Șoferii constănțeni de bună-credință, și... nemulțumiți, și cu banii luați
Șoferii constănțeni de bună-credință, și... nemulțumiți, și cu banii luați
05 Dec, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
131
Marime text
131
Marime text

Înainte de începerea Sărbătorilor de Crăciun, Constanța a început să clocotească, după ce Consiliul Local Constanța a hotărât că nu va restitui taxa de 200 de lei și nici nu va fi compensată în următorul an.
Exact! Este vorba despre taxa cea desființată la Curtea de Apel, zilele trecute, pe care 60.000 de constănțeni posesori de autoturisme au achitat-o volens nolens.
La un calcul simplu, s-au strâns 12 milioane de lei sau peste 2,3 milioane de euro, bani strânși de la cetățeni care au mașini… și atât. La ce vor folosi acești bani, nu știm. Nu există, nu mai întrebăm de ei.
Dar știm că dacă ne bucurăm (încă) de dreptul de a deține un autoturism, automat suntem văzuți drept vinovați de către cei care ne conduc urbea, așa că avem de suportat fel de fel de taxe. Spun asta pentru că, în anii trecuți, chiar primarul nostru, Vergil Chițac, spunea că trebuie să ne deplasăm cu transportul în comun și că cetățenii de la malul mării vor renunța benevol la autoturisme.
În contextul acestor afirmații este lesne de înțeles de ce în Constanța sunt desființate locuri de parcare pe bandă rulantă, iar apoi sunt născocite extra-taxe. De parcă nu am plăti impozite, accize, parcări în diferite zone, roviniete și amenzi (deloc mici în raport cu veniturile), atunci când suntem prinși pe picior greșit de către Poliția Locală.
Culmea, același primar spunea că în orașele bogate oamenii se deplasează cu transportul în comun, pentru că cei care se deplasează cu autoturismele sunt de „condiție materială modestă”. Iată că mulți dintre șoferii din Constanța au pompat la bugetul local deloc modesta sumă de 2,3 milioane de euro.
Și de ce beneficiem, în schimb?
Literalmente, de străzi îngustate cu dungi trasate pe asfalt și niște plăci montate pe stâlpi, unde sunt înșirate taxe și modalități de plată.
De asemenea, beneficiem de multe străzi cu sens unic, care lungesc turele prin cartier, celor care conduc mașini poluante, dacă tot ne pasă de poluare. Apoi, beneficiem de guri de canalizare neaduse la nivelul străzilor proaspăt asfaltate.
Beneficiem și de gropi încă lăsate descoperite în plin centrul Constanței, asta însemnând că pe un șofer îl costă, în plus, pe lângă taxe, mentenanță și combustibil mai mult (că tot vorbeam de ocolit cartiere) și reparații costisitoare la autoturism.
Beneficiem și de un transport comun nu tocmai rapid, ținând cont, totuși, că pe marile bulevarde au fost amenajate benzi speciale. Încă mai durează cel puțin 20 de minute să aștepți autobuzul în stație, dacă vrei să mergi la vreun centru comercial de la marginea orașului, iar unele dintre noile stații montate nici nu au panoul de infotainment funcțional.
Ce se întâmplă dacă dispar mașinile din Constanța?
Să presupunem că pe asfaltul, pe alocuri neted, din Constanța nu se va mai învârti nici măcar o roată de autoturism, noi, tomitanii, cum ne vom afișa bunăstarea? Probabil prin plata unor prețuri exorbitante la transportul în comun și impozite majorate, ca să păstrăm cuantumul contribuțiilor la bugetul local.
Și ce vom primi în schimb?
Mă tem că același tratament, numai că se va găsi un alt motiv. Noi vom rămâne, probabil, la fel de nemulțumiți și cu banii luați de către o primărie care poate lua bani de la cetățeni după bunul plac, ignorând deciziile instanței.
Citește și:
Editorial Ursuleții de la Târgul de Crăciun din Piața Ovidiu
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


