Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
01:44 30 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

178 de contracte pe bani publici în doar trei ani! Primăria Medgidia, printre clienţi. Despre cine este vorba (document)

ro

17 Dec, 2016 00:00 2986 Marime text
În data de 6 mai 2008, avea loc şedinţa de deschidere a ofertelor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică intitulat „Containere folosite în cadrul sistemului de gospodărire a deşeurilor în municipiul Medgidia, pentru Primăria Medgidia”. Anunţul de participare a fost publicat în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice la data de 25 februarie 2008, cu numărul 44465.
 
Comisia de evaluare, numită prin Dispoziţia nr. 7792, din data de 24 august 2007, şi modificată prin Dispoziţia nr. 4803, din data de 18 martie 2008, a fost compusă din: Mircea Talasman - preşedinte, Daniela RaftuValeria NichiţuşAnastasia Mionici şi Petrişor Blebea - membri.
 
Cei înscrişi în cursa pentru câştigarea contractului au fost Iridex Group Plastic SRL, cu o ofertă financiară în valoare de 85.680 de euro, adică 320.237,57 de lei, şi Asocierea Macrotech Business Group SRL - Grădinariu Import-Export SRL, cu o ofertă financiară în valoare de 90.048 de euro, adică 336.565,74 de lei. De precizat că sumele nu includ TVA.
În urma evaluării, comisia a stabilit că oferta depusă de Asocierea Macrotech Business Group SRL - Grădinariu Import-Export SRL, în valoare de 90.048 de euro, adică 336.565,74 de lei fără TVA, este câştigătoare.

Macrotech Business Group SRL, client fidel al contractelor pe bani publici 

Firma Macrotech Business Group SRL a fost înfiinţată în anul 2006. Societatea a avut sediul social în Sectorul 3 din Bucureşti, pe bulevardul Unirii. La finalul anului 2015, firma a fost radiată din datele Registrului Comerţului, din cauza dizolvării. În ultimul an de funcţionare la capacitate maximă, anul 2014, societatea a avut o cifră de afaceri de 5.661.702 lei şi un număr de 14 angajaţi. În acelaşi an, firma a avut datorii totale de 1.533.156 de lei, venituri în valoare totală de 5.776.214 lei şi cheltuieli totale de 5.921.103 lei.
 
SC Macrotech Business Group SRL a fost cunoscută în capitală deoarece, în anii 2011 şi 2012, administraţia Sectorului 1, condusă de primarul Andrei Chiliman la acea vreme, atribuia contracte peste contracte către societatea amintită, fără organizarea unor licitaţii, ci prin cerere de ofertă. Astfel, tot ce achiziţiona administraţia Sectorului 1 în privinţa mobilierului urban ajungea pe mâinile societăţii. De exemplu, în luna octombrie a anului 2001, Primăria Sectorului 1 a atribuit firmei Macrotech Business Group SRL un contract în valoare de 529.250 de lei fără TVA. Contractul prevedea achiziţionarea următoarelor produse: 165 de bănci, 50 de coşuri de gunoi, cinci mese de tenis şi cinci mese cu două jocuri de şah şi două băncuţe. „La doar câteva zile distanţă, tot în noiembrie 2011, Administraţia Domeniului Public (ADP) Sector 1 a achiziţionat din nou de la firma Macrotech Business Group SRL 135 de bănci şi 125 de coşuri de gunoi cu scrumieră pentru care Chiliman a dat 345.125 de lei fără TVA”, scrie b365.ro 
 
Potrivit licitatiapublica.ro, Macrotech Business Group SRL a câştigat, în luna august a anului 2014, un contract cu Primăria Braşov în valoare de 282.258,06 lei. Contractul prevedea achiziţionarea şi montarea unor aparate de fitness în Braşov. Câteva luni mai târziu, în noiembrie 2014, Primăria Cluj cumpăra de la aceeaşi societate mai multe echipamente de fitness în aer liber. Lotul câştigat de Macrotech Business Group SRL a avut o valoare totală de 141.700,00 de lei.

Grădinariu Import Export SRL, fericita câştigătoare a 178 de contracte pe bani publici! 

În ceea ce priveşte celălalt câştigător, Grădinariu Import Export SRL, firma a fost înfiinţată în anul 1994 şi are ca domeniu de activitate comerţul cu autovehicule. Are sediul social în Sectorul 3 din Bucureşti. Asociaţii firmei sunt: Radu Grădinariu, născut în anul 1949, în judeţul Iaşi, cu un procent de 80%, în timp ce restul de 20% aparţine lui Andrei Călin Grădinariu, născut în anul 1975, în judeţul Iaşi. De menţionat că acesta deţine şi calitatea de administrator al firmei, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, accesat la 9 decembrie 2016.
 
Grădinariu Import Export SRL a avut, în anul 2015, o cifră de afaceri de 231.432.488 de lei şi 44 de angajaţi. Anul trecut, firma a avut datorii totale de 71.520.535 de lei, venituri în valoare totală de 232.381.926 de lei şi cheltuieli totale de 204.790.472 de lei, conform vrăjitorul.eu.
 
De-a lungul anilor, numele lui Radu Grădinariu a mai figurat în Hera Construct SRL, radiată în anul 2005, şi în G&D Import Export SRL, radiată în luna martie a anului 2002, conform datelor de la Registrul Comerţului. Numele asociatului Andrei Călin Grădinariu apare şi în structura acţionariatului societăţii comerciale Comsal Recycling SRL.
 
Grădinariu Import Export SRL nu s-a ferit niciodată să se agaţe de contractele pe bani publici. Fie că au fost ministere, autorităţi centrale, locale sau simple companii de stat, firma familiei Grădinariu nu s-a dat la o parte când a fost vorba de contracte pe bani publici. Aşa se face că, din anul 2014 şi până în prezent, societatea a câştigat 178 de contracte cu statul. De curând, firma patronată de familia Grădinariu a câştigat un contract în valoare de 462.600 de lei cu Salubris SA, din Iaşi, pentru furnizarea unor aspiratoare urbane electrice. Recent, pe 25 noiembrie, Camera Deputaţilor a atribuit un contract în valoare de 595.800 de lei către aceeaşi societate. Deputaţii au cumpărat o autospecială tip cisternă. Trei zile mai târziu, pe 28 noiembrie 2016, societatea a mai prins un contract. Urban Serv SA, din Botoşani, i-a atribuit un contract în valoare 435.000 de lei, pentru achiziţia unui autovehicul multifuncţional pentru carosabil.
 
Nici Constanţa nu a fost „ocolită” de societatea mai sus amintită. Familia Grădinariu a câştigat, în data de 22 iulie 2016, un contract în valoare totală de 130.000.00 de lei, cu Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, pentru furnizarea unor utilaje pentru construcţii şi reparaţii de drumuri.
 
În secţiunea „Documente” puteţi consulta procesul-verbal şi raportul procedurii descrise mai sus.

Ti-a placut articolul?

Comentarii