Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:23 11 08 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Romcim S.A. modernizează infrastructura portuară din Dana 68, Constanța – investiție majoră în parteneriat cu Administrația Porturilor Maritime

ro

05 Aug, 2025 11:29 488 Marime text

Foto cu rol ilustrativ, Sursa foto: PexelsUn nou proiect de infrastructură cu impact strategic asupra activității portuare din Constanța a primit undă verde. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța, în parteneriat cu Romcim S.A., a obținut autorizația de construire nr. 591/05.08.2025 pentru lucrări ample de modernizare în zona Danei 68.

Obiectivul investiției este modernizarea platformelor portuare și a infrastructurii feroviare din incinta Romcim, instalarea unui cântar CF, realizarea a două pasaje la nivel cu calea ferată, precum și construirea unui racord feroviar nou din linia 2 (Dana 67). De asemenea, proiectul include modernizarea și extinderea căii de rulare a podului încărcător, dinspre uscat.

Investiția este realizată de Romcim S.A., în baza contractului de închiriere nr. CNAPM-00840-IDP-01/15.10.2019, iar autorizația are o valabilitate de 24 de luni, cu termen de finalizare până la 5 august 2027.

Cine este Romcim S.A.?

Conform datelor de pe platforma Termene.ro, consultate la 1 august 2025, Romcim S.A. este o companie fondată în 1992, cu sediul social în București. Este deținută majoritar (98,61%) de CRH Romania Holdings UK LTD, entitate înregistrată în Regatul Unit, restul acțiunilor aparținând unor persoane fizice.

Consiliul de administrație este compus din Aubet Frederic Francois Emile, Tudor Monica Rozalia și Bogacz Marius Tomasz. În 2024, Romcim a avut 1.125 de angajați, a raportat o cifră de afaceri de peste 2,15 miliarde lei și un profit net de aproape 248 milioane lei.

Impactul investiției

Lucrările vor contribui semnificativ la eficientizarea operațiunilor logistice și de transport în portul Constanța, consolidând totodată poziția României ca hub regional în zona Mării Negre. Modernizarea căilor ferate și a platformelor portuare va permite un flux mai rapid de mărfuri și va sprijini activitatea operatorilor economici din zonă.

Proiectul marchează încă un pas în direcția dezvoltării infrastructurii multimodale a portului și reconfirmă interesul investitorilor străini pentru economia portuară românească.

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
De asemenea, pentru redactarea acestui articol au fost publicate și informații de pe termene.ro


Citește și: 

Conflictul de muncă de la CT BUS, încheiat! Greva generală, anulată

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii