Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:47 15 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Bomba toxică” Portcontainerul MSC Flaminia va fi reparat la şantierul din Mangalia

ro

20 Mar, 2013 00:00 4474 Marime text
În ediţia din 19 martie în paginile cotidianului ZIUA de Constanţa am prezentat articolul „Ce spun ANR şi Căpitănia. Portcontainerul MSC Flaminia, cu substanţe periculoase, ajunge în România”, în care am anunţat că nava este avizată să ajungă în Portul Constanţa pe data de 28 martie.

Cele două şantiere unde ar putea fi reparată nava, care anul trecut a ars de două ori, sunt Daewoo-Mangalia Heavy Industries şi Şantierul Naval Constanţa. Radu Rusen, directorul SNC, a declarat că port-containerul german MSC Flaminia ar urma să ajungă în Mangalia. „Titularul contractului este Şantierul din Mangalia. Ştiu că o parte din problemele navei au fost remediate în Germania, o parte ar putea fi remediate la noi. Asta în condiţiile în care Autoritatea Navală Română îi va permite intrarea în port. Convenţiile europene presupun ca o navă avariată trebuie ajutată şi reparată”, a explicat Radu Rusen. Reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries au refuzat însă să ne răspundă la întrebarea dacă Flaminia este programată să ajungă în şantierul din Mangalia. Reamintim că port-containerul a ars anul trecut de două ori, iar containerele ascund, potrivit presei din zona unde au avut loc accidentele, o încărcătură periculoasă. „Fosfură de aluminiu, acid fluorhidric şi oxidant”, susţine site-ul Maritime Bulletin. Directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei a declarat, luni, că nava va fi monitorizată, atunci când va ajunge în apele teritoriale române. Şi şeful Căpităniei Constanţa, Alexandru Mezei a ţinut să precizeze că nu întotdeauna navele avizate pot să şi intre în port. „Chiar dacă a fost avizată, nava ar putea să nu intre în Portul Constanţa, dacă nu  îndeplineşte anumite condiţii”, a subliniat Alexandru Mezei. Potrivit marinetraffic.com, portcontainerul MSC Flaminia, sub pavilion Germania, cu un tonaj de 85.823tdw, lungime 300 metri, lăţime 40 metri, lansat la apă în anul 2001, cu IMO 9225615.

Bombă cu deşeuri periculoase

Povestea port-containerului, denumit ”bomba toxică”, a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru reparaţii. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, în vreun port al lor. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu a stat mult. Vineri 15 martie, nava avariată şi cu resturi otrăvitoare a pornit în direcţia România. E însoţită de două şlepuri. Cu câteva zile înainte, Deutsche Presse Agentur anunţa sec mişcarea: „Nava urmează a fi reparată într-un şantier naval românesc. Acolo urmează a fi tăiate containerele topite şi resturile de metal din porţiunea arsă a navei. Startul său a fost oprit în mod repetat. Restricţiile de mediu din Germania şi România au întârziat plecarea. Căci în interiorul navei se găseşte încă un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat. România trebuie prin urmare să garanteze că şi aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“. Din informaţiile obţinute de aceasta, călătoria Flaminiei spre portul românesc va dura zece zile.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • bb 13 Mar, 2014 12:45 cum si unu disparut?nu se scriu cauzele,nu sa iau masuri,niste nenorociti,mor oameni nevinovati pentru ca altii se imbogatesc,clar
  • ff 20 Mar, 2013 09:03 doi au decedat, altul dat disparut, in total 3
  • ff 20 Mar, 2013 08:57 sa nu fie si ceva echipamente radiologice, radioactive. Scanner CT, X-ray....echipamente medicale. atunci sa vezi beleaua. evident ca ai nostri nu zic nimic, d c nu l-au reparat in germania? scrie hamburg p el.