Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:27 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanţa Echipajul mineralierului “Carmen Silva” se intoarce acasa

ro

07 Mar, 2011 12:30 1429 Marime text

ITF Romania a reusit sa rezolve problema repatrierii echipajului ultimului mineralier romanesc de stat, apartinand Petromin, arestat la Istanbul. „Astazi (n.r. ieri), in jurul orei 13.00, marinarii au plecat spre casa. Au primit salariile restante, a caror valoare se ridica la 200.000 de dolari. A fost greu, insa am gasit intelegere la austrieci. In prezent, compania Petromin nu are nici un leu", a precizat Adrian Mihalcioiu, reprezentantul ITF Romania. Acesta a mai precizat ca nava se afla intr-un santier naval din Istambul, unde a fost sigilata si unde va ramane pana la rezolvarea diferendului. Petromin nu va mai trimite echipaj la schimb. Reamintim ca, pe 12 februarie, Mineralierul „Carmen Silva", unica nava romaneasca aflata in stare de navigatie, a fost sechestrata in stramtoarea Bosfor, iar compania Petromin are sanse zero sa o recupereze. Mineralierul transporta orez din Thailanda catre Lagos, apoi urma sa revina in Portul Constanta. Nava a fost retinuta in Istanbul pentru neplata unor servicii de reparatie, finantate de compania austriaca Voestalpine. Reparatiile la cheu au fost efectuate de 20 de firme, iar costul total al lucrarilor se ridica la 13 milioane de dolari. In prezent, compania austriaca vrea sa-si recupereze banii, dar Petromin sustine ca nu are fonduri. „Carmen Silva" este fostul bulk-carrier de 25.000 tdw „Kavo Matapas" (fosta Fetesti 92). A fost construita in 1992, in paralel, la Santierul Naval „2 Mai" Mangalia. Mineralierul au efectuat voiaje doar sapte ani, pana in 1999, dupa care a fost arestat in Grecia in urma unui conflict comercial dintre grupul de firme „Gourdomichalis" si „Petromin". Nava a stat legata la chei timp de patru ani, in portul Elefsis. Incepand cu 22 august 2005, mineralierul a devenit liber de sarcina si a intrat intr-o lunga perioada de asteptare. In vara lui 2008, „Carmen Silva" a plecat in probe de mare, dupa ce a fost modernizata in Santierul Naval Constanta. Finantarea lucrarilor de reparatii, cu un deviz de 13 milioane de dolari, a fost asigurata de grupul austriac „Voest Alpine". Acesta urma sa recupereze imprumutul prin exploatarea navei intr-un contract de time-charter.

http://observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii