Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:35 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Un nou proces câștigat Primăria Pantelimon, județul Constanța, trebuie să achite două milioane de lei către societatea Ewind SRL

ro

22 Feb, 2021 00:00 1977 Marime text
  • Ewind SRL a câștigat un nou proces împotriva unei primării din județul Constanța
  • Este vorba de comuna Pantelimon care ar avea de achitat aproximativ două milioane de lei
  • Soluția Tribunalului Constanța nu este definitivă, putând fi atacată prin apel
 
Pe rolul Tribunalului Constanța, s-a aflat dosarul cu numărul 1897/118/2019, unde părți sunt SC Ewind SRL – reclamant și UAT comuna Pantelimon, prin primar și Instituția Primarului Comunei Pantelimon – pârâți.
 
Obiectul dosarului este anularea unui act administrativ. Pe 19 februarie 2021, instanța a decis în favoarea societății și obligă primăria la plata a aproximativ 2 milioane de lei către societatea privată. De menționat este faptul că decizia nu este definitivă, iar primăria are timp 15 zile pentru a face recurs.
 
O soluție asemănătoare a dat instanța de la Curtea de Apel Constanța în favoarea societății Ewind SRL, în dosarul deschis împotriva primăriei Târgușor, județul Constanța.
 

Soluția pe scurt


Instanța a dat următoarea soluție: „Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Institutia Primarului Comunei Pantelimon, invocată de acesta. Respinge, ca fiind formulată în contradictoriu cu o persoană fără calitate procesuală pasivă, cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta Ewind S.R.L. în contradictoriu cu pârâtul Institutia Primarului Comunei Pantelimon Admite cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta Ewind S.R.L în contradictoriu cu pârâta U.A.T. COMUNA PANTELIMON Prin PRIMAR Anulează Raportul de inspecţie fiscală nr. 4109/03.07.2018 cu referire la Perioada verificată/Perioada pentru care s-au calculat obligaţiile fiscale accesorii 01.01.2012-31.12.2017, Decizia de impunere nr. 4110/03.07.2018 privind creanţele datorate bugetului local, în urma controlului fiscal, în anul 2017 cu titlu de impozit pe clădiri în cuantum total de 1.994.655,69 lei (1.101.629,30 lei debit şi 893.026,39 lei accesorii calculate până la data de 31.12.2017) şi Decizia nr. 4111/03.07.2018 referitoare la obligaţiile de plată accesorii în cuantum total de 77.114,05 lei pentru perioada 01.01.2018-03.07.2018, toate emise de Primăria Comunei Pantelimon. Obligă pârâta U.A.T. Comuna Pantelimon prin PRIMAR la restituirea către reclamantă a sumelor plătite în mod voluntar cu titlu de impozit pe clădiri, respectiv 1.994.655,69 lei plătită în baza Deciziei de impunere nr. 4110/03.07.2018 şi 77.114,05 lei plătită în baza Deciziei nr. 4111/03.07.2018. Obliga pârâta U.A.T Comuna Pantelimon prin Primar la plata către reclamantă a dobânzii în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget pentru fiecare zi de întârziere calculată începând cu ziua în care a operat stingerea prin plată voluntară a creanţelor fiscale -1.994.655,69 lei plătită de reclamantă cu titlu de impozit pe clădiri în baza Deciziei de impunere nr. 4110/03.07.2018 şi 77.114,05 lei plătită de reclamantă în baza Deciziei nr. 4111/03.07.2018 - şi până în ziua restituirii sau compensării creanţei reclamantei plătitor. Admite cererea şi obligă pârâta U.A.T COMUNA PANTELIMON prin PRIMAR la plata către reclamantă a sumei totale de 5.450 lei cu titlu de cheltuieli de judecată constând în 450 lei taxă judiciară de timbru şi 5.000 lei onorariu de avocat, astfel cum acesta a fost redus de la suma de 38.754,04 lei. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, cererea de recurs urmând a se depune la Tribunalul Constanţa-Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal. Pronun?ată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 19.02.2021”.
 

Impozitarea

 
În urma adoptarii Ordinului nr. 1210/2014 și a Deciziei nr. 5/2014, autoritățile publice locale au impozitat companiile active în sectorul regenerabilelor cu sume importante de bani, atât retroactiv, cat și pe perioade curente, prin calificarea turnurilor de susținere a turbinelor eoliene ca și clădiri.
 
Astfel, ÎCCJ a respins recursul declarat de Ministerul Finanțelor Publice și de două unități administrativ-teritoriale, interveniente în cauză, consfințind soluția de primă instanță. Decizia ICCJ pronunțata în dosarul nr. 2872/2/2015* este definitivă.
 

Societatea Ewind SRL, în datele Registrului Comerțului
 

Ewind SRL a fost înființată în anul 2007, cu sediul social în satul Mihail Kogălniceanu, comuna Mihail Kogălniceanu, pe șoseaua DN2A. Capitalul social este de 4.375.001.100 lei, iar asociat unic este Ingka Investments Romania SRL. Administratorii societății sunt Ileana Glodeanu, Willem Malda, Federik Bartele de Jong și Ioana Marinescu. Activitatea principală a societății este „Producţia de energie electrică”. Ca venituri, firma a raportat 6 salariați, la o cifră de afaceri de 49.058.890 lei, iar profitul a fost de 134.200.996 lei.
                                             
Ingka Investments Romania SRL este o firmă care a fost înființată în 2014 și are sediul social în București, Sector 1, pe calea Floreasca. Capitalul social este de 1.407.149.415 lei. INGKA INVESTMENTS B.V. este asociat unic în firmă, cu sediul în Olanda. Administratori sunt Ileana Glodeanu, Andriy Hrytsyuk și Kevin Berenfeld. Activitatea principală a societății constă în „exploatarea forestieră”. În 2019, firma a raportat 3 salariați, la o cifră de afaceri de 1.413.758.912 lei, cu o pierdere de 401.033 lei.
 
Citește și:

Primăria Târgușor trebuie să plătească peste 1,8 milioane de lei către societatea Ewind SRL. Iată motivul
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii