Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:32 17 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Profesorii de fizică din Constanţa sunt puternic implicaţi într-un proiect de schimbare de curriculum

ro

07 Jul, 2011 17:28 942 Marime text

La Universitatea Ovidius din Constanţa, în găzduirea Facultăţii de Fizică, Chimie, Electronică şi Tehnologia Petrolului, are loc vineri, 8 iulie 2011, începând cu ora 13.00, la sala AB1, (Bd. Mamaia, nr. 126), o întâlnire a echipelor de lucru în cadrul proiectului ,,Reforma curriculară în domeniul ştiinţelor". Lansat de curând, proiectul a fost iniţiat de Societatea Academică din România (SAR) şi Societatea Română de Fizică (SRF), cu sprijinul financiar al Fundaţiei Româno-Americane. Dornici să participe la remedierea problemelor din învăţământul românesc, profesorii de fizică din judeţ au răspuns propunerii de colaborare primite din partea iniţiatorilor. Rezultatele slabe obţinute de absolvenţii de liceu la examenul de bacalaureat în ultimii doi ani şi mai ales în 2011 au scos în evidenţă existenţa unor probleme grave în învăţământul românesc. Dincolo de problema subfinanţării, care alungă din sistem multe dintre cadrele didactice valoroase şi care împiedică dotarea şcolilor cu matriale didactice şi aparatură de laborator, sunt cruciale problema tematicilor din programele şcolare şi cea a metodelor de predare/învăţare. Profesorii constănţeni, împreună cu colegii lor din Timişoara, recunosc faptul că există probleme majore în programele de învăţământ de fizică, despre care afirmă că sunt lipsite de coerenţă, cu tematici abordate într-o înlănţuire lipsită de logică.

Sorina Leu, profesor la Liceul Teoretic Ovidius, dă exemple din domeniul electricităţii şi magnetismului, care sunt abordate într-o succesiune nepotrivită, lăsând la clasa a X-a goluri majore, imposibil de surmontat. Profesorul Ion Băraru, de la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, vorbeşte despre tematica învechită, care nu este ancorată în realitate, în problemele de interes pentru tinerii din ziua de azi, pentru angajatori sau pentru societate în ansambu. Narciza Topor, inspector de specialitate, caută soluţii care să degreveze profesorii de unele îndatoriri birocratice şi să ofere mai mult răgaz pentru pregătirea unor lecţii interesante, atractive, care să le stimuleze elevilor curiozitatea şi creativitatea. Cristian Hatu, coordonatorul proiectului din partea SAR, împreună cu Iulian Leahu, profesor de fizică din Iaşi, iniţiatorul Concursului de creativitate în fizică şi tehnologii ,,Ştefan Procopiu", au ales filialele Constanţa şi Timişoara ale Societăţii Române de Fizică încurajaţi fiind de implicarea profesorilor din preuniversitar din aceste judeţe în activităţile asociaţiei. ,,Sunt onorat de alegerea făcută de către Societatea Academică din România. Este o recunoaştere a viabilităţii parteneriatului dintre mediul universitar şi cel preuniversitar în Constanţa. Pe de altă parte, sarcina noastră nu este uşoară. Trebuie ca fizicienii să îşi ia în serios rolul de promotori ai moderizării învăţământului românesc", declară Decanul Facultăţii de Fizică, Chimie, Electronică și Tehnologia Petrolului şi vicepreşedintele SRF-Constanţa, prof.univ.dr. Mihai Gîrţu. ,,Matematicienii din Constanţa, membri ai Societăţii de Ştiinţe Matematice, ne-au dat un exemplu pe care mi-aş dori nu numai să îl urmăm dar să îl şi depăşim. Miza este foarte însemnată pentru noi toţi: un învăţământ de calitate, cu care să ne putem mândri, elevi, profesori, părinţi angajatori, deopotrivă", a completat acesta.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii