Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:50 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dan Cernat, președintele Comitetului Județean al Părinților Constanța, despre începerea noului an școlar „Pe 10 septembrie, Comitetul județean pentru situații de urgență va centraliza propunerile școlilor și va decide”

ro

05 Sep, 2020 00:00 5692 Marime text

Fost președinte al Asociației de părinți a Școlii Gimnaziale nr. 3 „Ciprian Porumbescu” din Constanța, Dan Cernat (absolvent al Institutului de Marină) este astăzi președintele Comitetului Județean al Părinților Constanța și reprezentantul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, regiunea Sud-Est, în urma propunerii făcute de antecesorul său, Adrian Topor, retras în urmă cu patru ani din structurile de gen.
Până la sfârșitul acestui an, FNAP-IP urmează să organizeze alegeri, așa încât părinții constănțeni care își doresc să reprezinte această organizație sunt invitați să-și depună candidatura.
La această oră, însă, la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Dan Cernat participă în consiliul consultativ sau în comisa de etică, în dublă calitate și pe baza reprezentării legale, ca urmare a acordului EduPart semnat cu Ministerul Educației.


- Când a luat ființă organizația non-guvernamentală pe care o conduceți?
- Comitetul Județean al Părinților a fost înființat în anul 2018, ca urmare a necesității existenței unui astfel de for reprezentativ, cu personalitate juridică la nivel local.
Nu ne dorim să fim o asociație de asociații, așa încât am coagulat, în calitate de persoane fizice, președinți ai altor asociații din unități de învățământ constănțene, cum ar fi Adi Bolohan - de la Școala Gimnazială nr. 16, Luminița Filip - de la Liceul teoretic „George Călinescu”, Ana Țifer - de la Liceul Teoretic „Decebal” și alții.
Nu ne-am asumat ca acest comitet să reprezinte părinții constănțeni, ci doar să-i ținem la curent cu discuțiile care se poartă la nivel național, în cadrul Federației, și să îi ajutăm pe cei care ne solicită sprijinul. Sunt contactat de părinți de la Peștera, Valu lui Traian, Murfatlar. Nu am refuzat pe nimeni, indiferent din ce grup sau grupuscul făcea partea, atunci când a fost necesară o informație sau o intervenție legală, la autorități.
Reiterez faptul că acest comitet nu percepe cotizații, fiind non-profit, toate materialele fiind suportate de mine din buget personal.


- Ce acțiuni și-a asumat Comitetul Județean al Părinților Constanța?
- Vrem să inițiem un centru de orientare în carieră și de consiliere a tinerilor, pentru că este reclamată necesitatea unui asemenea ghidaj. De asemenea, gândisem, înainte de apariția acestui virus, o serie de mini-conferințe de informare a părinților cu legislația românească din învățământ, care se schimbă extrem de rapid. Nu mai departe ghidurile puse în circulație de Ministerul Educației și despre care am aflat că nu sunt obligatorii, ci doar orientative.
Am inițiat un grup de whatsapp, dar și de Facebook în care sute de părinți înscriși sunt ținuți la curent cu tot ceea ce apare nou în domeniul educației.
Am fost singura asociație care a participat, în calitate de observator, la examenele naționale, la concursurile de directori și directori adjuncți din 2016-2017.
Am participat la târgurile educaționale, cu stand, cu materiale informative.


- Cum este colaborarea cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța?
- Fiecare inspector școlar general a venit cu rigorile personale. La un moment dat, ni s-a spus să colaborăm cu o anumită doamnă general adjunct, ceea ce a fost imposibil, ca în cele din urmă să ajungem tot la inspectorul școlar general.
La sfârșitul lunii august, am participat la ședința publică de numire a președinților de comisii de Bacalaureat.
În ciuda recomandărilor ministrului Educației, Monica Anisie, ca în toate unitățile de învățământ să existe reprezentanți ai părinților în consiliile de administrație, încă există unități unde nu se acceptă.
De fapt, sunt școli în care nu există asociații de părinți, întrucât directorii consideră că nu este necesar, cum ar fi școlile gimnaziale nr. 3, nr. 43, nr. 29, nr. 38.
Din nefericire, se simte o lipsă de comunicare între asociațiile de părinți constănțene, cum de altfel se simte la nivelul întregii comunități. Dar binele nu se poate face cu forța.
Cum, spre exemplu, am avut o bună colaborare cu consiliul județean al elevilor, dar și cu Asociația Elevilor, până la un moment dat.
O bună colaborare avem și cu Asociația Dascălii Schimbării, condusă de prof. Nicoleta Bercaru.


- Cum se prefigurează începerea noului an școlar 2020-2021?
- Ne întrebăm încă dacă va începe, întrucât există zvonuri inclusiv că s-ar putea amâna. Și elevii din Consiliul Național au ridicat această problemă, în cazul în care nu sunt în siguranță, ar putea solicita amânarea.
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a militat pentru începerea cursurilor față-n față, cu rețineri în ceea ce privește acele panouri din plexiglas, care, mai nou, se doreau pictate, pentru a fi mai prietenoase cu copiii. Mai ales că nu s-a ajuns la dotarea tuturor elevilor cu echipamentele necesare desfășurării cursurilor on-line.
Procesul educațional în mediul on-line s-ar putea să cunoască îmbunătățiri față de situația din luna martie, întrucât în vară numeroase cadre didactice au urmat cursuri de perfecționare, școlile au fost aprovizionate cu echipamente și rețele de internet corespunzătoare, ceea ce mă face să cred că stăm mai bine.
Se așteaptă data de 7 septembrie, când INSP va oferi o statistică pe localități, la nivel național, în ceea ce privește infectarea cu COVID-19, iar până pe 10 septembrie fiecare unitate de învățământ va transmite către Inspectoratul Școlar Județean și către Direcția de Sănătate Publică decizia consiliului de administrație. După avizele celor două instituții, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, din cadrul Prefecturii Constanța, va lua decizia cum va începe fiecare unitate de învățământ anul școlar 2020-2021.
Stând de vorbă cu mai mulți părinți, aceștia sunt de părere că cea mai bună variantă este aceea hibrid, jumătate de interval la școală, în bănci, și jumătate online. La nivelul unităților de învățământ se fac eforturi pentru a fi asigurate toate condițiile pentru ca măcar anii terminali – a VIII-a și a XII-a - să revină în siguranță în bănci, chiar dacă vor fi în două serii.
Pe de altă parte, sunt părinți reticenți în ceea ce privește inclusiv manipularea manualelor... de unde provin, cum vor fi transmise. Și pe bună dreptate, pe fondul manipulărilor excesive venite pe toate canalele de comunicare.
Cert este că acum se va vedea cât de implicate sunt conducerile unităților de învățământ în corecta gestionare a acestei situații de criză.


Citește și:

Pledoaria Comitetului Judeţean al Părinţilor Constanţa pentru învăţământul profesional „Expresia «Ce-o să spună lumea?» a distrus multe şanse de viitor“


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii