Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:31 29 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constantenii nu cunosc Legea Administratiei Locale

ro

01 Nov, 2002 00:00 838 Marime text

Indiferenta fata de reglementarile legale esentiale pentru viata orasului

O informare mai buna ar putea duce la fluidizarea relatiilor dintre administratia locala si cetateni

Multi dintre noi suntem obisnuiti ca, atunci cand ne nemultumeste ceva in desfasurarea vietii cotidiene, cum ar fi, de exemplu, faptul ca parcarea din fata blocului este ocupata de masini abandonate numai bune de dat la fier vechi, sa dam vina pe Primaria municipiului. Nu curge apa rece, dam telefon la Primarie, nu e caldura, apelam acelasi numar telefonic, iluminatul public nu functioneaza pe strada noastra, dam din nou telefon la Primarie... Intr-adevar, de multe dintre problemele care apar in anumite domenii se ocupa angajatii Primariei, insa multi constanteni nu stiu care sunt clar atributiile alesilor lor sau unde si cui sa se adreseze. "Daca as avea vreo problema, m-as duce la sediul central al Primariei, langa Parcul arheologic. Si acolo as afla daca trebuie sa ma adresez in alta parte pentru rezolvarea ei. Care sunt atributiile primarului si care ale consilierilor locali? Nu m-a interesat niciodata sa stiu exact. Dar pot afla oricand din Legea Administratiei Publice Locale", ne-a declarat M.A., student la Universitatea "Ovidius", Facultatea de Geografie. "Nu stiu si nici nu ma intereseaza care e treaba fiecaruia. Eu nu am votat. Daca as avea probleme, m-as duce la Radu Mazare, ca de-aia e primar, sa ajute cetatenii", ne-a raspuns G.L., elev, clasa a XII-a la Liceul "Mihai Eminescu". "Stiu ca pentru autorizarea agentilor economici trebuie sa te adresezi celor de la sediul de pe strada Ecaterina Varga. La fel si pentru concesiunea locului de veci din cimitir. Mai multe nu cunosc, trebuie sa ma interesez", ne-a spus S.M., patron al unei societati comerciale.

Centrul de Informare pentru Cetateni

Conform organigramei de functionare a Primariei Municipiului Constanta, sub directa conducere a primarului se afla noua directii: Administratia Publica Locala, Servicii Publice, Patrimoniu, Tehnici Achizitii, Corp Control, Urbanism, Administrarea Domeniului Public si Privat, Directia Organizare si Informatizare si Directia Financiara. Fiecare dintre acestea are in subordine diferite servicii, in total 450 angajati ocupandu-se de buna desfasurare a tuturor activitatilor administrative in care este implicata Primaria orasului. In luna februarie a anului trecut a fost infiintat Centrul de Informare pentru Cetateni, cu sediul pe strada Ecaternia Varga nr. 25-27. Toate directiile din Primarie sunt reprezentate in cadrul C.I.C., iar cetatenii sunt indrumati, in functie de problematica, la compartimentul de specialitate corespunzator, unde pot primi informatii complete si actuale, care sa-i ajute in rezolvare problemelor in cel mai scurt timp. Solicitarile cetatenilor se inregistreaza intr-un program informatic special destinat acestui scop, care permite monitorizarea documentelor, din departament in departament, pana la obtinerea raspunsului. In acest fel, oamenii pot afla oricand care este stadiul solutionarii cererii lor. Pe strada Bucuresti nr. 13 a fost deschis un centru unde se primesc cereri pentru compensatiile la energia termica si acordarea ajutorului social in baza Legii 416/2001. Conform Legii 215/23.04.2001 privind administratia publica locala, publicata in Monitorul Oficial nr. 204/23.04.2001, primarul unei localitati indeplineste urmatoarele atributii principale: asigura respectarea drepturilor omului si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, precum si punerea in aplicare a tuturor actelor normative, asigura aducerea la indeplinire a hotararilor consiliului local, emite avize, acorduri si autorizatii date in competenta sa prin lege. De asemenea, acesta conduce serviciile publice locale, asigura functionarea serviciilor de stare civila si de autoritate tutelara. Consiliul Local Municipal Constanta, autoritate deliberativa, este, alaturi de primar, cel ce reprezinta autoritatea executiva, organismul prin care se realizeaza autonomia locala in unitatea administrativ-teritoriala. Orasul nostru are in prezent 31 de consilieri locali, care se intrunesc lunar in sedinte ordinare, la convocarea primarului. Consiliul isi organizeaza comisii de specialitate in principalele domenii de activitate, analizand si avizand proiectele de hotarare din domeniile respective. O mai buna informare a constantenilor in legatura cu atributiile de baza ale alesilor lor ar putea duce la o mai buna intelegere a actiunilor intreprinse de acestia, cunoasterea locului unde trebuie sa se adreseze pentru a-si putea rezolva problemele ducand la fluidizarea relatiilor dintre administratie si cetateni.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii