Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:20 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ancheta in cazul decesului scafandrului american se desfasoara cu dificultate

ro

22 Nov, 2005 00:00 962 Marime text
In urma mortii unui scafandru american ce efectua lucrari subacvatice la epava navei Rostock, Inspectoratul Teritorial de Munca Tulcea a demarat o ancheta pentru stabilirea cauzelor mortii si a imprejurarilor exacte in care a avut loc evenimentul. Potrivit declaratiei inspectorului-sef al ITM Tulcea, Ciprian Madar, deocamdata nu se stie ce anume a stat la baza producerii incidentului, insa cert este faptul ca in ultima sectiune din epava a avut loc o explozie. Dupa moartea colegului lor, nici unul dintre scafandri nu a mai intrat luni in apa. Reamintim ca John Whitekettle, in varsta de 48 de ani, a murit sambata in timp ce efectua operatiuni specifice pentru dezesuarea epavei cu un aparat de sudura cu oxigen. Conform datelor furnizate de Serviciul Judetean de Ambulanta Tulcea, cauzele mortii scafandrului american sunt stopul cardiac si multiplele traumatisme craniene si faciale. Trebuie mentionat faptul ca acesta este cel de-al doilea accident mortal ce are loc in timpul lucrarilor de ranfluare la epava navei Rostock. Pe data de 2 ianuarie, Anthony James Eke a murit in sala de masini, in timp ce lucra la scoaterea namolului din epava, dupa ce tone de nisip au cazut peste el. Lucrarile de indepartare a resturilor navei, esuata pe Canalul Sulina de mai bine de 14 ani, au inceput in octombrie 2004, fiind derulate de Wreck Removal Consortium, compus din Titan Savage (SUA), Multraship (Olanda) si Deltacons (Romania). Desi operatiunile ar fi trebuit sa se incheie in primavara acestui an, termenul a fost prelungit se pare din cauza conditiilor meteorologice. Valoarea totala a lucrarilor de dezesuare a epavei este de aproximativ cinci milioane de euro.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii