Grupul de Interventii si Salvare Navala cauta vinovatii
Grupul de Interventii si Salvare Navala cauta vinovatii
							
							 19 Dec, 2002 00:00 
							
														
							
								ZIUA de Constanta
								 
				                    1243
							
							
								
								
								Marime text
				                   
				                   
				                
							
							 1243
							
							
								
								
								Marime text
							
							
						
						
						 1243
							
							
								
								
								Marime text
				                   
				                   
				                
							
							 1243
							
							
								
								
								Marime text
							
							
						Paguba de peste un miliard de lei
Curtea de Conturi Constanta trebuie sa stabileasca cine poarta raspunderea pentru incheierea unui contract neavantajos de remorcare a navei "Bucegi" pana in India
In atentia Colegiului Jurisdictional al Curtii de Conturi Constanta se afla Dosarul 25/2002, in care cei implicati sunt Grupul de Interventii si Salvare Navala Constanta si Elena Badea, directorul economic al GISN de la inceputul anilor `90. La mijloc se afla un prejudiciu in valoare de 1,12 miliarde lei. Problemele au aparut in septembrie 1990, cand Grupul de Interventii si Salvare Navala, reprezentat prin directorul general Paul Branza, a incheiat un contract cu firma M/S Hicom International PTE RTD din Singapore, pentru remorcarea navei "Bucegi" pana la portul indian Allang, din statul Bhavnagar. Valoarea contractului a fost stabilita la suma de peste 300.000 USD, fara a fi prevazute toate cheltuielile, in special cele de tranzitare a Canalului Suez. Pentru calculul de eficienta asupra voiajului, directorul Paul Branza nu a cerut sa fie consultata si contabila sefa a unitatii. In timp ce tranzita Canalul Suez, remorcherul "Hercules" a avut o defectiune tehnica, aceasta fiind remediata de o firma locala. Datorita faptului ca nu a fost achitata contravaloarea reparatiilor, remorcherul a fost arestat si sechestrat in Port Said. Deoarece contractul de remorcare s-a constatat a fi incheiat in conditii economice nesatisfacatoare, s-a considerat ca in patrimoniul Grupului de Interventii si Salvare Navala s-a produs o paguba de 1,2 miliarde lei. De asemenea, in actul de imputatie contra directorului general se specifica faptul ca acesta nu a respectat pe parcursul derularii contractului recomandarile forului superior referitoare la rezilierea contractului si aducerea remorcherului "Hercules" in tara. Inainte de a ajunge la Colegiul Jurisdictional al Curtii de Conturi, cauza s-a aflat pe rol la Tribunalul Constanta si la Curtea de Apel Constanta, acesta declinandu-si competenta. In acelasi timp, problema contractului de remorcare a luat si o turnura penala, lui Paul Branza intocmindu-i-de si un dosar penal. Deoarece in cazul acestuia instanta de judecata a decis neinceperea urmaririi penale, iar contestatia sa inaintata Curtii de Conturi a avut castig de cauza, imputatia fiind considerata tardiva, s-a cautat un alt responsabil pentru imputarea sumei de peste un miliard, acesta fiind gasit in persoana directorului economic din acea vreme, Elena Badea. Aceasta, considerand prescris dreptul de a emite decizia de imputatie din ianuarie 2002, a solicitat anularea deciziei prin care i s-a imputat suma de 1,12 miliarde lei. Instanta insa a unit exceptia de tardivitate cu fondul dosarului, dispunand administrarea probei cu interogatoriu. La termenul din 18 decembrie s-a hotarat depunerea, la urmatoarea data de prezentare in fata instantei, a fiselor posturilor directorului economic si sefului serviciului financiar, Viorica Gurau, dispunandu-se, de asemenea, efectuarea dovezii cu condica in ceea ce priveste repartizarea sarcinilor de serviciu catre Elena Badea, care in perioada efectuarii contractului de-abia se intorsese din concediu. Urmatorul termen de judecata este 19 ianuarie 2003.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
								Comentarii
							
							 Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
					Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
					

 
															 
														 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
												 
												 
												 
												 
												 
												 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
					