Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
22:55 20 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Tinerii învaţă programare şi Arduino la a patra ediţie a Atelierelor Coder Dojo, găzduite de Telekom

ro

26 Nov, 2015 20:45 583 Marime text
§ Peste 70 de copii şi tineri participanți pe perioada anului şcolar 2015-2016
§ 3 ateliere simultane deschise pentru copii – pentru programatori începători, programatori avansați și Arduino începători
§ Atelierele sunt inițiate, conduse și desfășurate de voluntari
 
Peste 70 de copii şi tineri cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani s-au înscris la cea de-a patra ediţie a Atelierelor Coder Dojo București Nord găzduite de Telekom Romania, unde vor învăţa programare şi electronică asistată de calculator, centrată pe platforma de dezvoltare Arduino. Atelierele se defăşoară gratuit pe perioada anului şcolar 2015-2016 şi cuprind sesiuni de instruire pentru programatori începători, dar şi pentru tinerii care au dobândit deja experienţă în cadrul Dojo-urilor din anii precendenţi şi doresc să se perfecţioneze în programare sau în Arduino. Copiii şi tinerii participanţi sunt coordonaţi de mentori voluntari, atât din mediul de afaceri, cât şi specialişti independenţi care doresc să se implice în educarea tinerei generaţii.
 
Astfel, grupa programatorilor începători, formată din 50 de copii, învață noțiuni introductive de programare cu ajutorul a două platforme dedicate copiilor (Khan Academy și Scratch), dar și detalii utile pentru cele mai diverse limbaje de programare, în funcție de ceea ce îi pasionează. Programatorii avansaţi, cu până la 2 ani de activitate în cadrul Dojo-ului, se concentrează pe dezvoltarea de proiecte proprii precum jocuri, website-uri, versiuni pentru jocul Minecraft și aplicații pentru terminale mobile.
 
Cel de-al treilea atelier este specializat în Arduino (electronică asistată de calculator) şi pregăteşte viitori experţi în tehnologia Internet of Things. Atelierul este deschis copiilor de minimum 12 ani, care vor învăța de la zero atât elemente de hardware (circuite electronice simple, cu senzori, LED-uri, motoare, difuzoare, toate controlate de microcontroller-ul de pe platforma Arduino), cât și programare (limbajul pentru platforma Arduino este bazat pe C/C++).
 
Atelierul de Arduino a fost introdus anul trecut în programul Coder Dojo Bucureşti Nord, fiind primul astfel de atelier la nivel național. Explicațiile teoretice privind principiile circuitelor electronice și ale programării sunt însoţite de aspecte practice ale noțiunilor de fizică și matematică învățate la școală, prin intermediul kiturilor de elemente puse la dispoziție gratuit de RoboFun, magazin online de robotică. În total, 8 copii participă la atelierul de Arduino de anul acesta, continuându-şi astfel studiile începute la ediţia 2014 a programului.
 
Dojo-ul București Nord @Telekom Romania este cel mai vechi asemenea Dojo din țară, cu o activitate de 4 ani, și se desfășoară lunar, într-un spațiu pus la dispoziție de Telekom Romania, care asigură suport logistic și conexiunile de mare viteză la internet. Oricine se poate alătura platformei Coder Dojo, fie ca mentor voluntar, fie pornind propriul Dojo. Mai mult, la ediţia de anul acesta, tinerii participanţi la atelierele din anii precedenţi se implică la rândul lor în educarea copiilor, în calitate de mentori.
 
CoderDojo este o mișcare internatională inițiată în Irlanda în anul 2011, cu scopul de a oferi copiilor interesați contextul în care să poată învăța programare într-un mediu informal, prin sesiuni regulate, în afara programului școlar. La Coder Dojo, copiii învață să programeze, să dezvolte site-uri web, aplicații, programe, jocuri și multe altele. Dojo-urile sunt inițiate, conduse și desfășurate de voluntari.
 
În România, la acest moment, există 19 ateliere – în Arad, Bucuresti (2), Călărași, Chișinău, Cluj-Napoca, Dumbrăvița, Iași (2), Lipova, Lugoj, Moșnița Nouă, Oradea, Siret and Timișoara (5). Toate Dojo-urile din țară sunt permanent deschise voluntarilor pentru participare.
 
Pentru detalii suplimentare vă rugăm vizitaţi: www.coderdojo.ro.
 
***
 
Despre Telekom Romania
 
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii.
 
Prin noul concept comercial MagentaONE lansat pe piaţă, Telekom Romania oferă pachete integrate de servicii fix-mobil într-o formă simplificată, adresate atât clienţilor persoane fizice, cât şi clienţilor companii, precum și un timp de preluare preferențial de 10 secunde în call center. MagentaONE înseamnă un singur loc pentru toate serviciile de comunicaţii necesare: un singur Call Center, o singură factură, o singură aplicaţie MyAccount (inclusiv o aplicaţie pe mobil). Clienţii beneficiază astfel de o experiență completă şi inedită: servicii de voce și date mobile 3G și 4G, telefonie fixă tradițională, internet fix de până la 1Gbps și televiziune prin mai multe tehnologii, inclusiv televiziune interactivă (IPTV), precum și conținut de calitate și exclusivități – toate disponibile pe platforma Telekom TV. De asemenea, MagentaONE consolidează poziția Telekom Romania de lider în furnizarea de soluții complete de telecomunicații și IT&C, pentru companiile din România, indiferent de dimensiunea lor.
 
La finalul lunii septembrie 2015, peste 160.000 de clienţi au ales pachetele integrate de la Telekom Romania şi au devenit parte din universul MagentaONE.
 
Brand-ul Telekom Romania este prezent pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
 
Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 151 milioane de clienți pentru servicii mobile, 30 milioane de linii fixe și peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2014). Grupul oferă produse și servicii fixe, comunicare mobilă, Internet și IPTV pentru consumatori și soluții IT&C pentru clienți din mediul de business. Deutsche Telekom este prezent în peste 50 de țări și are circa 228.000 angajați la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 62,7 miliarde euro în anul financiar 2014 – mai mult de 60% din această valoare în afara Germaniei.

Ti-a placut articolul?

Comentarii