.
După verificarea motorului, maşina a fost cocoţată pe un elevator, iar mecanicii s-au năpustit sub "fusta" ei. Au fost analizate eventualele jocuri ale articulaţiilor, dar aproape totul a fost în regulă, cu excepţia unei măşti din plastic de la conducta de combustibil, care era desprinsă într-un capăt, probabil din cauza unei pietre care a ricoşat în ea. În fine, maşina-cobai a trecut testul cu succes, după cum probabil era de aşteptat.
Sursa: TopGear.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp