Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:31 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Replica Mitrea saboteaza sezonul estival

ro

23 Mar, 2011 12:58 1044 Marime text

Hotelierii cer în continuare demiterea şefului Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea Litoral (ABADL), Marian Mitrea. Aceştia susţin că fel de fel de firme care nu au treabă cu turismul ajung să administreze plajele. „Sunt unul din managerii din turism care în fiecare an în perioada asta trece printr-un coşmar. În fiecare an îmi tremură fundul şi trebuie să fac o mie de calculele şi să constat că prin prisma schimbării caietului de sarcini, unde se dă mai nou punctaj de 60% numai pe parte financiară, se permite asocierea celor care nu sunt hotelieri cu un hotel, ceea ce s-a şi întâmplat să vină să mă contraoferteze, şi, atunci, pentru a fi sigură că voi câştiga licitaţia am fost nevoită să plusez pentru a plăti o chirie exagerată pentru maxim trei luni. Am câştigat la licitaţie mergând la dublu", a declarat, pentru „Replica", Anca Nedea, reprezentantul Hotelului Iaki.

Ne întrebăm de unde să mai facem bani să funcţionăm şi să administrăm o proprietate care este deschisă 12 luni şi care susţine 120 de angajaţi permanent, indiferent de cum e timpul afară, şi cu ce bani să mai asigurăm un anumit standard de 4-5 stele, cu igienizat plaja, utilaje? Unde este afacerea în cazul acesta? Singurul care pierde în final este clientul care este nevoit să scoată din buzunar 50 lei pentru a sta două ore la plajă în fiecare zi. Şi ajungem să ne întrebăm de ce pleacă lumea în Bulgaria. O instituţie publică a ajuns să facă un business la un asemenea nivel încât un privat este obligat să plătească enorm. Pe ce? Igienizarea o face cel care închiriază plaja şi nu Apele Române şi ne întrebăm cu banii de la licitaţie ce se face? Vreau să văd că, din banii daţi de hotelieri, o cotă parte este folosită în aşa fel încât la anul să nu găsim plajele consumate de apă şi extrem de murdare. De 10 ani de când sunt în turism nu am văzut să un raport de activitate al instituţiei care organizează licitaţiile din care să aflăm ce se face cu banii", susţine reprezentantul Hotelului Iaki. Hotelierii spun că lucrurile în turism vor intra pe un făgaş normal numai atunci când operatorii vor avea curajul să nu se mai gândească la propriile buzunare şi când plajele vor ajunge în grija lor în mod gratuit. „Dacă fiecare se uită în ciorba lui şi se gândeşte cum să iasă mai bine şi trag tunuri pe o vară pentru că afacerea cu plaja este o super afacere de zeci de milioane de euro, atunci nu se va schimba nimic", susţine Nedea. La fel, Asociaţia Litoral - Delta Dunării contestă maniera de organizare a licitaţiei de atribuire a plajelor. Corina Martin, preşedinta ANAT, a cerut demisia directorului ABADL, Marian Mitrea, acuzându-l de faptul că instituţia pe care o reprezintă refuză în mod constant dialogul cu cei implicaţi direct în turismul de pe litoralul românesc, şi de lipsa prezentării unui raport în care să se prezinte veniturile încasate de stat din expolatarea plajelor, şi execuţia acestor fonduri. „Dacă Ministerul Mediului se încăpăţânează să facă turism şi să facă imposibilă orice strategie a noastră de a avea tarife mici pe Litoral, atunci solicităm să se redirecţioneze 10% din suma încasată de ABADL de la operatorii plajelor către Asociaţia pentru promovarea Litoralului, pentru a fi folosită în promovarea destinaţiei, în aducerea de noi curse charter pe Aeroportul "Mihail Kogălniceanu, în susţinerea programelor derulate de ANAT pentru atragerea turiştilor, în organizarea de evenimente în timpul sezonului, în participarea la Târgurile de turism, etc. Noi aducem turişti pe plajele româneşti prin eforturi proprii ale hotelierilor şi agenţiilor de turism, ale Consiliului Judeţean şi MDRT, iar Ministerul Mediului profită de acest lucru pentru a colecta venituri consistente de pe urma acestor turişti şi a eforturilor noastre, bani care nu se reîntorc la Constanţa nici sub forma de investiţii pentru conservarea şi administrarea plajelor, şi nici ca fonduri pentru asigurarea serviciilor de salvamar şi prim ajutor, care sunt plătite de autorităţile locale„, a adăugat Corina Martin. Conform acesteia, hotelierii sunt în permanenţă criticaţi că oferă turiştilor servicii proaste pe litoral. "TUI acuză pe bună dreptate lipsa unor servicii decente pe plajă, turiştii români şi mass-media arată mereu cu degetul spre noi, pentru că pe litoralul bulgăresc „e mai bine şi mai ieftin". Dar ce face statul român pentru asta ? Cum încurajează statul român tarifele mici pe Litoral, şi cum stopează statul român evaziunea fiscală de pe plaje, dacă în fiecare an ducem aceeaşi luptă surdă cu Ministerul Mediului şi cu ABADL, şi plajele continuă să ajungă la societăţi comerciale care nu au nici o legătură cu turismul, şi care se îmbogăţesc din specularea turiştilor pe care abia reuşim să îi mai atragem pe Litoralul românesc? Invit Ministerul Mediului la negocierile cu TUI, la negocierile cu companii aeriene care să opereze chartere pe Litoral, la târgurile internaţionale de Turism, şi îi aşteptăm şi cu procentul de 10 % din încasările de pe plaje, să ne permitem să asiguram aceste demersuri!„, susţine Corina Martin, preşedintele ANAT. Menţionăm că pe parcursul desfăşurării procedurii de licitaţie, ABADL nu doreşte să facă nici o altă precizare sau să răspundă comentariilor făcute de unii participanţi la licitaţie. "ABADL a aplicat şi va respecta cu stricteţe OM 869/2011 referitor la aprobarea instrucţiunilor privind organizarea licitaţiei de închiriere a sectoarelor de plajă, iar cei nemulţumiţi pot depune contestaţii în termenul legal. În timpul elaborării şi aprobării caietului de sarcini, au existat consultări cu reprezentanţi din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, tocmai pentru a cuprinde criteriile cu caracter turistic în cadrul acestei documentaţii„, susţine Cătălin Anton, purtătorul de cuvânt al ABADL. Conform acestuia, licitaţia s-a bucurat de un real interes din partea agenţilor economici, în special a celor din turism. Astfel au fost depuse 177 de oferte pentru un număr de 72 de sectoare din cele 150 de sectoare scoase la licitaţie: au fost adjudecate 52 de sectoare de plajă pentru 2 sezoane estivale şi 6 sectoare pentru un sezon estival. Pe 9 sectoare de plajă a fost depusă o singură ofertă, iar pe 5 sectoare de plajă au fost depuse câte două oferte din care un ofertant a fost descalificat, urmând a se relua procedura de licitaţie. "Spre exemplu, SC Mamaia SA, având Hotel Mamaia, a fost descalificată întrucât în certificatul de atestare fiscală figura cu debite la bugetul de stat. Toţi câştigătorii sunt agenţi economici care deţin active hoteliere în zonele licitate sau asociaţi, conform legii, cu deţinători ai unor astfel de active hoteliere în zonă", a precizat Cătălin Anton.

http://www.replicaonline.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii