Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:25 16 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Românialiberă.ro Aeroportul Internațional Kogălniceanu, o aerogară de provincie

ro

13 May, 2015 22:55 1374 Marime text
 
Deși constăn­țeni­lor le place să creadă că județul lor este cel mai important din țară din punct de vedere economic, cifrele îi contrazic. În topul salariilor nete, de exemplu, Constanța este pe locul al optulea. Și mai prost este clasată în topul celor mai importante aerogări din România. ­Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu se află pe locul al zecelea într-un top întocmit de către Asociația Aeropor­turilor din România, o organizație cu peste 16 ani de activitate. Pe ­locul al zecelea din totalul de 17 – numărul total de aeroporturi din România. Mai grav este însă că distanța față de județe similare, din punct de vedere al populației și al puterii economice, este imensă, relatează romanialibera.ro.

Ce spun cifrele

Potrivit sursei citate, Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu a înregistrat în primul trimestru 6.572 pasageri, de aproape 44 de ori mai puțin decât Cluj (285.956 pasageri). Evident, nu ne putem raporta la Otopeni, unde traficul de pasageri pe trimestrul I a atins borna 1.801.118. Constanța este însă mult în urma unor județe mai mici, cum ar fi Timișoara (193.563), Târgu Mureș (71.268), Iași (67.786), Bacău (58.460), Craiova (49.047), Sibiu (48.834) și Arad (6.621). AIMK a reușit contraperformanța de a fi aproape depășit de un mic aeroport privat din județul Constanța, cel din Tuzla, care a înregistrat 6.202 pasageri.

Numai două curse

Pe aeroportul din Kogălniceanu zboară regulat o cursă Turkish Airlines, spre și dinspre Istanbul, de patru ori pe săptămână. De luna aceasta, Blue Air a introdus o cursă spre Bergamo, iar din luna iunie va exista o a treia destinație, Londra (Luton), operată de Wizz Air. Există de mulți ani negocieri pentru rute interne între Constanța și mai multe orașe din țară, cel puțin pe timpul verii, dar discuțiile cu Ministerul Transporturilor și conducerea Tarom nu au dus la niciun rezultat concret până acum.

Un aeroport pentru US Army

Aeroportul Kogălniceanu este ocolit de turiști, dar folosit intens de armata Statelor Unite ale Americii. Anul trecut, de exemplu, s-a înregistrat un număr-record de pasageri, 182.567, dar numai 37.939 provin din traficul comercial, restul fiind, în marea majoritate, militari americani care au tranzitat AIMK. De asemenea, în 2014 au fost înregistrate un număr de 5.141 mişcări aeronave, atât aterizări, cât şi decolări, dar numai 982 au fost zboruri comerciale civile.

Chartere de vară

Numărul turiștilor străini sosiți pe aeroport anul trecut a fost de puțin peste 5.300. ”Pentru această vară au fost anunțate zboruri charter de către companiile Europe Airpost, Belavia şi Blue Air, dar lista operatorilor rămâne deschisă”, a afirmat directorul aeroportului, Bogdan Ionuț Artagea.  

PIERDERI. Situație financiară ­dificilă

Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu SA se află într-o situație financiară dificilă. În 2011, 2012 şi 2013, aceasta a înregistrat numai pierderi. Valoarea acestora a fost de 110.352 lei, 1.393.064 lei, respectiv 3.844.509 lei. În primele șase luni ale anului trecut (cele mai recente date financiare disponibile pe pagina de internet a instituției), s-au înregistrat în continuare pierderi de 501.178 lei. Pentru acest an, Ministerul Transporturilor, acționar majoritar, a stabilit venituri de 18.412.420 lei și cheltuieli similare, deci profit zero. Cea mai mare parte din totalul cheltuielilor, 67%, respectiv 12.396.950 lei, sunt cele cu personalul. Aeroportul are în prezent 274 de angajați, ceea ce înseamnă că veniturile brute ale unui angajat sunt, în medie, de 3.770 de lei pe lună.

Ministerul Transporturilor a anunțat că vrea să listeze la bursă 5% din acțiunile aeroportului din Kogălniceanu.


Text preluat de pe romanialibera.ro

Sursa: romanialibera.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii