Finantele au publicat in Monitorul Oficial patru modificari in domeniul financiar contabil. Vezi care sunt acestea, insotite de textele de lege
Finantele au publicat in Monitorul Oficial patru modificari in domeniul financiar contabil. Vezi care sunt acestea,
23 Oct, 2013 11:03
ZIUA de Constanta
2602
Marime text
In Monitorul Oficial de marti au fost publicate 4 acte normative in domeniul financiar contabil, dupa cum urmeaza: a fost modificat modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea taxelor si impozitelor; se introduce procedura efectiva de plata a impozitului pe venitul din activitati agricole direct catre departamentele specializate ale primariilor, cand nu exista o unitate ANAF in localitatea respectiva, tinand cont ca in 25 octombrie este prima scadenta a impozitului; pentru cei cu activitati supuse accizelor, s-a modificat modul de numire a Comisiei care emite autorizatiile necesare; se introduce si o usoara modificare la normele de aplicare a OUG nr. 3/2013 pentru reducerea unor arierate in economie. Vezi in text analiza primelor doua modificari, insotita de textele de lege..
Impozitarea se realizeaza prin transe de venit si impozitul se poate achita in doua rate egale, pana in data de 25 octombrie si pana in data de 15 decembrie.
Ca procedura, actul normativ stabileste doua aspecte principale:
a. modul in care se va semna protocolul de colaborare intre ANAF si unitatile administrativ teritoriale, astfel:
b. a doua parte a procedurii detaliaza modul in care unitatile administrativ teritoriale incaseaza sumele impozitului de la persoanele fizice si le deconteaza catre Trezoreria Statului.
Retinem faptul ca unitatile de specialitate ale primariei vor transfera catre trezoreria statului, centralizat, in termen de 5 zile lucratoare, sumele incasate de la contribuabili.
Pentru persoanele fizice, data platii impozitului este data platii catre unitatea de specialitate a primariei.
Procedura reglementeaza si formularele utilizate pentru decontarea platilor intre unitatea primariei si unitatea de trezorerie, respectiv conturile de trezorerie.
Actul normativ "oficializeaza" modul in care functioneaza softul de completare a numarului de evidenta a platilor, in functie de tipul datoriei achitate si modul in care aceasta s-a stabilit (declaratie fiscala, decizie de impunere, poprire, procesul verbal de constatare a unei contraventii).
Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta.
sursa: hotnews.ro
- Consultati aici OMFP nr. 1714 din 14 Octombrie 2013 - ordin pentru aprobarea Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale
- Consultati aici OMFP nr. 1711 din 14 Octombrie 2013 - ordin privind modificarea si completarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004
Impozitarea se realizeaza prin transe de venit si impozitul se poate achita in doua rate egale, pana in data de 25 octombrie si pana in data de 15 decembrie.
- Acest impozit este datorat direct catre bugetul general consolidat si nu exista o redistribuire catre autoritatile publice locale.
- Prin urmare, impozitul trebuie colectat de catre ANAF, fie prin intermediul unitatilor de casierie proprii, fie prin intermediul unitatilor de trezorerie. Desigur, impozitul poate fi achitat si prin transfer bancar.
- Avand in vedere faptul ca acest impozit se adreseaza in principal persoanelor din mediul rural, unde nu exista unitati ANAF si nu se utilizeaza in mod frecvent transferuri bancare, legiuitorul a prevazut posibilitatea platii acestor impozite la Directiile de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, unde domiciliaza contribuabilii persoane fizice, cand nu exista o unitate ANAF in aceasta localitate.
Ca procedura, actul normativ stabileste doua aspecte principale:
a. modul in care se va semna protocolul de colaborare intre ANAF si unitatile administrativ teritoriale, astfel:
- in termen de 2 zile de la publicarea in Monitorul Oficial, Directiile generale ale ANAF vor transmite catre unitatile administrativ teritoriale formularul de protocol;
- in termen de 2 zile dupa primirea formularului de protocol, unitatile administrativ teritoriale vor semna si returna catre ANAF protocolul semnat.
b. a doua parte a procedurii detaliaza modul in care unitatile administrativ teritoriale incaseaza sumele impozitului de la persoanele fizice si le deconteaza catre Trezoreria Statului.
Retinem faptul ca unitatile de specialitate ale primariei vor transfera catre trezoreria statului, centralizat, in termen de 5 zile lucratoare, sumele incasate de la contribuabili.
Pentru persoanele fizice, data platii impozitului este data platii catre unitatea de specialitate a primariei.
Procedura reglementeaza si formularele utilizate pentru decontarea platilor intre unitatea primariei si unitatea de trezorerie, respectiv conturile de trezorerie.
- Foarte important: acceasi procedura se aplica si pentru platile de asigurari de sanatate aferente acestor contribuabili.
Actul normativ "oficializeaza" modul in care functioneaza softul de completare a numarului de evidenta a platilor, in functie de tipul datoriei achitate si modul in care aceasta s-a stabilit (declaratie fiscala, decizie de impunere, poprire, procesul verbal de constatare a unei contraventii).
Material realizat cu sprijinul consultantului fiscal Adrian Benta.
sursa: hotnews.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii