Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:35 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Instalatii de furat combustibil la tot pasul

ro

06 Apr, 2005 00:00 1703 Marime text

Jandarmii si politistii au dezafectat alte doua instalatii artizanale de sustras combustibili din magistrala Midia - Oil Terminal * Punctul terminus al instalatiilor era intr-o fosta parcare de TIR-uri, abandonata ca urmare a unui litigiu juridic * Instalatiile subtraversau o sola insamantata cu rapita, proprietatea unui om de afaceri care are doua terase in statiunea Mamaia * Constantin Barla, patronul pensiunii turistice din zona, spune ca, timp de mai multe luni, in zona a stationat o dubita cu numar de Prahova

Alte doua instalatii artizanale de furat combustibili din conducte au fost descoperite, ieri dimineata, de catre jandarmii constanteni, la iesirea din municipiu, spre localitatea Cumpana, in apropiere de rezervoarele Oil Terminal. Mai multe pete de produse petroliere aflate in solele de teren arabil din zona le-au atras atentia jandarmilor. In scurt timp, la fata locului a sosit echipa de interventie tehnica a Regionalei Export Produse Petroliere Constanta, precum si o echipa operativa a Politiei, condusa de adjunctul sefului Politiei Municipiului Constanta, comisarul-sef Adrian Nicola. In urma cercetarilor, s-au observat capetele a doua furtunuri din plastic. Timp de mai multe ore, echipa de interventii tehnice a executat sapaturile de rigoare pentru scoaterea celor doua furtunuri la suprafata, in prima instanta inspre posibilul destinatar al produsului, iar intr-o a doua etapa inspre legaturile cu magistrala Midia - Oil Terminal. Instalatiile, in lungime de 500 de metri dupa estimarile politistilor si de 600 de metri dupa cele ale jandarmilor, traversau o sola de teren proaspat arat, fiind ingropate la aproximativ 10 centimetri. La doua treimi din traseul furtunurilor, acestea se uneau printr-o instalatie specifica deversand produsele sustrase intr-un singur furtun principal, ceva mai gros. "Reductia" era prevazuta cu doua robinete, unul pentru furtunul de benzina, iar celalalt pentru cel de motorina. Probabil ca "tehnicienii" au prevazut posibilitatea de a comuta periodic alimentarea de la benzina la motorina, in functie de fluxul magistralei Midia - Oil Terminal. Echipajele de interventie au constatat ca robinetul pentru benzina era inchis, de unde si concluzia partiala ca, cel putin in ultima perioada de functionare, au fost sustrase doar cantitati de motorina. Pe ultima bucata a traseului, furtunul principal subtraversa o sola semanata cu rapita. Dupa toate probabilitatile, cultura a fost infiintata in septembrie-octombrie anul trecut. Datorita faptului ca pe traseul instalatiei se crease o poteca de trecere, exista indicii ca furtunul a fost ingropat ulterior insamantarii, probabil undeva la sfarsitul anului trecut. Pe ultima portiune, instalatia principala subtraversa asa-numita strada Fantanele - de fapt, un drum de tara, strajuit de o tentativa de gard cu fundatie din beton - si se oprea in vecinatatea altei fundatii din beton din incinta parasita a unei foste parcari de TIR-uri. Punctul terminus al instalatiei era situat pe strada Lanului, in vecinatatea pensiunii turistice Crismario. Potrivit datelor obtinute de reporterii ZIUA de Constanta, aflati in documentare la fata locului, furtunurile ce serveau la sustragerea produselor petroliere erau inscriptionate cu data fabricatiei, respectiv 13 iulie 2004. In plus, din data de 9 martie 2005, in conductele magistrale Midia - Oil Terminal nu a mai fost pompata motorina, de unde si ipoteza confirmata de Politie ca instalatia nu a fost folosita in ultima perioada.

Proprietarul terenului cu rapita are doua terase in Mamaia

Potrivit comunicatului IPJ, politistii nu au la momentul de fata nici un cerc de suspecti. Este cunoscut insa faptul ca, in urma cu patru ani, in aceeasi parcare de TIR-uri, a fost descoperita o instalatie similara de sustras combustibili, insa probabil datorita presiunilor politice ale epocii, cazul a ramas in scriptele organelor de cercetare cu autor necunoscut. Situatia din teren prezinta insa cateva indicii interesante, pe care politistii trebuie sa le cerceteze. In primul rand, terenurile agricole subtraversate de cele doua furtunuri fac parte din solele pe care au fost pusi in proprietate veteranii de razboi, in baza hotararilor Consiliului Local Municipal si a comisiei locale de fond funciar. Terenul insamantat cu rapita apartine numitului Constantin Sotir, despre care locuitorii din zona spun ca ar detine doua terase in statiunea Mamaia. Terenul care a servit in trecut drept parcare de TIR-uri face obiectul unui litigiu intre Constantin Barla, proprietarul pensiunii Crismario, si numita Latife Zeinadin, care a obtinut un titlu de proprietate pe acest teren de la comisia locala de fond funciar din Primaria Constanta. Datorita scandalului juridic dintre cele doua persoane mentionate anterior, terenul a ajuns sa fie folosit tocmai de hotii de combustibili. Potrivit lui Constantin Barla, timp de mai multe luni, in dreptul punctului terminus al instalatiei artizanale a stationat o dubita cu numar de Prahova. Acesta spune ca, de la inceputul lunii martie, masina nu a mai fost vazuta la locul faptei. Alte surse din zona confirma faptul ca, in toamna anului trecut, mai multi tigani aciuati intr-un bordei infect au prestat activitati agricole in zona. Pana la rezolvarea cazului, cele doua instalatii au fost dezafectate. Ca o coincidenta bizara, in urma cu doar cateva zile, politistii si jandarmii au descoperit o alta instalatie artizanala de aproximativ doi kilometri, care avea ca punct terminus parcarea de TIR-uri (de data aceasta, functionala) a societatii Garant SRL Constanta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii