De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
18:26 22 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

S-a stabilit care sunt actele necesare exercitării votului prin corespondență

ro

11 Feb, 2016 20:17 594 Marime text
 
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a lansat, astăzi, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre de guvern prin care sunt stabilite documentele necesare exercitării votului prin corespondență ce trebuie transmise alegătorilor.
 
Proiectul de hotărâre de Guvern elaborat de AEP vizează aplicarea dispozițiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.
 
Potrivit dispozițiilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, modelele, dimensiunile și condițiile de confecționare a documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt stabilite prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Autorității Electorale Permanente, se arată într-un comunicat.
 
În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1) din Legea nr. 288/2015, documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului sunt: un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător, un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz, certificatul de alegător, instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot și buletinul de vot prin corespondență.
 
Plicul interior va conține un autocolant cu mențiunea "VOTAT", prevăzut cu elemente de siguranță stabilite prin hotărâre a Guvernului.
 
De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Legea nr. 288/2015, Guvernul trebuie să stabilească prin hotărâre: ordonatorul de credite cu care Compania Națională "Poșta Română" — SA va încheia contractul privind confecționarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență și a serviciilor poștale aferente procesului electoral, tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență, tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondență, modalitatea de plată a serviciilor.
 
Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, la propunerea AEP, indemnizația membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a personalului tehnic auxiliar, în conformitate cu art. 21 alin. (4) din Legea nr. 288/2015.
 
Proiectul de act normativ menționat a fost publicat joi, iar observațiile și propunerile legate de acesta pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în termen de cinci zile calendaristice de la data afișării acestuia.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii