Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:01 16 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Violenţa, un drum către nicăieri“. Activitate pentru elevii de a VIII-a care se cred prea şmecheri (galerie foto)

ro

02 Apr, 2018 00:00 2243 Marime text
În ultima săptămână de şcoală dinaintea vacanţei de Paşte, o serie de unităţi din învăţământul constănţean şi-au programat activităţi în cadrul săptămânii denumite generic „Şcoala Altfel“.
 
Am fost părtaşi, pe 29 martie, în localitatea Valu lui Traian, la Şcoala Gimnazială „Viceamiral Ioan Murgescu“, la o întâlnire iniţiată de dirigintele a două clase de a VIII-a - prof. Mădălina Balica şi prof. Mihalea Oncioiu, cu speranţa că atât elevii lor, cât şi dânsele vor reuşi să desluşească „misterul“ comportamentului devenit imposibil de gestionat la această vârstă.
 
Tot mai des auzim cadrele didactice plângându-se de modul în care orele de curs se transformă în haos, întrucât elevii şi-au însuşit mult prea bine drepturile şi au devenit... exagerat de curajoşi.
 
De data aceasta, cele două diriginte din Valu lui Traian au apelat la sprijinul psihologului Daniela Petrescu şi la expertul în educaţie Iulia Cristina Cabrancea, membre ale Asociaţiei „Educaţie pentru toţi“ - care îşi doreşte să vină în sprijinul nevoilor şcolilor -, şi la Floricica Mariana Călin, cabinet individual de psihologie şi partener al acestei organizaţii non-guvernamentale.
 
La activitatea intitulată „Violenţa, un drum către nicăieri“ au participat 35 de elevi din clasa a VIII-a şi 20 de elevi din clasa a VII-a. Activitatea s-a dorit a fi una de tip interactiv şi a avut ca scop conştientizarea de către elevi a impactului negativ al comportamentelor de tip violent asupra oricărui mediu în care acesta se manifestă, cu atât mai mult în mediul şcolar, care ar trebui să fie unul de tip securizant, care facilitează învăţarea şi ajută elevii să facă faţă, în general, evenimentelor din viaţa lor.
 
S-a început cu proiectarea unor filmuleţe cu scopul de a sensibiliza elevii şi a-i determina să comenteze ce au înţeles prin prisma lor, care pot fi consecinţele unui comportament de tip agresiv ori violent şi care ar trebui să fie atitudinea corectă în situaţia în care ar fi provocaţi. 

A fost evidenţiată noţiunea de violenţă în ansamblul ei, prin definirea termenului, şi au fost prezentate o clasificare a tipurilor de violenţă (fizică, verbală, emoţională) şi cauzele care pot duce la apariţia manifestărilor de tip agresiv ori violent. S-a organizat o dezbatere, în care au fost implicaţi elevii prin prezentarea unor situaţii conflictuale concrete, în care au fost stimulaţi să găsească soluţii de tip non-violent şi încurajaţi să-şi prezinte opiniile, scopul fiind obţinerea cât mai multor soluţii pentru aplanarea conflictelor.

În final, expertul în educaţie Iulia Cristina Cabrancea declara că parteneriatul cu Asociaţia „Educaţie pentru toţi“ este unul benefic pentru cadrele didactice în special. „În ciuda faptului că este un ONG, avem specialişti din sistem care cunosc realitatea din învăţământul preuniversitar de stat, aşa încât putem colabora pe multiple direcţii, în funcţie de nevoile fiecărei şcoli“.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii