La ce renunta romanii pe timp de criza
La ce renunta romanii pe timp de crizaHainele, concediile şi produsele financiare de investiţii şi economisire reprezintă principalele categorii pe care românii au fost dispuşi să le sacrifice pentru a reduce costurile.
Din dorinţa de a reduce costurile lunare, 32% dintre români au cheltuit anul trecut mai puţin pe haine şi încălţăminte, decât o făceau până acum. 28% au preferat să renunţe la vacanţe şi concedii sau să meargă în locuri mai ieftine, în timp ce 25% au decis să nu mai contribuie la produsele financiare care aveau chiar scopul economisirii. Acestea au fost principalele trei categorii de cheltuieli pe care românii le-au redus în ultimul an, potrivit GfK Roper Report 2010.
Românii nu au fost la fel de concesivi şi în privinţa ieşirilor în oraş - doar 23% au făcut reduceri în acest sens, iar 21% au mâncat mai des acasă şi mai rar la restaurant, arată acelaşi studiu.
Unul din cinci români a vorbit mai puţin la telefon în ultimul an, iar 19% au amânat reparaţiile pentru casă sau renovările. Pe ultimul loc în topul reducerilor se află cheltuielile pentru achiziţia şi întreţinerea bunurilor electrocasnice, la care doar 18% dintre respondenţi au renunţat.
"Se mai remarcă însă o tendinţă - pe anumite categorii de produse de larg consum au dispărut consumatorii ocazionali, iar cei fideli merg mult mai rar la cumpărături, chiar dacă valoarea coşului a rămas aceeaşi", spune Andi Dumitrescu, director general GfK.
Sursa: businessmagazin.roUrmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- SURMELIS ARGENTINA PUSA 09 Jun, 2010 10:14 Cei care ”RENUNTA” la ceva nu sunt altii decat ,oamenii OPOZITIEI cu LOCURI DE MUNCA ,bugetare sau nu ...