Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:43 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de opinie Bâldâbâc la 6 mile de Capul Tuzla

ro

02 Sep, 2010 13:49 757 Marime text

O navă sub pavilion turcesc, încărcată cu fier vechi, s-a scufundat ieri, la ora 12.50, la şase mile marine de portul Constanţa, la 12 ore după ce a părăsit dana unde fusese ancorată. Potrivit autorităţilor portuare, comandantul navei „Medy", încărcată cu 3.247 fier vechi, a anunţat, la ora 3.10, că s-a înclinat, iar, la ora 4.45, a solicitat ajutor, la Port Control Constanţa, deoarece nava se scufundă. Acesta a spus că, din motive necunoscute, vasul ia apă în cală, fiind înclinat cu aproximativ 20 de grade la babord. Imediat s-au luat măsuri de salvare, navele din apropiere care puteau acorda ajutor echipajului fiind direcţionate spre nava „Medy". Primii care au ajuns au fost cei de pe nava GSP „Orion", care se întorceau dintr-un voiaj. Aceştia au reuşit să îi transfere la bordul lor şi să îi ducă în siguranţă pe mal pe toţi cei 17 marinari. Se pare că comandantul vasului „Medy" a vrut iniţial să rămână la bord, pentru a ajuta la manevrele de încercare a punerii pe linia pe plutire, dar situaţia se agrava de la minut la minut, nava înclinându-se tot mai mult şi mai repede.

La faţa locului au fost trimise navele de depoluare „Cristal", remorcherul „Hercules" şi vasul „Rubin", încercându-se repunerea de plutire a navei de 6.000 TDW, care continua să se încline, dar toate eforturile au fost în zadar, acestea fiind îngreunate şi de vântul care se înteţise. În cele din urmă, „Medy" a dispărut sub apă, dar echipele Agenţiei Române de Salvare a Vieţilor Omeneşti pe Mare (ARSVOM) au mai rămas în zonă, pentru că exista pericolul scurgerii de hidrocarburi. Autorităţile portuare au deschis o anchetă pentru a stabili care este motivul scufundării navei, iar armatorul navei are obligaţia ca, în zilele următoare, să ia măsurile pentru a demara acţiunea de ranfluare a navei „Medy". Totuşi, operaţiunile de recuperare a vasului ar putea fi de durată, totul depinzând de armator, care e posibil să încaseze prima de asigurare şi să îl abandoneze pe fundul mării. Specialiştii spun că salvarea navei se putea face dacă, încă de la început, se făcea o inundare controlată a tribordului, ceea ce ar fi echilibrat vaporul. Echipajul navei a fost cazat la un hotel din Constanţa de către firma care s-a ocupat de agenturarea navei în România, aşteptând să fie contactaţi şi recuperaţi de armator. Deţinătorii de nave greci şi turci sunt cunoscuţi pentru modalitatea lor de a scăpa de navele vechi şi costisitoare: le scufundă intenţionat, făcând să pară că a fost vorba de un accident şi încasează prima de asigurare, sumă care acoperă cu mult valoarea reală.

http://lideruldeopinie.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii