Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:36 18 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tragedie pe autostrada Soarelui Trei ani de închisoare cu suspendare pentru trei tineri morţi

ro

18 Apr, 2013 00:00 2343 Marime text
Aurel Ciocan, din Constanţa, trimis în judecată de procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă, a fost condamnat. Ciocan este acuzat de producerea accidentului rutier din data de 9 iulie 2007, când trei tineri au murit carbonizaţi după ce maşina în care se aflau a explodat.

Ieri, magistraţii din cadrul Judecătoriei Brăila a decis condamnarea lui Aurel Ciocan la trei ani de închisoare cu suspendare condiţionată a executării pedepsei sub supraveghere. Conform datelor obţinute de procurori, la data de 9 iulie 2007, în jurul orei 7.20, inculpatul Aurel Ciocan se deplasa pe autostrada A2, din direcţia Constanţa spre Bucureşti, conducând un ansamblu format din cap tractor marca MAN şi semiremorcă Schmitz. Organele de anchetă au mai spus că deplasarea se realiza în condiţii meteo favorabile, pe un carosabil uscat şi că la kilometrul 20, pe banda a II-a a autostrăzii, s-a înscris în depăşirea autotrenului autoturismul marca Dacia 1310. După deplasarea în paralel pe distanţa necesară depăşirii autotrenului, autoturismul s-a reînscris pe banda I, în faţa acestuia şi, în timp ce ambele vehicule se deplasau pe aceeaşi bandă, autoturismul a fost lovit, în partea din stânga spate, cu partea din dreapta faţă a capului tractor, au mai continuat oamenii legii.

În urma impactului, autoturismul a fost iniţial împins către înainte, pe o distanţă de aproximativ 40 de metri, după care a efectuat o rotire către dreapta, a traversat banda de urgenţă şi a căzut în şanţ, orientat cu partea din faţă către Constanţa, în direcţia opusă deplasării iniţiale. La scurt timp, autoturismul Dacia a luat foc şi, după ajungerea în şanţ, rezervorul acestuia a explodat, iar toţi ocupanţii, încarceraţi în interior, au decedat. Raportul expertizei tehnice efectuate în cauză a relevat că accidentul rutier s-a produs ca urmare a faptului că Ciocan ar fi avut un comportament ce a afectat siguranţa circulaţiei, nu ar fi păstrat, deşi ar fi avut posibilitatea, o distanţă suficientă până la autovehiculul din faţa sa, frânând cu mare întârziere autotrenul faţă de momentul la care ar fi trebuit şi putut să iniţieze această manevră, nesocotind regulile de circulaţie pe autostradă.

Ti-a placut articolul?

Comentarii