Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:58 12 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente care întăresc oasele

ro

19 Jul, 2015 13:17 748 Marime text
Pentru a asigura sănătatea oaselor, organismul are nevoie de două elemente nutritive esenţiale, şi anume calciu şi vitamina D. Calciul întăreşte oasele şi dinţii, în timp ce vitamina D îmbunătăţeşte absorbţia calciului şi creşterea oaselor. Încă din copilărie, este indicat consumul de alimente bogate în calciu şi vitamina D, pentru a putea asigura o bună creştere a oaselor, dar şi pe măsură ce înaintăm în vârstă, pentru menţinerea unei stări de sănătate optime.
 
În cazul persoanelor care suferă de osteoporoză, afecţiune caracterizată de fragilizarea şi ruperea oaselor, calciul şi vitamina D pot încetini boala şi preveni fracturile. Printre alimentele bogate în calciu şi vitamina D se numără iaurtul, laptele, brânza, sardinele, somonul, tonul, ouăle, spanacul, varza, cerealele integrale şi coacăzele negre. Corpul poate produce vitamina D cu ajutorul luminii solare, însă cele mai bune surse rămân alimentele.
 
Pentru a da densităţii minerale a oaselor un impuls de proteine, este indicat consumul alimentelor din soia. Potrivit unor studii, aceste alimente pot contribui la pierderea mai lentă de masă osoasă şi pot preveni fracturile. Pe de altă parte, este recomandat şi consumul de spanac, bogat în vitamina K, care sprijină densitatea oaselor, protejând astfel împotriva osteoporozei.

Ti-a placut articolul?

Comentarii