Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
17:55 26 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Fii voluntar în situații de urgență!

ro

09 Sep, 2015 18:29 549 Marime text
 
Ministerul Afacerilor Interne departamentul pentru Situații de Urgență, prin ISU „Dobrogea” transmite un mesaj de conștientizare pentru populație conform căruia încurajează oamenii să se implice în acte voluntare în situații de urgență.
 
Astfel, reprezentanții instituției spunt că importanţa serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă la nivel local este evidentă atât din punctul de vedere al necesităţii de a asigura intervenţii oportune, cât şi din perspectiva activităţii  preventive desfăşurate la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale.
 
Efectele negative ale unei situaţii de urgenţă determină schimbarea percepţiei privind necesitatea măsurilor de protecţie, adoptarea unora noi sau îmbunătăţirea celor existente.
 
De asemenea, procesul de dezvoltare a serviciilor voluntare trebuie să se realizeze pornind de la obiectivele de bază ale prevenirii: identificarea pericolelor de producere a situaţiilor de urgenţă corespunzătoare tipurilor de risc şi stabilirea de măsuri adecvate pentru a oferi răspunsul potrivit.
 
Ajutorul acordat semenilor în momentele grele reprezintă o caracteristică des întâlnită în cadrul comunităţilor.
 
Astfel, în cazul producerii unei situaţii de urgenţă, se observă tendinţa cetăţenilor de a se mobiliza în sprijinul victimelor evenimentului, avantajul adus de membrii serviciului voluntar în astfel de situaţii fiind dat de asigurarea materială şi de pregătirea acestora.
 
Participarea cetăţenilor la prevenirea situaţiilor de urgenţă şi la acţiuni de intervenţie, în cadrul unor structuri cu organigrame şi atribuţii bine definite, nu constituie un element de noutate,  în trecut existând structuri similare ce funcţionau sub alte denumiri.
 
Cuantificarea percepţiei comunităţii cu privire la voluntariatul în situaţii de urgenţă trebuie să ţină cont de o serie de factori, cum ar fi: specificul cultural al fiecărei comunităţi şi tradiţia în domeniu, implicarea cetăţenilor în acţiuni de prevenire, numărul de persoane încadrate sau care doresc încadrarea în serviciu, atitudinea membrilor serviciilor voluntare faţă de activităţile pe care le desfăşoară şi nu în ultimul rând, gradul de implicare al autorităţii publice locale în dezvoltarea voluntariatului pentru situaţii de urgenţă.
 
Percepţia statutului de voluntar pentru situaţii de urgenţă în cadrul comunităţii nu este ferită de extreme.
 
Există comunităţi care doresc perpetuarea unei tradiţii de zeci de ani şi în  care, cu prilejul zilelor comunei sau ale satului, membrii serviciului sunt prezentaţi întregii adunări, fiindu-le subliniate meritele deosebite.
 
La polul opus, există unităţi administrativ-teritoriale în care cetăţenii de rând nu cunosc rolul serviciilor voluntare sau mai grav, nici măcar nu ştiu de existenţa acestora.
 
Cea mai elocventă carte de vizită a unui serviciu voluntar o reprezintă siguranţa resimţită de membrii comunităţii, clădită în timp, prin participarea activă la intervenţii şi diseminarea de informaţii utile privind comportamentul în situaţii de urgenţă.
 
Concluzionând, percepţia cetăţenilor cu privire la statutul de voluntar diferă în funcţie de particularităţile şi specificul fiecărei comunităţi, singurul element comun la nivelul judeţului fiind existenţa condiţiilor de îmbunătăţire a acesteia.


Sursa foto: isudb.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii