Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:37 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Se respectă tradiţia marilor lucrări similare din Dobrogea Cum se va testa rezistenţa noului pod de la Agigea

ro

24 Oct, 2013 00:00 3628 Marime text
Orice pod, atunci când este finalizat, este testat de către constructor şi proiectant. Potrivit tradiţiei, proiectantul se poziţionează sub pod, în timp ce pe deasupra trec camioane sau vagoane încărcate cu piatră.
 
Tradiţia a fost respectată şi la festivităţile de inaugurare ale podului Carol I de la Cernavodă, proiectat şi construit de Anghel Saligny, care s-au desfăşurat în data de 26 septembrie 1895. Un nit de argint a fost bătut în mod simbolic marcând încheierea lucrărilor de construcţie, apoi s-a desfăşurat un serviciu religios şi a fost zidită într-un perete al podului placa ce consfinţea inaugurarea. La eveniment au participat şi regele Carol I care a traversat podul la bordul trenului regal. Înaintea acestuia însă pe pod a trecut un convoi format din 15 locomotive grele pentru a pune la încercare rezistenţa podului. În tot timpul acestei traversări de test, inginerul Anghel Saligny şi coordonatorii echipelor de muncitori care au construit podul s-au aflat într-o şalupă ancorată sub pod, în semn de garanţie a construcţiei întinsă de Anghel Saligny între cele doua maluri ale Dunării. Tradiţia a fost respectată şi la darea în exploatare a podului de la Agigea, care a fost dat în folosinţă pe 6 mai 1983. Şi aici au fost efectuate testele şi încercările structurii de rezistenţă cu convoaie de probă, conform proiectului de încercare.
 
Ce se va întâmpla la Agigea?
 
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, care a fost proiectat de către SC Search Corporation Ltd Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Podul va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării. Realizarea acestui pod va determina conexiunea directă dinspre Austostrada A2 şi A4, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre – Marea Neagră. Când lucrările vor fi gata, şi acest pod va fi supus testării tradiţionale. „Vom poziţiona în diferite puncte 40 de camioane încărcate cu piatră. Fiecare camion va avea patru osii”, ne-a explicat consultantul firmei constructoare inginerul Anghel Stănescu, care a precizat că obiectivul va fi gata la începutul lunii iunie. Proiectul „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Contractul de asistenţă tehnică a fost încheiat cu SC POYRY România SRL - actual SC Luca Way SRL, iar contractul de execuţie a podului rutier cu SC Apolodor Comimpex SRL Bucureşti.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii