Noi autorizații de construire în Portul Constanța. Lucrări de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare și de utilități
Noi autorizații de construire în Portul Constanța. Lucrări de reabilitare și modernizare a infrastructurii
278
Marime text
Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APM) a emis, în cursul zilei de luni, 27 octombrie 2025, o serie de cinci autorizații de construire pentru lucrări complexe de reabilitare a liniilor feroviare și a rețelelor tehnico-edilitare din Portul Constanța, în parteneriat cu operatori portuari și cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA – Sucursala Regională Constanța.
Proiectele vizează modernizarea și reconfigurarea unor tronsoane de linii de cale ferată industrială (TN-uri), precum și continuarea devierii unor rețele de apă și canalizare aferente proiectului strategic de creștere a capacității de operare a cerealelor în zona Mol II.
Lucrări de deviere a rețelelor de apă și canalizare – proiect SOCEP S.A.
Prin Autorizația de construire nr. 789/27.10.2025, CN APM Constanța, în calitate de autoritate emitentă, a aprobat continuarea lucrărilor autorizate prin A.C. nr. 978/17.07.2020, privind devierea rețelelor exterioare de apă și canalizare aferente proiectului de extindere și modernizare a capacității de operare a cerealelor pe Molul II – Port Constanța.
Investiția este realizată de SOCEP S.A., în baza contractului de închiriere CNAPM-00082-IDP-01/09.11.2016.
Autorizația este valabilă 24 de luni, iar durata estimată a lucrărilor este de 36 de luni, până la 27 octombrie 2027.
Reabilitare TN-uri în zona Triaj – Port Constanța, liniile 5, 6 și 7
Cea de-a doua autorizație, nr. 788/27.10.2025, permite reabilitarea tronsoanelor de linii feroviare (TN-uri) din zona Triaj, Sectorul III – Port Constanța, corespunzătoare liniilor 5, 6 și 7.
Proiectul este realizat de Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA – Sucursala Regională Constanța, beneficiind de suportul CN APM Constanța în calitate de titular al terenului.
Durata lucrărilor este estimată la 12 luni, autorizația având o valabilitate de 24 de luni, până la 27 octombrie 2027.
Reabilitarea TN-urilor – Triaj Betonaj, Cap X, Port A
Prin Autorizația nr. 787/27.10.2025, s-a aprobat reabilitarea TN-urilor din zona Triaj Betonaj, Cap X, Port A, lucrările urmând a fi efectuate tot de CFR SA – Sucursala Regională Constanța.
Scopul intervenției este modernizarea infrastructurii feroviare de acces și manevră din zona de est a Portului Constanța, utilizată intens pentru operațiunile de încărcare-descărcare.
Autorizația are o valabilitate de 24 de luni, iar durata lucrărilor este estimată la 12 luni, cu termen de expirare la 27 octombrie 2027.
Reabilitare TN – Dana 31–33, Port A
O altă autorizație, nr. 786/27.10.2025, vizează zona I a Portului Constanța, la Dana 31–33, Port A, unde CFR SA – Sucursala Regională Constanța va realiza lucrări de reabilitare a liniilor de legătură Triaj – Dana 31–33.
Investiția face parte dintr-un program mai amplu de creștere a siguranței și eficienței transportului feroviar portuar, derulat în parteneriat între CN APM și operatorii feroviari.
Durata lucrărilor este de 12 luni, valabilitatea autorizației fiind de 24 de luni, până la 27 octombrie 2027.
Reabilitare TN-uri – Dana 40–43, Zona II Cap Y
Prin Autorizația nr. 785/27.10.2025, Administrația Porturilor Maritime Constanța autorizează reabilitarea tronsoanelor de linii feroviare de acces (TN-uri) aferente liniei 6 și 7 – Dana 40–43, Zona II, Cap Y.
Beneficiarul investiției este Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA – Sucursala Regională Constanța, iar lucrările vor fi realizate în incinta portului, în zona de nord.
Autorizația are valabilitate de 24 de luni, cu durata lucrărilor de 12 luni și termen de expirare la 27 octombrie 2027.
Investiții strategice pentru modernizarea Portului Constanța
Cele cinci autorizații fac parte dintr-un program etapizat de reabilitare a infrastructurii de transport feroviar și de utilități din interiorul Portului Constanța, derulat în colaborare între CN APM Constanța, CFR SA și operatorii portuari.
Obiectivul general al acestor lucrări este creșterea capacității logistice, optimizarea fluxurilor de transport și reducerea timpilor de operare pentru mărfuri, în contextul creșterii volumului de trafic portuar și a proiectelor de extindere a terminalelor de cereale, containere și produse petroliere.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Proces la Curtea de Apel ConstanțaReținerea navei „Navitas” contestată de Trading Line Management SRL
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


