Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:04 27 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ETC Oil Trade SRL vrea ca nava „Anaconda 1”, reținută în Portul Constanța-Sud, să rămână sub sechestu. Firma lui Ivanov Paul face apel

ro

27 Oct, 2025 15:18 408 Marime text


Societatea Trading Line Management SRL, controlată de Ivanov Paul, a formulat apel împotriva hotărârii pronunțate de Tribunalul Constanța în dosarul nr. 4072/118/2025, care privește instituirea măsurii sechestrului asigurător asupra navei ANACONDA 1, reținută în Portul Constanța-Sud.

În cauză, reclamantă este societatea ETC Oil Trade SRL, iar pârâtă este societatea Trading Line Management SRL.

Apelul a fost înregistrat la Curtea de Apel Constanța, la data de 24 octombrie 2025, urmând ca instanța să stabilească ulterior termenul de judecată.
Litigiul a fost înregistrat inițiat la Tribunalul Constanța, la data de 14 august 2025, având ca obiect „sechestru navă – sechestru asigurător asupra navei”.

Prin încheierea de dezînvestire nr. 455/2025 din 8 octombrie 2025, instanța de fond a admis cererea formulată de ETC Oil Trade SRL, dispunând instituirea sechestrului asigurător asupra navei ANACONDA 1, pavilion România, identificată cu numărul ENI 02321948, înscrisă în Registrul de evidenţă centralizată al Autorităţii Navale Române sub nr. A.N.R. 4675 și în Registrul Matricol al navelor de navigaţie interioară al Căpităniei Portului Constanţa sub nr. 181.

Totodată, instanța a obligat debitoarea Trading Line Management SRL să achite creditoarei suma de 17.539,49 lei, reprezentând cheltuieli de judecată.
„Solutia pe scurt: Admite, în cauza civilă cu obiectul înființare sechestru asigurător navă civilă – art.960 – art.962 C.proc.civ.rep., cererea de chemare în judecată formulată de creditoarea ETC OIL TRADE S.R.L. în contradictoriu cu debitoarea TRADING LINE MANAGEMENT S.R.L.. Instituie măsura sechestrului asigurător asupra navei ANACONDA 1, pavilion ROMÂNIA, identificată cu număr de ENI 02321948, înscrisă în Registrul de evidenţă centralizată al Autorităţii Navale Române sub numărul A.N.R. 4675 şi în Registrul Matricol al navelor de navigaţie interioară al Căpităniei Portului Constanţa sub numărul 181, măsură dispusă până la soluționarea acțiunii de fond ce urmează a fi formulată de creditoare în termenul prevăzut de art.961 alin.1 teza finală C.proc.civ.rep.. Obligă pe debitoare să îi plătească creditoarei 17.539,49 lei, cu titlul cheltuieli de judecată, reprezentând contravaloarea onorariului avocaţial şi a taxei judiciare de timbru. Executorie. Cu drept de apel la Curtea de Apel Constanţa – Secţia a II-a Civilă de Insolvenţă şi Litigii cu Profesionişti şi Societăţi, în termen de 5 de zile de la pronunţare, conform art.961 alin.2 C.proc.civ.rep.. Apelul se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia a II-a Civilă, sub sancţiunea nulităţii, conform art.471 alin.1 C.proc.civ.rep.. Soluţionată în cameră de consiliu şi pronunţată astăzi, 08.10.2025, punerea soluţiei la dispoziţia părţilor fiind realizată prin mijlocirea grefei instanţei, conform art.402 teza finală C.proc.civ.rep..

Document: Încheiere de dezînvestire  455/2025  08.10.2025”, potrivit Portalului Instanțelor de Judecată.

Motivarea în fapt și în drept


Instanța de fond a reținut că între cele două societăți s-au derulat relații comerciale în baza cărora ETC Oil Trade SRL a furnizat, în perioada martie 2024 – septembrie 2024, cantități semnificative de combustibil (motorină – Diesel 5) destinate alimentării navei ANACONDA 1, proprietatea pârâtei Trading Line Management SRL.

Pentru fiecare livrare, reclamanta a emis certificate de livrare și facturi fiscale, corespunzătoare cantităților de combustibil furnizate.

Potrivit Rejust, partea litigioasă din aceste cantităţi de combustibil este reprezentată de aproximativ 50 de tone de motorină neachitate de către pârâtă (49,989 tone), iar contravaloarea restantă a acestora se ridică la un cuantum de 227.814.37 lei.

Cum pârâta nu a achitat această sumă restantă, deşi a primit combustibilul şi l-a folosit în exploatarea navei ######## 1, reclamanta se vede nevoită să iniţieze demersuri pentru protejarea dreptului său de creanţă constatată în scris.


Pe acest temei, Tribunalul Constanța a dispus instituirea măsurii de sechestru asigurător asupra navei ANACONDA 1.

După pronunțarea acestei hotărâri, Trading Line Management SRL a declarat apel, contestând soluția Tribunalului Constanța. Dosarul se află în prezent pe rolul Curții de Apel Constanța, fără ca până la acest moment să fie stabilit un termen de judecată.

Amintim că, Tribunalul Constanța, a admis la data de 14 august cererea formulată de ETC Oil Trade SRL și a dispus, prin ordonanță președințială, reținerea navei „Anaconda 1”, sub pavilion românesc, în Portul Constanța-Sud.

Decizia a fost luată în dosarul nr. 4073/118/2025, în contradictoriu cu Trading Line Management SRL, proprietara navei. Instanța a stabilit că măsura rămâne în vigoare până la soluționarea definitivă a dosarului conex nr. 4072/118/2025, care are ca obiect instituirea sechestrului asigurător asupra aceleiași nave. De asemenea, pârâta a fost obligată să plătească reclamantei suma de 1.000 de lei drept cheltuieli de judecată, reprezentând taxa judiciară de timbru.
 
Despre ETC Oil Trade SRL

Firma ETC Oil Trade SRL din Tulcea, a fost înființată la data de 10 decembrie 2012 și are ca obiect principal de activitate codul CAEN 4671 - Comerț cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi și gazosi al produselor derivate.

Cifra de afaceri ETC Oil Trade SRL a fost de 49.401.100 lei în anul 2024, cu un profit de 3.891.829 lei.

Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri cu 21,18%.

ETC Oil Trade SRLa raportat un număr de 14 angajați în anul 2024.

Asociați sunt Bănică Tudor-Cătălin și Ranciu Marian (care este și administrator).

Ranciu Marian este asociat unic și administrator la E.T.C. Intermed SRL din Tulcea.
Despre Trading Line Management SRL
 
Trading Line Management SRL, din Galați, se ocupă de activități anexe transporturilor și se confruntă cu o cerere de deschidere a procedurii de insolvență/faliment (dosar nr. 1038/121/2025).

În 2024, compania a înregistrat cifra de afaceri de 62,2 milioane lei, pierderi de 32,9 milioane lei și 30 de angajați, după ce în 2023 datoriile au atins 208 milioane lei.

Asociat unic și administrator este Ivanov Paul.

Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro. 

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


Citește și:
Apel în dosarul ce vizează reținerea navei „Anaconda 1”, în Portul Constanța-Sud
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii