Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
01:07 21 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Încă un contract adjudecat de Mirea pentru Fashion TV Summer Festival Victor Slav şi Radu Mazăre, fotomodele pe banii constănţenilor (documente)

ro

02 Jun, 2016 00:00 3332 Marime text
 

Staţiunea Mamaia a reprezentat dintotdeauna „perla“ litoralului românesc. Oamenii de afaceri au văzut în frumoasa staţiune de pe malul Mării Negre posibilităţi de a-şi extinde afacerile, tinerii, un „rai“ al distracţiei, iar municipalitatea, o sursă de finanţare în plus la buget.

În ultimii ani, în „Antalya“ de România, afacerile au înflorit ca ciupercile după ploaie. Zeci de cluburi, cafenele şi hoteluri moderne şi-au făcut apariţia în staţiunea ce reprezenta, în urmă cu doar câţiva ani, mândria lui Nicolae Ceauşescu. 

Și fostul edil-şef al Constanţei, Radu Mazăre, a văzut în Mamaia un simbol al turismului. „Frumuseţea fetelor noastre, dar şi distracţia din staţiune ar putea fi cel mai inspirat brand de ţară. Aşa am putea atrage turişti arabi şi “ declara acesta, prin anul 2012. În viziunea sa, staţiunea numărul 1 din România nu era neapărat un loc destinat vacanţelor românilor, cât o staţiune care să atragă tineri din toate colţurile lumii. Le oferea în schimb viaţă de noapte, fete frumoase şi locaţii extravagante. Astfel, administraţia din Constanţa, sub conducerea lui Mazăre, a pus în aplicare mai multe proiecte prin care Mamaia trebuia să cunoască, potrivit criteriilor edilului, cea mai bună promovare de până acum. Rezultatul n-a fost nici pe departe acesta. Oamenii de afaceri s-au ales cu restaurantele, hotelurile şi cluburile promovate, designerii, cu reclamă la mătăsurile şi creaţiile lor, iar bugetul municipalităţii nu doar că nu a crescut, dar a şi fost secătuit, mulţi bani fiind direcţionaţi către firme private care aveau să se ocupe de festivaluri de această factură.
 
Spre exemplu, în anul 2013, administraţia locală a oraşului Constanţa, condusă de Radu Mazăre, căuta o firmă care să se ocupe de susţinerea spectacolelor ce aveau să fie organizate cu ocazia evenimentului „FashionTV Summmer Festival Mamaia 2013“, ajuns deja la cea de-a treia ediţie şi considerat unul dintre cele mai importante manifestări de modă ale sezonului estival. De altfel, Primăria Constanţa a ţinut ca acest festival să fie organizat în fiecare vară, până în anul 2014. 
 
ZIUA de Constanţa v-a prezentat în ediţiile trecute cum s-a desfăşurat procedura de desemnare a câştigătorilor licitaţiilor organizate pentru primele două ediţii ale acestui eveniment, derulate în anii 2011 şi 2012. Continuăm seria dezvăluirilor privind modalitatea şi posesorii buzunarelor în care s-au scurs banii publici necesari organizării acestui festival. După cum am văzut din primele două ediţii ale festivalului, banii alocaţi de municipalitate au fost din ce în ce mai mulţi, tendinţă care continua până la încheierea evenimentului, în 2014, după cum vom arăta în cele ce urmează.

Astfel, din documentele oficiale aflăm că cinci firme au solicitat, în anul 2013, documentaţia necesară procedurii de atribuire a fondurilor nerambursabile puse la bătaie de Primăria Constanţa în vederea susţinerii evenimentului „FashionTV Festival Mamaia 2012“. Potrivit raportului procedurii de atribuire, încheiat la data de 29 aprilie 2013, a fost vorba despre următoarele societăţi:
 
- SC e-Student Consult SRL, firmă care a participat şi la procedura de selecţie din anul 2012 pentru organizarea festivalului
- SC FTV RO SRL, care a câştigat şi în anii 2011 şi 2012 contractele pentru organizarea festivalului
- SC Art Focus International SRL
- SC Fresh Casting Agency SRL
- Asociaţia Kasta Morrely.
 
Cu toate acestea, doar FTV RO SRL şi Asociaţia Kasta Morrely au depus documentaţia necesară participării la procedura de selecţie a ofertelor până la data-limită. Şi Art Focus International SRL a depus o ofertă în acest sens, însă, din motive necunoscute, firma şi-a retras oferta cu doar trei zile înainte de verificarea ofertelor de către comisia de evaluare. Restul competitorilor nu au mai depus oferte, probabil „speriindu-se“ de cerinţele din caietul de sarcini.

Comisia de evaluare

Din comisia de evaluare au făcut parte aceiaşi oameni care au evaluat ofertele şi în urmă cu un an, în 2011, pentru organizarea aceluiaşi festival. Este vorba despre: Petrică Munteanu - preşedinte, Virgil Iosif, Elena Mihail, Călin Hanţiu şi Mirela (Pană) Oproiu - membri, numiţi prin Dispoziţia Primarului nr. 732, din data de 28 martie 2013.

În etapa de calificare au fost admişi ambii ofertanţi, atât Asociaţia Kasta Morrely, cât şi FTV RO SRL, deoarece au prezentat documentaţia completă, se mai arată în aceleaşi documente.
 
În urma aplicării criteriului „punctajul cel mai mare“, societatea FTV RO SRL a fost desemnată câştigătoarea acestui concurs, deoarece a înregistrat punctajul maxim, de 100 de puncte, acordat de către comisie, în timp ce perdantul Kasta Morrely SRL a obţinut un rezultat abia la jumătatea celui obţinut de câştigător, de doar 50 de puncte.
 
Mai exact, Kasta Morrely se angaja să realizeze un spectacol de anvergură naţională, cu durata cuprinsă între o oră şi două ore, fapt pentru care solicita de la Primăria Constanţa fonduri nerambursabile în valoare de 4.000.000 de lei cu TVA, ofertă valabilă timp de 120 de zile.
 
Pe de altă parte, FTV RO SRL s-a angajat, prin câştigarea contractului, să realizeze un spectacol de talie internaţională şi cu o durată de două ore. Mai mult, pentru a fi sigură că va câştiga contractul, societatea a solicitat şi o valoare mai mică a fondurilor nerambursabile, respectiv 1.900.000 de lei cu TVA. Fapt pe care comisia de evaluare l-a avut în vedere şi l-a răsplătit cu mai multe puncte decât pe celălalt competitor, Asociaţia Kasta Morrely.
 
De menţionat că, deşi valoarea totală necesară realizării evenimentului „FashionTV Summer Festival Mamaia 2013“ era de 7.500.000 de lei cu TVA, Primăria municipiului Constanţa a aprobat oferta depusă de FTV RO SRL, în valoare de 3.900.000 de lei cu TVA, cu doar 100.000 de lei mai puţin decât principalul competitor, şi cu o durată de 120 de zile.

Primăria Constanţa a recomandat câştigătorul?

 Conform procesului-verbal aferent şedinţei din data de 29 aprilie 2013, printre documentele depuse la dosar de FTV RO SRL, societatea a primit scrisori de la Primăria Constanţa, Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa, Telesport M SRL, societatea care a deţinut canalul de televiziune Telesport, Neptun Yacht Limited SRL şi Asociaţia Euro Demos, în timp ce Asociaţia Kasta Morrely a fost recomandată doar de Pro Event Moldova.

Pe ce a dat banii FTV RO SRL. Cheltuieli cu repetiţie…

În altă ordine de idei, FTV RO SRL precizează că a suportat, pentru organizarea acestui festival în 2013, din buzunarul propriu, 3.600.000 de lei, întrucât doar 3.900.000 de lei au fost fonduri nerambursabile acordate de Primăria Constanţa, din totalul cheltuielilor, de 7.500.000 de lei.
 
Conform raportului financiar final, anexat la contract, din totalul de 7.500.000 de lei, FTV RO a cheltuit: 613.180 de lei - pentru contractarea de prestări servicii, precum închirierea autoturismelor, producţia de clipuri pentru promovarea staţiunii Mamaia, promovarea naţională, dar şi în mediul online, servicii de consultanţă pentru realizarea evenimentului de promovare a staţiunii Mamaia, în anul 2013, în cadrul evenimentelor de la Cannes şi Monaco, 7.193 de lei - producţia video pentru promovarea staţiunii Mamaia în cadrul festivalurilor de la Cannes şi Monaco, 54.000 de lei - închirierea costumelor pentru evenimentele mai sus menţionate, 10.763,20 de lei - realizarea de trofee, 28.555,34 de lei - închirierea unui camion pe ruta România - Franţa şi retur, 32.086,69 de lei - închirierea unui autocar pentru transportul modelelor pe ruta Bucureşti - Cannes şi retur, 319.920 de lei - servicii de management publicitar şi alte servicii de promovare, 10.715,34 de lei -închirierea echipamentelor de iluminare pentru evenimentele de la Cannes şi Monaco, unde urma să fie promovată Mamaia, 103.883,12 lei - închirierea de costume pentru Carnavalul de la Mamaia, 521.079 de lei - contractare prestări servicii şi producţia video FashionTV Summer Festival Mamaia 2013 a evenimentelor: Romanian Fashion Weekend, Baby Fashion Weekend, International Fashion Weekend, Fashiontv Tourism Awards, servicii de consultanţă în marketing online şi închirierea costumelor pentru festival.

PRO TV a luat bani de la Primăria Constanţa

Din aceiaşi bani, FTV RO SRL a mai plătit: 42.500 de lei - prestări servicii de consultanţă pentru realizarea evenimentelor Romanian Fashion Weekend, Baby Fashion Weekend, International Fashion Weekend, 68.909,12 lei - închiriere sunet, lumini, amenajarea scenei, evenimentele de promovare a staţiunii Mamaia la Cannes şi Monaco, 514.499,90 de lei - închirierea de leduri, 559.736 de lei - amenajarea scenei, 24.800 de lei - promovarea online a proiectului pe site-ul vacantalamare.stirileprotv.ro, 248.000 de le i- prestări servicii de consultanţă şi producţie video Carnaval Cannes Mamaia, 44.740,17 de lei - închirierea de lasere, 21.824 - închirierea costumelor, 719.856 - promovarea internaţională a staţiunii Mamaia pe canalul Fashiontv International, 7.860,84 de lei pentru contractarea unei firme care să se ocupe de participarea manechinelor în cadrul evenimentului de lansare a proiectului, 3.100 de lei - închirierea de echipamente video şi 3.484,328,13 lei - promovarea staţiunii Mamaia pe canalul Fashion TV International.
 
FTV RO SRL a mai notat în documente şi cheltuieli legate de: amenajarea scenei, a sunetelor şi a luminilor - 15.942 de lei, închirierea de led uri - 4.955,04 de lei, închirierea unei macarale - 5.698,74 de lei, închirierea de costume pentru Carnavalul de la Mamaia - 16.800 de lei şi cheltuieli cu producţia de clipuri pentru promovarea staţiunii Mamaia- 15.074,37 de lei.
 
După cum putem observa, cheltuielile cu amenajarea scenei sau cele pentru promovarea staţiunii Mamaia pe canalul de televiziune Fashion TV International se repetă. Nu putem înţelege astfel de ce s-a plătit pentru aceleaşi servicii de două ori, aşa cum apare în raportul financiar.

Aceleaşi firme, abonate indirect la contracte cu Primăria Constanţa

Firma FTV RO SRL a colaborat, în cadrul acestui proiect, cu o altă firmă deţinută tot de Mirea - Fashiontv RO SRL pentru prestării servicii legate de închirierea de autoturisme, promovarea naţională şi în mediul online a evenimentului, cu Rotarescu Ioan PFA, pentru serviciile de producţie video, cu Verprecio SRL, pentru închirierea de costume, cu All in One Publicitate SRL, pentru realizarea trofeelor, cu Transmeridian Grup SRL, pentru închirierea unui camion, cu Touring Europabus Romania SRL, pentru închirierea unui autocar, cu X-Alter Event SRL, pentru servicii de promovare şi de management publicitar, cu Marbo Trade SRL, pentru închirierea echipamentelor de iluminare, cu Paluggio Design SRL, pentru închirierea de costume, cu Authentic Art SRL, pentru marketing online, producţie video şi servicii de consultanţă, cu Top Model Management Transilvania  Fahion SRL, pentru producţia tehnică, cu Alsacian Group SRL, pentru închirierea ledurilor şi amenajarea scenei, aceeaşi firmă care a amenajat scena şi la ediţiile anterioare ale festivalului, şi cu CB Fashion Stil SRL, pentru închirierea de costume.
 
Revenind la FashionTV Summer Festival Mamaia 2013, evenimentul s-a desfăşurat în perioada 2 -4 august, iar gazda primei seri a festivalului a fost celebrul designer vestimentar Cătălin Botezatu. Pe scena Piaţetei Cazino Mamaia s-au regăsit, la vremea aceea,  câţiva dintre designerii români, dar şi cele 30 de modele care concurau în finala Miss Litoral 2013. Botezatu şi-a prezentat atunci cea mai nouă colecţie a sa, intitulată „Jungle”. Mai mult, unul dintre manechinele care au prezentat pentru Cătălin Botezatu a fost chiar Radu Mazăre, care a defilat costumat în Indiana Jones.
 
În cea de-a doua seară a festivalului, invitatul-surpriză a fost fostul prezentator TV Victor Slav, care a defilat purtând două ţinute: un costum casual şi unul tip smoching.
 
Privind dintr-un alt unghi, şi această procedură de selecţie a ofertelor, ca şi toate celelalte, a stârnit controverse încă de atunci, şi asta pentru că opinia publică din Constanţa se întreba cum de municipalitatea găseşte bani pentru promovarea colecţiilor designerilor, pentru organizarea concursului „Miss Litoral“, dar pentru restaurarea Cazinoului - ceea ce nu s-a petrecut nici până în ziua de azi - sau remodernizarea unor instituţii de învăţământ ori a spaţiilor de joacă pentru copii nu se găsesc resurse.

Fashion TV Summer Festival, tot mai mulţi bani, de la an la an

Oamenii de afaceri din întreaga lume ar trebui să fie invidioşi că nu locuiesc în România şi că nu au ştiut de existenţa festivalului de promovare a staţiunii Mamaia, Fashion Tv Summer Festival, eveniment la organizarea căruia ar fi putut pune umărul. Vrem nu vrem, administraţia locală de la malul mării a acordat de la ediţie la ediţie tot mai mulţi bani pentru organizarea acestui eveniment, iar schimbările nu au fost majore. Astfel, dacă pentru prima ediţie a festivalului, desfăşurată în luna august a anului 2011, Primăria Constanţa a alocat fonduri nerambursabile în valoare de 791.400 de lei, pentru cea de-a doua ediţie, sumele au crescut considerabil.
 
În vara lui 2012, acelaşi festival se organiza pe bani grei, mai exact fiind vorba despre 1.100.000 de lei, fonduri nerambursabile acordate de la bugetul Primăriei Constanţa. De parcă nu ar fi fost de ajuns, pentru cea de-a treia ediţie a festivalului, organizată în anul 2013, Primăria Constanţa a alocat fonduri nerambursabile în valoare de 3.900.000 de lei.
 
Câştigătoare a tuturor celor trei selecţii de oferte, pentru cele trei ediţii ale festivalului, a fost firma deţinută de Ion Mirea, FTV RO SRL. Cu alte cuvinte, putem observa cum toţi aceşti bani au intrat în conturile firmei lui Mirea, fonduri tot mai mari de la an la an. Astfel, dacă la început, pentru organizarea festivalului s-a cheltuit până într-un milion de lei, la cea de-a treia ediţie, costurile erau exorbitante pentru bugetul oraşului Constanţa, aproximativ 4 milioane de lei.

Despre FTV RO SRL

În ceea ce priveşte firma FTV RO SRL, societatea care a câştigat selecţia de oferte, aceasta are sediul în municipiul Constanţa, pe strada Merişor, şi a fost înfiinţată în anul 2007. Unicul asociat al firmei este Ion Mirea, născut în luna iunie a anului 1963, la Medgidia, care deţine 100% din părţile sociale ale firmei. Tot Mirea este şi administratorul societăţii, care desfăşoară „activităţi de difuzare a programelor de televiziune”, conform datelor de la Registrul Comerţului.

Cifră de afaceri mai mică decât valoarea contractului şi doar trei angajaţi…

Societatea FTV RO SRL a avut, în anul 2015, căci din acest an sunt disponibile cele mai recente date, o cifră de afaceri de 822.237 de lei. În acelaşi an, societatea a avut datorii totale de 6.662.572 de lei, venituri totale de 824.401 lei, cheltuieli totale de 837.034 de lei şi un număr mediu de şapte angajaţi. În anul 2013, când societatea a câştigat selecţia de oferte pentru acest proiect, firma a avut doar şase angajaţi şi o cifră de afaceri de  3.422.620 de lei, cu aproape 500.000 de lei mai mică decât banii pe care Primăria Constanţa i-a pus în conturile acesteia doar pentru executarea acestui contract. De menţionat că societatea nu avea nicio datorie către bugetul de stat la finalul anului 2015.

Istoria lui Ion Mirea, omul care a gândit Fashion TV Summer Festival Mamaia

Pe de altă parte, numele lui Ion Mirea este legat şi de alte firme. În prezent, acesta figurează ca acţionar în societăţile Authentic Art SRL, Fashion Luxury Events SRL şi Fashiontv RO SRL, toate cu sediul în oraşul Constanţa. De precizat că acesta a mai fost acţionar al societăţii Autenthic Advertising SRL, din Bucureşti, firmă care apare, în prezent, la Registrul Comerţului, ca fiind radiată. Şi Aimee Florina Mirea deţinea calitatea de acţionar în societăţile Authentic Art SRL şi Fashion Luxury Events SRL.

Aşa cum ZIUA de Constanţa v-a prezentat, Mirea era implicat şi în Fashiontv RO SRL, societatea care a câştigat de la Primăria Constanţa, în 2012, contractele de finanţare din fonduri nerambursabile necesare participării cluburilor din Mamaia la festivalul MICS (Monaco International Clubbing Show) de la Monaco, pentru care Primăria Constanţa a alocat de la bugetul local 400.000 de lei.

Numele lui Mirea, asociat cu dosarul „Prostituate de lux”

Numele lui Mirea a fost asociat cu dosarul în care Cornel Relu Costan şi Ion Tămârjan au primit patru ani şi jumătate de închisoare cu suspendare. Ştefan Radu Nicola a primit trei ani de detenţie, iar Gabriel Alexandru Voicu, cel de-al patrulea inculpat din dosar, a luat doi ani de închisoare. Potrivit rechizitoriului întocmit de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Biroul Teritorial Ialomiţa, „martorul Mirea Ion, preşedinte al SC Fashion TV România, îi cunoaşte pe ambii inculpaţi (n.r. Costan şi Tămârjan), cu care a şi colaborat în trecut. (...) Martora (…) a început colaborarea cu agenţia Diva Models la vârsta de 16 ani (în anul 2004), odată cu (…), colaborare ce a durat până în anul 2008. A întreţinut atunci, o singură dată, acte sexuale cu inculpatul Costan Relu Cornel. În acelaşi an a fost constrânsă prin lovire să întreţină un act sexual cu (…), un bărbat pe care-l cunoscuse la un after party la Bucharest Fashion Week. Inculpatul Costan Relu Cornel îi spusese că nu mai avea asigurată cazarea în hotel şi trebuia să meargă cu (…) acasă la acesta, unde să înnopteze. În zilele următoare a fost convinsă de Mirea Ion să nu reclame violul”.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza declaraţiile de avere şi de interese ale membrilor comisiei de evaluare, aşa cum au fost ele disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Integritate.

Ti-a placut articolul?

Comentarii