Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:13 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum funcţionează, de fapt, „scamatoria" numerelor roşii Ultimele detalii pentru a înmatricula maşina fără a plăti taxa auto

ro

24 Sep, 2012 01:00 21491 Marime text
inmatriculari_-_masini_bulgaria.jpgŢinând cont de faptul că întreg procesul poate dura şi un an de zile, există posibilitatea prelungirii dreptului de a conduce maşina în cauză până la finalizarea acestui litigiu

ZIUA de Constanţa continuă să vină în sprijinul celor care deţin automobile înscrise în alte state membre ale Uniunii Europene şi doresc înmatricularea acestora în România, prin intermediul instanţelor de judecată, fără a achita taxa auto. Astfel, dacă în ediţia trecută am realizat lista documentelor necesare depunerii dosarului la Secţia Contencios a Tribunalului, azi încercăm să elucidăm problema creată în jurul numerelor roşii. Montarea şi menţinerea lor pe maşină, pe durata întregului proces, reprezintă o opţiune sau este o obligativitate pentru şoferi? Când şi cine face ultimul drum în ţara în care este înscris automobilul pentru radierea acestuia? Ce trebuie să faci pentru a circula cu maşina pe toată durata procesului, având în vedere că, potrivit legislaţiei în vigoare, odată deschis litigiul valabilitatea numerelor roşii este de 90 de zile.

inmatriculari_-_palatul_de_justitie.jpg

După cum arătam şi în ediţia trecută, cel care doreşte să-şi înmatriculeze automobilul înscris deja într-un stat membru al UE trebuie să aibă factura ori contract de vânzare - cumpărare a maşinii, dovada primei înmatriculări într-un alt stat (certificat de înmatriculare), o copie după buletin, poliţă RCA, fişă de înmatriculare, cerere de exceptare de la plata taxei.

Apoi urmează vizita la Registrul Auto Român pentru obţinerea certificatului de autenticitate al autoturismului şi la agenţia fiscală în a cărei rază teritorială se află persoana solicitantă de unde se ia certificatul fiscal. Întreaga documentaţie va ajunge la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţul Constanţa, care va respinge dosarul având în vedere neplata taxei. După aceea se merge la Secţia Contencios a Tribunalului unde se va solicita anularea actului administrativ emis de pârât (Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor) (refuzul de înmatriculare fără plata taxei) şi obligarea pârâtului la înmatricularea a autoturismului, fără plata taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevăzută de Legea nr. 9/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Un alt aspect de care trebuie ţinut cont în acest proces este ultima vizită în ţara în care este înscris automobilul pentru radierea acestuia. Pasul se realizează de utilizatorul maşinii.

Ulterior, autorităţile din ţara respectivă eliberează un rând de numere provizorii valabile cinci zile, timp în care se montează numerele roşii emise în România. Astfel se evită dubla înmatriculare, dar se urmăreşte şi obligarea proprietarului la înregistrarea maşinii în ţara sa de origine. Fiecărui automobil îi revin câte trei rânduri de numere roşii, cu valabilitate totală de 90 de zile. Ţinând cont de faptul că întreg procesul poate dura şi un an de zile, există posibilitatea prelungirii dreptului de a conduce maşina în cauză până la finalizarea acestui litigiu. Trebuie „doar" să se depună pe rolul aceleiaşi instanţe un nou dosar prin care se cere prelungirea mai sus menţionată, în baza unei ordonanţe preşedinţiale. Acest dosar va conţine aceleaşi acte ca şi primul, însă se anexează în plus refuzul Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor de a acorda un nou rând de numere roşii, după ce au fost epuizate cele trei iniţial stabilite conform legislaţiei în vigoare.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii