Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
05:57 20 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

CNA a amendat Antena 1, pentru limbajul familiei Guţă

ro

22 Sep, 2015 19:01 714 Marime text
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), în urma unei analize, a decis aplicarea sancţiunii de 20.000 de lei postului Antena 1, pentru emisiunea „Acces direct”.
 
„În ediţia din 21.05.2015 a fost dezbătut, la o oră destinată audienţei generale, un subiect referitor la neînţelegerile din familia cântăreţului Nicolae Guţă, fără a se ţine cont de prevederile art. 39 alin. 2 din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la protecţia minorilor”, se precizează într-un comunicat. A fost dezbătut în direct subiectul referitor la neînţelegerile dintre Narcisa Guţă şi mama acesteia, precum şi la conflictul dintre Nicolae Guţă şi soacra sa.
 
De asemenea, pentru ediţia din 17.06.2015, a emisiunii „Acces direct” s-a reţinut încălcarea art. 40 alin. (3) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. Subiectul abordat a fost legat de o femeie din localitatea Fundulea, judeţul Călăraşi, care a fost sancţionată în repetate rânduri de poliţiştii locali pentru comerţ stradal neautorizat, printre titlurile afişate pe ecran regăsindu-se: „Poliţiştii locali au traumatizat-o pe bătrână”, „Poliţiştii locali mi-au luat punga cu mazăre” . Pe parcursul emisiunii au fost folosite expresii jignitoare la adresa poliţiştilor locali, prin urmare a fost dată o amendă de 15.000 de lei postului Antena 3.
 
Mai mult de atât, la finalul ediţiei din 14.05.2015 a emisiunii „Sinteza zilei”, moderatorul i-a cerut permisiunea invitatului din platou, Julio Iglesias Jr, de a-l învăţa câteva cuvinte în limba română, iar, după ce acesta a acceptat, una dintre expresiile propuse a fost „Jos Băsescu!”, având o semnificaţie pe care invitatul nu o cunoştea. Radiodifuzorul a încălcat astfel prevederile art. 30 şi art. 32 alin. (1) din Codul audiovizualului, potrivit cărora: „Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, viaţa privată, onoarea şi reputaţia, precum şi dreptul la propria imagine”, respectiv, „Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat într-un mod excesiv şi nerezonabil, contrar bunei-credinţe, în scopul de a vătăma sau de a păgubi pe altul ori profitând de ignoranţa sau de buna-credinţă a persoanelor”.
 
 La stabilirea sancţiunii, s-a reţinut şi nerespectarea art. 40 alin. (3) din Codul audiovizualului la difuzarea emisiunii „În gura presei”, ediţia din 05.04.2015, în care realizatorul a făcut afirmaţii jignitoare la adresa jurnalistului Cătălin Prisăcariu.
 
În aceeaşi şedinţă, CNA a decis că postul România TV trebuie să facă o rectificare cu privire la o ştire difuzată în data de 30.04.2015, ştire conform căreia „Potrivit unor surse judiciare, la percheziţiile de la Iaşi, procurorii ar fi descoperit marijuana în casa adjunctului poliţiei locale, George Grumeza”. Ulterior s-a dovedit că numele domnului Grumeza a fost greşit menţionat.
 
Totodată, postului Pro TV  i se va transmite o adresă prin care se va solicita rectificarea unei afirmaţii făcute de un invitat în emisiunea „La Măruţă”, ediţia din 27.05.2015. Rectificarea trebuie să corecteze informaţiile eronate, astfel încât publicul să fie informat că Organizaţia religioasă „Martorii lui Iehova” este un cult recunoscut oficial în România, potrivit site-ului Secretariatului de Stat pentru Culte.

Sursa foto: www.dcnews.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii