Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:16 07 07 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” Năvodari a scris Povestea de succes a Proiectului internațional Green Actions Team

ro

24 Jun, 2020 00:00 638 Marime text

Timp de cinci luni, în perioada februarie-iunie 2020, Liceul Tehnologic „Lazăr Edeleanu” Năvodari a participat la proiectul internaţional Green Actions Team, proiect care a ajuns la final. Cum s-a scris povestea de succes a acestui proiect ne-au împărtășit profesoarele coordonatoare de proiect Alina Bulgariu şi Arşaluis Luiza Rîpeanu.


Povestea a debutat prin cooptarea elevilor claselor 9 U (Ana Maria Rusu, Cezar Adrian Stavarachi, Ianis Alexandru Lainer, Denisa Ionela Perjan, Elena Pruteanu şi Ana Sabrina Stavarachi), 9 D (Maria Radu) şi 11 U (Diana Alexandra Tîrnovanu şi Theresa Ileana Bora), care au acceptat să se implice cu plăcere în acest proiect care s-a desfăşurat pe platforma eTwinning. Platformă pe care au descoperit-o în urma cursului de perfecţionare „eTwining – colaborare internaţională“, al cărui formator, prof. Cristina Gîlă de la Colegiul Naţional Pedagogic „Constantin Brătescu” Constanţa, a lansat ca temă pentru evaluare găsirea şi implicarea într-un proiect ce abordează schimbările climatice – o problemă majoră a planetei noastre.


Şi aşa a început tot: în urma unui mail am reuşit să devenim membri în proiectul GREEN ACTIONS TEAM, coordonat de Turcia, având ca parteneri diverse licee din această ţară, România, Polonia şi Spania. Sunt 14 profesori, 147 de elevi şi 23 de invitaţi din Turcia şi ţările partenere.
Proiectul şi-a propus să îşi concentreze acţiunile pe climă, mediu și încălzire globală. În cadrul acestui proiect, participanții din echipe culturale colaborative din diferite țări au învăţat prin activităţile propuse să facă față schimbărilor climatice și provocărilor de mediu. Profesorii și elevii din diferite culturi se reunesc prin spații virtuale pentru a atrage atenția profesorilor, studenților și părinților asupra modului în care putem ajuta pământul nostru unic. Am lucrat împreună pentru a ne îmbunătăţi colaborarea, motivaţia, spiritul de echipă, creativitatea, abilităţile digitale, relaţionarea afectivă”, ne-au relatat cele două coordonatoare de proiecte.
 

Elevii s-au simțit mai valorizaţi pentru munca lor, căpătând mai mare încredere în forţele proprii

În luna februarie, în prima activitate a proiectului, s-au prezentat profesori şi elevi prin intermediul instrumentelor Padlet şi Voki, prilej cu care au fost prezentate şcolile şi oraşele înfrăţite prin proiect.
În luna martie s-au realizat logouri, sloganuri şi postere folosind instrumente web descoperite cu această ocazie: Canva, Genially, PosterMyAll, Linoit, Jigsaw, Vivavideo, Vimeo, Emaze, Renderforest, Note.ly, Fotojet, Musiclab, pentru a decide şi logoul proiectului.

În aprilie, profesorii au făcut prezentări şi animaţii cu scopul de a atrage atenţia asupra problemelor mediului înconjurător, a încălzirii globale şi a schimbărilor climei, iar elevii coordonaţi de profesorii lor au conceput o povestire intitulată „Povestea noastră despre Pământ”, cu instrumentul digital Story Jumper.
În lunile aprilie şi mai s-a lucrat mult colaborativ – echipele internaţionale (Sun Team, Forest Team, Air Team, Water Team, Moon Team, Soil Team, Sky Team, Star Team) au creat poeme, postere, semne de carte, sloganuri, prezentări.

Am sărbătorit Ziua Apei, Ziua Pământului, Ziua eTwinning, Ziua Mondială a Bicicletei, Ziua Mondială a Mediului Înconjurator, ne-am calculat Ecological Footprint (Amprenta Ecologică), am făcut diverse teste pentru a verifica cunoştintele despre poluare şi schimbări climatice.

Nu în ultimul rând, am făcut schimburi culturale şi am legat prietenii. Prin implicarea în proiect, elevii noştri au acumulat nu numai noi cunoştinţe şi abilităţi comunicative mai bune în limba engleză, ci se şi simt mai valorizaţi pentru munca lor, căpătând mai mare încredere în forţele proprii”, au conchis prof. Alina Bulgariu şi Arşaluis Luiza Rîpeanu, de la liceul năvodărean.
În loc de concluzie, se poate spune că această perioadă de distanțare socială, în care prezența la cursuri s-a făcut online, pentru profesorii și elevii Liceului Tehnologic „Lazăr Edeleanu” a adus și un mare beneficiu.


Citește și:

Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu din Năvodari, reabilitat cu fonduri europene


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii