Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:43 26 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tribunalul Constanța suspendă rezilierea unui contract de închiriere din Portul Constanța. CN APM SA a declarat apel

ro

26 Nov, 2025 09:31 65 Marime text

sursa foto: Pixabay
Tribunalul Constanța, Secția a II-a civilă, a admis cererea formulată de Trading Line Port Services SRL (fosta ATG Hydro – Tehnica Systems SRL) într-un dosar având ca obiect o ordonanță președințială privind suspendarea executării. Instanța a dispus suspendarea efectelor Notificării de Reziliere a Contractului de Închiriere emise de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, până la soluționarea pe fond a litigiului separat aflat pe rol, în dosarul nr. 5670/118/2025.

Totodată, CN APM SA a fost obligată să achite reclamantei 9.780 lei, reprezentând taxa judiciară de timbru și onorariul avocațial. Hotărârea este supusă numai apelului, în termen de 5 zile de la pronunțare.

La data de 18 noiembrie 2025, CN APM SA Constanța a declarat apel împotriva deciziei, cauza fiind înregistrată la Curtea de Apel Constanța, Secția a II-a civilă, de insolvență și litigii cu profesioniști, unde dosarul a intrat în stadiul procesual de apel în data de 24 noiembrie 2025.

Până în prezent, Curtea de Apel nu a stabilit un termen de judecată.


Potrivit rejust.ro, „prin cererea înregistrată pe rolul Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa la data de 21.10.2025, sub număr de dosar ####/118/2025, astfel cum a fost precizată la termenul de judecată din data de 12.11.2025, reclamanta ####### #### #### ######## SRL (ATG Hydro – ####### ####### SRL în denumirea anterioară) a solicitat instanţei, în contradictoriu cu pârâta ######## Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA, ca, pe calea procedurii judiciare speciale a ordonanţeipreşedinţiale, să dispună suspendarea efectelor Notificării de Reziliere a Contractului  de Închiriere nr.CN APM-08784-IDP-01/02.10.2019, înregistrate la pârâtă sub nr.10453/05.09.2025 și comunicate reclamantei la data de 05.09.2025, până la soluționarea în primă instanţă a acțiunii înregistrate pe rolul Secţiei a II-a Civile a Tribunalului Constanţa sub numărul ####/118/2025, având ca obiect anularea aceluiași act, cu obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de soluționarea litigiului.“

Potrivit rejust.ro, „la data de 02.10.2019, reclamanta a perfectat cu pârâta Contractul de Închiriere nr.CNAPM-08784-IDP-01, având ca obiect transmiterea dreptului de folosință temporară a unui teren aparținând domeniului public al statului român în suprafață de 11.545 mp situat în Portul Constanța. În temeiul aceluiași contract, reclamantei i-a fost transmis dreptul de utilizare neexclusivă a tuturor bunurilor de interes comun din Portul Constanța, incluzând (fără a se limita la) căile de acces pietonale, pasarelele, spațiile verzi, pasajele, trotuarele, împrejmuiri ale incintei, grupuri sanitare de folosință comună, acces la utilități și servicii, paza perimetrală, iluminat public , salubrizare și procesarea deșeurilor.“

 

Terenul închiriat este destinat desfășurării de activități comerciale și industriale

Potrivit Contractului, terenul închiriat este destinat desfășurării de activități comerciale și industriale, fiind cuprins în infrastructura portuară și amenajat cu platforme de macadam pe o suprafață de 7673 mp și cu platforme betonate pe diferența de suprafață.
Durata contractului a fost convenită de părți la 10 ani, cu posibilitatea prelungirii repetate a acesteia în baza cererii reclamantei/Locatarului formulată cu cel puțin 60 de zile anterior ajungerii la termen. ###### a fost convenită la suma de 54.954,2 lei/lunar + TVA, valoarea urmând a fi actualizată anual, mai puțin în anul perfectării contractului și este negociabilă la fiecare 5 ani.

Suplimentar față de chirie reclamanta datoram pârâtei prețul oricăror servicii prestate de aceasta în beneficiul nostru. Potrivit Contractului, reclamanta şi-a asumat obligația constituirii a 2 garanții: o garanție de bună execuție a Contractului, o garanție de bună execuție a programului investițional. O altă obligație esențială asumată de reclamanta a fost cea stabilită prin art. 8.4. din contract, aceea de a realiza clauza minimă de performanță în condițiile stabilite prin Anexa 3 la Contract.

 
Reclamanta şi-a asumat și obligația de a realiza programul investițional la care s-a angajat


„La 16.06.2022, Anexa 3 inițială a fost înlocuită, prin convenția părților, cu o alta, prin care ne-am asumat realizarea unui trafic de 40.000 tone anual până la finalizarea investiției asumate de noi și de 80.000 tone anual după finalizarea acesteia. Pe de altă parte, printre multe alte obligații asumate prin Contract, astfel cum rezultă din art. 8.5., reclamanta şi-a asumat și obligația de a realiza programul investițional la care s-a angajat conform Anexei 4 la Contract“, se mai arată pe rejust.ro.

„Potrivit Anexei 4 la Contract, obiectivul de investiție asumat constă din investiții în obiective de interes portuar generatoare de trafic maritim/fluvial care să conducă la dezvoltarea zonei, iar termenul de execuție este de 60 de luni de la semnarea procesului verbal de predare primire a terenului închiriat. #### un obiectiv de investiții cât se poate de generic, neidentificat nici măcar prin valoarea minimă. Potrivit convenției părților cuprinse în art.12 din Contract, la încetarea Contractului, terenul închiriat va fi predat liber de sarcini, construcții sau bunuri mobile, excepție făcând situația în care pârâta și-ar fi manifestat voința de a păstra, în tot sau în parte, aceste bunuri.“

Reclamanta şi-a asumat obligația de a elibera terenul în termen de 90 de zile

„Reclamanta şi-a asumat obligația de a elibera terenul în termen de 90 de zile de la data încetării contractului, termenul urmând a curge de la momente diferite funcție de maniera în care contractul a încetat. La data de 05.09.2025, reclamantei i-a fost comunicată de către pârâtă notificarea a cărei executare solicită a fi suspendată, notificare prin care i se impută, în esență, neexecutarea a 3 obligații: –obligația de finalizare a programului investițional; –obligația de predare a documentației tehnice ce a stat la baza investiției; –obligația având ca obiect reîntregirea și prelungirea garanției de bună execuție (GBE) a programului investițional. În opinia pârâtei, neexecutarea celor 3 obligații se datorează culpei exclusive a reclamantei.
 
Pentru preîntâmpinarea rezilierii de plin drept a contractului, pârâta i-a indicat reclamantei modalitățile de remediere, respectiv:

–constituirea GBE a programului investițional;
–finalizarea programului investițional aprobat și autorizat prin realizarea recepției la terminarea lucrărilor; –predarea documentației tehnice aferente investiției. Termenul acordat este de 30 de zile lucrătoare.

Împotriva notificării de reziliere am formulat, la data de 12.09.2025, plângere prealabilă prin care a solicitat revocarea acesteia, iar, în subsidiar, prelungirea termenului de remediere la 90 de zile lucrătoare (posibilitate permisă de convenția părților). Până la data formulării cererii de chemare în judecată, nu au fost soluționate nici plângerea prealabilă și nici cererea de prelungire a termenului de remediere“, se mai arată pe rejust.ro

 
Despre Trading Line Port Services SRL

Firma Trading Line Port Services SRL, din Giurgiu, a fost înființată la data de 27.12.2011 și are ca obiect principal de activitate codul CAEN 5224 - Manipulări.

Cifra de afaceri Trading Line Port Services SRL a fost de 2.487.154 lei în anul 2024, cu un profit de 468.497 lei.

Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri cu 36,92%.

Trading Line Port Services SRL a raportat un angajat în anul 2024.

Acționar este Danube Horizon SRL, iar administrator este Moldovan Albina-Alexandra.

Danube Horizon SRL apare și în următoarele societăți: Danube Shipping & Trading SRL (București),Inland Shipping SRL(Galați),Danube Drive SRL (Galați),Emerald HarvesterSRL (Galați),Danube EstatesSRL (București),Trading Line Port Agency SRL (București),LIP Port Services SRL (București).

Moldovan Albina-Alexandra este și administrator al societății Trading Line Port Agency SRL din București și reprezentant al administratorului persoană juridică în cadrul LIP Port Services SRL.




PRECIZĂRI:

 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.



Citește și:

Nava „Forens“, proprietatea Claziana SRL, reținută în Portul Constanţa Sud! (MINUTĂ)

 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii