Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:13 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Alexander Stoica-Marcu, inventatorul unei aplicaţii software „Unităţile de turism sunt pregătite pentru era high-tech“

ro

10 Oct, 2014 00:00 6451 Marime text

Alexander Stoica-Marcu este elev în clasa a XII-a la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Constanţa. Alături de fratele său mai mare, tânărul a dezvoltat o aplicaţie software pentru hotelieri. Prin intermediul acesteia, turiştii şi nu numai au posibilitatea ca, fie de pe un smartphone, fie de pe o tabletă, să îşi facă o programare la spa sau să îşi comande cina la hotelul la care sunt cazaţi.

Ce beneficii ar putea să le aducă această aplicaţie hotelierilor? Cum ar putea fi dezvoltat turismul românesc prin intermediul mediului online? Sunt hotelierii români pregătiţi să treacă la o altă etapă a turismului?

Am discutat despre aceste aspecte cu Alexander Stoica-Marcu, în cadrul unui interviu acordat cotidianului ZIUA de Constanţa.

 Cum ţi-a venit ideea acestei aplicaţii software şi ce presupune ea, concret?

Ideea a pornit în urmă cu doi, trei ani, atunci când stăteam pe plajă şi încercam pur şi simplu să îmi comand de mâncare, făcând cu mâna la chelner. În puhoiul acela de lume, nu m-au băgat în seamă, aşa cum îmi doream eu. După încercări repetate şi, deci, după timp pierdut, m-am lăsat păgubaş. De aici a pornit ideea, de la o simplă nevoie.

Serve Hotel, căci acesta este numele afacerii mele, este o aplicaţie software ce pune la dispoziţia turistului deja cazat toate facilităţile hotelului prin orice device cu acces la Internet. Mai exact, poţi comanda, poţi rezerva, poţi vizualiza informaţii despre serviciile hotelului de pe telefon, tabletă, laptop.

Aplicaţia este în egală măsură rezultatul muncii fratelui tău mai mare, aflat în prezent în Rusia, cu o bursă de studiu. Care dintre voi este mai înclinat spre partea tehnică şi care spre partea de business?

Fratele meu, Floris, este cel înclinat spre partea tehnică, fapt pentru care pe el îl întreb ori de câte ori am o idee sau mă gândesc la un proiect. Îl întreb dacă e realizabil. Dacă un business ajunge în mâinile mele, iar eu îl înţeleg complet, garantat va fi un succes.
Ne îmbinăm atuurile într-un mod foarte eficient şi sunt convins că vom lucra împreună şi pe viitor.

Ce beneficii concrete le poate aduce această aplicaţie hotelierilor?

Este o aplicaţie ce vine în întâmpinarea hotelierilor şi a turiştilor, prin preluarea serviciilor printr-o interfaţă web sau mobilă. Comenzile sunt înregistrate într-o bază de date, iar personalul specializat poate observa comenzile şi cererile în timp real. Turiştii au posibilitatea să ofere sugestii, dar şi să facă reclamaţii într-o manieră accesibilă şi civilizată.

Aplicaţia aduce un plus de valoare proprietarilor unităţilor de turism care nu dispun, la ora actuală, de acest sistem. Comenzile vor fi înregistrate, hotelierii vor putea oferi turiştilor străini o interfaţă în limba maternă a acestora din urmă, fără a exista riscul ca informaţiile să se piardă pe drum.
Avantajele principale pe care un hotelier le-ar obţine în urma utilizării acestei aplicaţii sunt: creşterea numărului de turişti români, dar şi străini, implicit creşterea veniturilor, diferenţierea faţă de concurenţă şi consolidarea pe piaţa de turism.

Consideri că, prin invenţia ta, poţi „resuscita“ turismul românesc?

Evident!

Sunt hotelierii autohtoni pregătiţi pentru o nouă etapă a turismului?

Da. Consider că unităţile de turism din România sunt pregătite pentru era high-tech şi pentru a fi comparate cu hotelurile din străinătate. Chiar este momentul oportun pentru ca hotelierii români să se rupă de trecut şi să abordeze o nouă metodă de creştere a veniturilor şi, deci, de atragere a turiştilor.

Ai primit oferte pentru implementarea la scară largă a aplicaţiei?

Am primit sprijinul doamnei Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, cu privire la implementarea aplicaţiei pe piaţa din România. Pe plan internaţional, am primit o ofertă de la un fond de investiţii japonez, în valoare de peste 100.000 de dolari, pentru a implementa aplicaţia pe piaţa de acolo.

Căror altor domenii de activitate s-ar potrivi aplicaţia?

Probabil că această aplicaţie ar funcţiona fără probleme şi într-o bibliotecă. Pasionaţii de lectură ar putea, spre exemplu, să verifice de oriunde dacă o carte, o lucrare, un ziar, documente de arhivă sunt disponibile într-o bibliotecă. Concret, ei ar putea afla astfel dacă ceea ce caută se găseşte la secţia de împrumut sau în sala de lectură.
Sunt însă convins că există şi alte domenii de activitate în care aplicaţia ar putea fi utilizată cu succes.

Eşti deja în clasa a XII-a. Ai decis ce facultate vei urma?

Da. Voi aplica pentru Universitatea Stanford din California, secţia Business Administration, şi îmi doresc să urmez o specialitate în investiţii de capital, investiţii pe bursă şi investiţii în start-up-uri.

Până în luna decembrie a acestui an, voi susţine toate examenele necesare pentru a deveni student la Stanford. Rezultatul îl voi afla probabil în luna mai a anului viitor. În eventualitatea în care nu voi reuşi la Stanford, voi da examen la ASE Bucureşti.

Crezi că programa şcolară actuală este eficientă pentru pregătirea optimă a elevilor, astfel încât, atunci când ies de pe băncile şcolii, aceştia să fie gata pentru a urma o facultate sau pentru o meserie?

Cred că programa şcolară este adecvată nevoilor elevilor. Depinde însă de fiecare dintre noi dacă suntem dispuşi să învăţăm şi dacă dorim să mergem mai departe după absolvirea liceului.

Această invenţie pare rampa de lansare pentru o carieră de antreprenor. Asta îţi doreşti?

Acesta este al treilea business al meu. Am intrat în antreprenoriat în urmă cu doi ani. Am învăţat multe din fiecare business dezvoltat. Deci nu aceasta este rampa de lansare. Îmi doresc ca pe viitor să îmi continui drumul către succes. Sunt convins că am toate şansele să reuşesc.
 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii