Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
13:11 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cel mai mare obiectiv de tip hobanat din România Noul pod de la Agigea, aproape gata, mulţumită judecătorilor din Bucureşti

ro

12 Apr, 2014 00:00 2143 Marime text
Noul pod rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, cel mai mare obiectiv cu o structură de tip hobanat din România, este construit aproape în totalitate. La solicitarea cotidianului ZIUA de Constanţa, reprezentanţii Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” SA susţin că lucrările la pod sunt finalizate în proporţie de 85%. Chiar şi aşa, traficul rutier pe acest obiectiv nu ar fi posibil nici dacă inaugurarea podului s-ar face mâine. Motivul? Breteaua de acces la drumul naţional 39, poate cel mai important punct al proiectului, după podul propriu-zis, nu este gata. Zilele trecute, graţie unei decizii definitive a Curţii de Apel Bucureşti, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a primit undă verde pentru finalizare procedurii de atribuire a contractului ce vizează construirea bretelei mai sus precizate. Termenul de finalizare este de 12 luni de la ordinul de începere a lucrărilor.

Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA, în perioada următoare va începe montajul tablierului metalic şi al hobanelor de susţinere. Aceste lucrări vor fi finalizate până la 30 mai şi sunt necesare plăcii de suprabetonare şi la calea rutieră a podului.CNAPMC mai arată că investiţia „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră” are o valoare totală de 191.797.112 lei. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului, în conformitate cu contractul de finanţare nr. 18/11.09.2009. Finanţarea se realizează din fonduri structurale (85%) şi de la bugetul de stat (15%).„Investiţia cuprinde două obiective.

Primul îl reprezintă podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa.În acest sens, a fost semnat un contract de asistenţă tehnică în valoare de 4.331.974,22 lei (fără TVA), cu o durată de 50 de luni cu SC Poyry SA (actual SC Luca Way SRL). De asemenea, a fost semnat şi contractul de execuţie lucrări la podul rutier, în valoare de 121.536.898 de lei (fără TVA), cu SC Apolodor Comimpex SRL, termenul de finalizare a lucrărilor fiind stabilit pentru 30.06.2014.La acest moment, lucrările sunt finalizate în proporţie de 85%.Cel de-al doilea obiectiv îl reprezintă breteaua de acces la DN 39, valoarea devizului general fiind de 31.779.280 de lei (inclusiv TVA)“, potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa SA. În acest caz, procedura de licitaţie a fost suspendată până la soluţionarea de către instanţele de judecată a contestaţiilor depuse.Pe 3 aprilie, Curtea de Apel Bucureşti a soluţionat contestaţiile, urmând ca în perioada următoare să fie semnat contractul de execuţie a lucrărilor necesare finalizării bretelei de acces la DN 39. Termenul de finalizare este de 12 luni de la ordinul de începere a lucrărilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii