Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:30 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Rampe de acces si bare de sustinere pentru elevii cu deficiente locomotorii

ro

17 Jan, 2004 00:00 1573 Marime text

Elevii cu cerinte speciale sunt integrati in invatamantul de masa

In unitatile scolare obisnuite sunt inscrisi 32 de copii cu deficiente mintale usoare din mediul urban si 10 din mediul rural * Pentru cei cu handicap grav exista varianta scolilor speciale * Unitati de acest fel sunt in Constanta, Techirghiol si Mangalia * Inspectoratul Scolar, in colaborare cu o asociatie non-profit, a demarat un program PHARE pentru copiii cu nevoi speciale * Scopul proiectului este abilitarea cadrelor didactice cu metode si procedee de integrare a copiilor si sensibilizarea comunitatii privind integrarea acestor elevi

In judetul nostru exista 980 de elevi cu deficiente integrati in invatamantul de masa si in scolile speciale, cei mai multi fiind inregistrati in unitatile din mediul urban. De educatia acestor tineri se ocupa 208 cadre didactice, dintre care: 12 educatori, 30 de invatatori si 166 de profesori. Invatamantul special se organizeaza de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii pentru prescolarii si elevii cu deficiente mintale, fizice, senzoriale, de limbaj si de comportament, in vederea instruirii, educarii si a recuperarii sociale. Integrarea acestor copii cu cerinte speciale se face in unitatile de invatamant speciale, in grupe si clase speciale din unitati prescolare si scolare obisnuite. Invatamantul special primar si gimnazial este obligatoriu si are durata, dupa caz, de noua sau zece ani, acesta fiind gratuit. Inscrierea acestor elevi in invatamantul de masa se face in functie de gradul handicapului care este stabilit de o comisie alcatuita din reprezentantii Serviciului pentru Evaluare Complexa din cadrul Directiei Generale Judetene pentru Protectia Drepturilor Copilului si ai Inspectoratului Scolar Judetean Constanta. Politica ISJ Constanta urmareste si integrarea completa a acestor elevi, printre obiectivele institutiei numarandu-se crearea conditiilor optime copilului cu cerinte educative speciale (CES), promovarea unei atitudini pozitive fata de copilul cu CES, sporirea gradului de participare a copiilor cu deficiente la procesul instructiv-educativ in clasele obisnuite si accesul la mediul scolar. In invatamantul de masa au fost incadrati 32 de copii cu deficiente mintale usoare din mediul urban si 10 din mediul rural. Dupa integrarea acestor copii sunt derulate periodic activitati de monitorizare si evaluare a modului in care copiii CES se adapteaza, iar directorii din scolile respective au obligatia sa supravegheze activitatea elevilor cu deficiente. Cel mai solicitat sistem in vederea instruirii acestor copii ramane cel al scolilor speciale. In Constanta functioneaza doua scoli generale speciale si o scoala profesionala, pe langa acestea mai existand o gradinita si o scoala pentru deficienti la Techirghiol, precum si o scoala sanatoriala la Mangalia. Obiectivele principale ale ISJ Constanta pentru inlesnirea procesului de integrare in unitatile de invatamant preuniversitar special sunt: optimizarea si diversificarea tipurilor si formelor de servicii educationale, cooptarea unor profesori itineranti si de sprijin, pregatirea scolilor speciale in vederea primirii copiilor cu deficiente profunde si severe prin crearea de accesibilitati fizice, intelectuale, afective si elaborarea curriculum-ului scolar pentru elevii cu deficiente severe, profunde sau asociate. Actiunile in acest sector vizeaza identificarea copiilor cu CES din familii si scoli publice, crearea de rampe de acces, bare de sustinere, grupuri sanitare pentru elevii cu deficiente locomotorii elaborarea planului de interventie personalizata in vederea recuperarii tinerilor. De asemenea, ISJ Constanta a demarat un proiect PHARE cu Fundatia ONG "SI TU" care are ca scop instruirea unui nucleu de cadre didactice privind integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale. In proiect au fost implicate 20 de educatoare si invatatoare din 21 de unitati de invatamant. Proiectul a avut un buget de 20.000 de euro si se va incheia in cursul acestui an.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii