Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
20:03 23 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Agerpres.ro Singura gondolă veneţiană din Portul Tomis nu a navigat niciodată în România, din cauza birocraţiei

ro

05 Aug, 2016 17:33 960 Marime text

Unica gondolă venețiană autentică din România nu a plimbat niciun cuplu romantic de îndrăgostiți, sub clar de lună, de când a fost adusă în Portul Tomis, deoarece autoritățile de stat nu recunosc dreptul de a naviga în apele teritoriale a acestei categorii de ambarcațiuni.

Proprietarul singurei gondole originare, cumpărată chiar din Veneția și adusă la Constanța anul acesta, la începutul lunii mai, poartă de peste trei luni corespondență cu autoritățile navale române și implicit cu ministerul de resort, pentru a obține dreptul să-și pună în circulație barca cu o singură vâslă, în acvatoriul Portului Tomis, acolo unde vrea să asigure în premieră servicii de agrement turistic cu ineditul vehicul de transport nautic, propulsat cu forța brațelor. 


Constănțeanul George Scarlet, absolvent al Universității Maritime Constanța, în anul 1999, a declarat în exclusivitate pentru AGERPRES că la începutul acestui an a identificat o posibilă afacere de nișă, după ce a remarcat că de la Londra până în Dubai, indiferent de meridianul geografic pe care se află, turiștii sunt la fel de animați la gândul unei plimbări romantice la bordul unei gondole venețiene.

"Am făcut planul unei afaceri pe care am localizat-o în România, în Portul Tomis, și am cumpărat cu 9.000 de euro, de la Veneția, unde sunt produse manual aceste superbe bijuterii plutitoare, o gondolă de șase persoane, în stare de funcționare, dar veche de 20 de ani. Barca a fost livrată la Constanța, cu tot cu acte, doar că nu am luat în calcul faptul că în legislația națională nu este definit acest tip de barcă cu vâsle, lungă de peste 10 metri, deși gondola, alături de hidrobicicletă, caiac și canoe este recunoscută de Directiva/53/2013/UE privind ambarcațiunile de agrement drept barcă concepută pentru propulsie exclusiv prin forță umană. Clasificată astfel, de legislația europeană, barca este scutită de obligațiile înmatriculării în registrul căpităniilor și de impunerea tuturor obligațiilor ce decurg de aici, precum plata unor taxe specifice, obținerea dreptului de arborare a pavilionului național și portul obligatoriu al centurilor de salvare. Potrivit legislației românești, bărcile ce depășesc lungimea de 2,5 metri sunt supuse reglementărilor asemeni tuturor ambarcațiunilor de agrement ce navighează în apele costiere și de larg, indiferent de sistemul propulsiei, și astfel, pentru a-și atinge menirea, gondola noastră trebuie să fie introdusă în legislația națională, eventual print-un ordin de ministru", a declarat George Scarlet, conform agerprers.ro


Gondola este o barcă cu vâslă, de culoare neagră, ușor asimetrică pe bordul stâng (babord) pentru a se putea manevra și propulsa cu o singură vâslă prin împingere, postul gondolierului fiind fixat la pupa pe bordul drept (tribord).

Acest gen de ambarcațiune de agrement a fost consemnat pentru prima dată la începutul mileniului al doilea, într-un decret al dogelui Vitale Faliero de Doni, din 1094. Aspectul actual și culoarea neagră au fost însă reglementate în 1562, când s-a și reglementat, tot prin decret al dogelui, faptul că este destinată exclusiv transportului de persoane și este condusă de un singur vâslaș.

Gondolele sunt construite manual în mici șantiere situate în Piața San Trovaso, din Veneția, fiecare barcă având în alcătuire nu mai puțin de 280 de diverse piese componente și subansamble, elementele din lemn fiind realizate în mod tradițional din opt esențe diferite.

Sursă text: Agerpres.ro
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii