Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:07 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Controverse pe punctul de trecerea frontierei pentru aeroportul privat de la Tuzla

ro

07 Aug, 2013 18:02 2166 Marime text
Ministerul Transporturilor insista pentru deschiderea unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla, un aeroport privat, administrat de firma  Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu. Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Finantelor ar urma sa asigure personalul necesar pentru efectuarea controalelor necesare trecerii frontierei de stat si sa suporte si cheltuielile aferente. Acest proiect ridica anumite semne de intrebare in conditiile in care in imediata apropiere se afla Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa. Intrebati in ce stadiu se afla proiectul, reprezentantii Ministerului Transporturilor au afirmat ca a fost trimis la avizare la Ministerul de Interne. In schimb, Ministerul de Interne sustine ca l-a retrimis nesemnat Ministerului Transporturilor. Vezi in text mai multe detalii despre aceasta initiatia a Ministerului Transporturilor.

Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea punctului de trecere a frontierei a fost initiat in noiembrie 2012. Insa, abia in iunie 2013, Ministerul Transporturilor l-a supus dezbaterii publice. Si  doar pentru 11 zile.


"Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul  Tuzla se află la avizare la Ministerul Afacerilor Interne", precizeaza Ministerul Transporturilor la solicitarea HotNews.ro.

Ministerul Afacerilor Interne spune altceva. "Referitor la stadiul proiectului Hotărârii Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, precizăm că propunerea de act normativ a fost restituită, nesemnată, iniţiatorului, respectiv Ministerului Transporturilor", sustine Ministerul Afacerilor Interne.

    Aeroport privat, cheltuieli de stat

Intrebati de ce este nevoie de un nou aeroport international in judetul Constanta, reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca "reprezintă un câştig pentru acest judeţ, inclusiv prin crearea mediului concurenţial necesar unei dezvoltări economice durabile; din acest punct de vedere, iniţiativa este în deplină concordanţă cu legislaţia în domeniul concurenţei".

Ministerul Transporturilor mai arata ca nu exista nicio legatura intre natura actionariatului si decizia de deschidere a unui punct de frontiera. "Aeroportul Tuzla este un aeroport deschis utilizării publice, statut pe care îl va avea şi punctul de trecere a frontierei de stat; de altfel nu există nicio legătură între natura acţionariatului (de stat sau privat) administratorului aeroportului şi decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei de stat; de exemplu, şi Aeroportul Internaţional Bacău are administrator privat". Acesta este raspunsul ministerului la doua intrebari ale HotNews.ro: Se poate considera ca va fi un punct privat de trecere a frontierei, in conditiile in care aeroportul este administrat de firma Regional Air Services?; Daca administrarea este privata, de ce vor fi asigurate cheltuielile privind personalul si asigurarea mijloacelor de transport necesare din bugetul statului?

Sursa: Hotnews.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii