Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
01:58 27 09 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Detalii exclusive! Un singur om va răspunde pentru cel mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, Bucureşti - Constanţa

ro

20 Jul, 2021 00:00 71893 Marime text
 
 
  • Procurorii nu au putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime.
  • În cazul altor două persoane decedate, procurorii au concluzionat, la finele unor expertize specifice, că vinovat se face șoferul unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv ceață densă.
  • Acesta a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident, în fața sa.
Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Călărași au finalizat cercetările specifice în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, Bucureşti - Constanţa! Tragedia (soldată cu patru decedați) a avut loc pe data de 05 noiembrie 2016,  la kilometrul 67 al Autostrăzii A2, pe sensul de mers Bucureşti - Constanţa, în zona Lehliu Gară.
 
În eveniment au fost implicate 30 de automobile, dintre care două microbuze care transportau persoane şi un camion. În accident au fost implicate 60 de persoane, dintre care patru victime au decedat, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
 
Zilele trecute, după aproape cinci ani de la producerea accidentului, procurorii au pus punct cercetărilor specifice și au decis trimiterea în judecată a unui singur șofer, conducătorul unui microbuz.
 
Dosarul se află pe rolul Judecătoriei Lehliu-Gară.
 
Până în prezent nu a fost stabilit un prim termen de judecată.
 
Surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, că șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
 
„În final, au rămas patru decedați și patru răniți grav, din care trei sunt părți în procesul penal. Toți ceilalți au fost vătămați ușor, din fericire.
 
În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.

 
„Nu se poate reține vina cuiva“
 
În prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite). Responsabilitatea a două persoane care ar fi putut fi angajată nu a condus la o trimitere în judecată a acestora, pentru că victima lor nu a formulat plângere. A existat o culpă a celui care conducea cu o viteză inferioară pe banda nr. 2. A fost prima mașină din toată nebunia asta. În acest caz, de către ambii experți s-a reținut că mergea cu o viteză inferioară pe banda a doua. Și culpa celui care lovește această mașină (a doua implicată) care nu a păstrat distanța regulamentară față de mașina din față și din cauza asta nu a putut opri. Aceste două vinovății au fost stabilite de ambii experți. În a doua mașină a fost o victimă care nu a depus plângere. După care, în a doua mașină se lovesc toate celelalte, care vin din spate. Toate se lovesc de această mașină. Nu se poate reține vina cuiva, dintre cei care s-au lovit. Unii chiar au reușit să oprească fără a se lovi frontal, însă erau loviți de cinci, șase ori din spate de alte auto. În această manieră s-a produs și decesul celor două victime din primul accident“, au mai declarat sursele judiciare, pentru ZIUA de Constanța.
 
A fost activat Planul Roşu de Intervenţie
 
Revenind la ziua accidentului (05 noiembrie 2016) secretarul de stat Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, a precizat că, „pentru gestionarea situaţiei, imediat după anunţarea evenimentului (ora 8.37), la nivelul judeţului Călăraşi a fost activat Planul Roşu de Intervenţie, fiind alertate echipaje specializate din zona de competenţă, precum şi de la ISU Bucureşti - Ilfov, Ialomiţa şi Constanţa“.
 
„Totodată, au fost pre-alertate spitalele care deţin unităţi de primiri urgenţe din Bucureşti, pentru a fi în măsură să primească răniţii. La faţa locului au acţionat 94 de pompieri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (ISU Călăraşi, ISU Bucureşti - Ilfov, ISU Ialomiţa şi ISU Constanţa) şi nouă medici de la Spitalul de Urgenţă Floreasca şi de la Unităţile de Primiri Urgenţe Călăraşi şi Ialomiţa, fiind implicate 12 echipaje de prim ajutor SMURD, o unitate de terapie intensivă mobilă SMURD, trei pentru descarcerare, un spital mobil, cinci autospeciale de transport personal şi victime multiple, o autospecială de stingere cu modul de prim ajutor şi zece ambulanţe ale Serviciilor de Ambulanţă din judeţele Ialomiţa, Călăraşi, Constanţa şi Bucureşti - Ilfov“, a mai spus Arafat.
 
Amintim că zilele trecute, vineri, 16 iulie 2021, pe autostrada A2 București - Constanța, evenimente în care au fost implicate, în total, aproximativ 55 de automobile și peste 60 de persoane. Aproximativ 15 persoane au fost transportate la spital, din care șapte copii (cu vârste cuprinse între zece și 17 ani) și nouă adulti. De asemenea, alte câteva zeci de persoane au fost asistate la fața locului, din care aproape 20 au primit îngrijiri medicale.
 
În contextul evenimentelor rutiere, la nivelul județului Constanța a fost activat atât Planul roşu, cât și Planul alb.
 
 PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Vacanțe distruse!
Accidente în lanț pe autostrada București - Constanța. S-au activat Planurile alb și roșu. Ce presupune asta (video)

 
Carnaj spre Constanţa!
Urmările celui mai grav accident din istoria autostrăzilor din România - patru morţi şi peste 40 de răniţi (galerie foto)


 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii