De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
17:28 24 02 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Raed Arafat Sistemul digital de raportare pentru SMURD ar putea înlocui fișele de hârtie după 1 martie

ro

29 Jan, 2017 16:43 220 Marime text
Sistemul digital de raportare pentru SMURD, unități de primiri urgențe (UPU) și serviciile județene de Ambulanță ar putea înlocui fișele de hârtie după 1 martie, a anunțat, astăzi, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), Raed Arafat.

Sistemul va ajuta să se renunțe la completarea fișelor pentru pacienți pe suport de hârtie și va alinia România la standardele țărilor europene, unde asemenea documente nu se mai folosesc nici în ambulanțe, nici în UPU, fiind total înlocuite cu raportările digitale.

„Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depășind 90%, la Ambulanță mai avem zone în care nu se raportează complet, doar parțial, iar la UPU iarăși parțial. Suntem încă în faza de testare și încercăm ca, până la sfârșitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia și vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fișele pacienților nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru, sunt foarte multe țări în care nu se mai folosește hârtia nici pe ambulanțe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale. Sper ca acest sistem să intre în utilizare maximă din martie, sper să putem reuși cel puțin pe o parte, dacă nu total să intrăm 100% pe sistemul digital", a declarat Raed Arafat, potrivit Agerpres.

Folosirea sistemului digital va aduce și alte beneficii, cum ar fi corelarea mai ușoară și mai specifică a datelor pacienților, a cazurilor, a medicației folosite, precum și alte aspecte.

„Începem să analizăm medicația folosită de pacient, începem să le corelăm cu cazurile, va fi și problemă de implementare a unui management al calității nu numai de statistică, ci și de observare a numărului cazurilor, costurilor", a mai spus secretarul de stat.

Potrivit lui Raed Arafat, sistemul de raportare digitală este implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) în cadrul unui proiect susținut printr-o finanțare europeană.

Astfel, toate datele introduse în sistem vor putea fi accesate de către reprezentanții DSU și ai Ministerului Sănătății.

„Toată lumea a fost dotată - și la UPU-uri, și la serviciile de Ambulanță, și la SMURD — cu tablete și sisteme fixe, calculatoare, în UPU, pentru raportări digitale la punctul de triaj, pentru cei care văd pacienții", a spus șeful DSU.


Sursa foto: ZIUA de Constanța
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii