De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
04:02 21 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Trei săptămâni de când Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică activitatea din Portul Constanţa

ro

07 Apr, 2015 00:00 966 Marime text
Scandalul dintre organizaţia patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), pe de o parte, şi actuala conducere a Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime, de cealaltă parte, nu se va tranşa nici în urma protestelor pe care cei dintâi le-au demarat în urmă cu o lună. Surse din cadrul CN APMC susţin că actuala conducere a Portului Constanţa nu are nici cea mai mică intenţie de a ceda la presiunile operatorilor portuari, considerând că problemele ridicate de aceştia nu se justifică. De altfel, încă de la începutul acestui an, cele două „tabere“ s-au duelat încontinuu prin intermediul comunicatelor de presă, aruncându-şi cuvinte grele. Operatorii portuari susţin însă că au ajuns la limită şi reproşează conducerii companiei că, din cauza politicii pe care o duce, operatorii vor intra în curând în faliment, iar oamenii îşi vor pierde locurile de muncă.

Interesant este însă că zilele acestea se împlinesc trei săptămâni de când activitatea din cadrul CN APMC face obiectul unui control derulat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor. „Felul în care va fi rezolvat acest conflict depinde de raportul pe care, la final, îl va întocmi Corpul de Control al Ministerului Transporturilor. Altfel, conducerea nu va ceda“, susţin surse din cadrul companiei conduse de Valeriu Ionescu.

Amintim că scandalul din Portul Constanţa a ajuns şi în atenţia preşedintelui Klaus Iohannis, în cea a premierului Victor Ponta, în atenţia ministrului Transporturilor, social-democratul Ioan Rus, precum şi în atenţia Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor, condusă de deputatul PNL de Constanţa Mihai Lupu. Nici Preşedinţia, nici Guvernul Ponta, nici ministerul de resort nu au transmis un punct de vedere oficial, până la acest moment, pe marginea acestei probleme. Doleanţele operatorilor şi ale lucrătorilor portuari le-au fost semnalate atât prin intermediul unor memorii, cât şi prin al unei scrisori deschise.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii