Rebuturile din galantare, pe masa muritorilor de rând
Rebuturile din galantare, pe masa muritorilor de rând
10 Mar, 2012 03:02
ZIUA de Constanta
1527
Marime text
Suntem
coşul de gunoi al producătorilor, care, cot la cot cu retailerii,
comercializează pe piaţă produse rebut la preţuri cu mult supraevaluate.
Ei, în
speţă producătorii şi retailerii, se aleg cu profitul, noi cu boală pe
pâine. Ei îşi rotunjesc conturile, noi ne golim buzunarele sărăcite de
criză cumpărând produse mutant care, deşi sunt recomandate la raft ca
alimente, nu mai au demult nicio însuşire alimentară. Ştim de ani buni
acest aspect, el nu mai
reprezintă pentru nimeni o noutate. Îngrozitoare sunt însă de fiecare
dată statisticile Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului.
Un bilanţ efectuat pe ultimii patru ani, în perioada
2007 - 2011, ne arată clar unde ne poziţionăm pe scara involuţiei
alimentare, căci de evoluţie nici vorbă,
şi ce am ajuns să consumăm. Din 576 de mostre recoltate în perioada 2007
- 2011, 242 nu respectau cel puţin un parametru de calitate, susţin
inspectorii protecţiei consumatorilor. Amidon în prostie, sare în exces,
apă cât
cuprinde, acestea sunt ingredientele preferate de producători. Este clar
de ce producătorii adoptă astfel de reţete. Produsele ţin mai mult şi
cântăresc mai multă... apă decât
carne. Să ne mai mire că reprezentanţii ANPC ne transmit şi faptul că în
ultimii patru ani au constatat
că 80% dintre producătorii şi comercianţii de carne supuşi controalelor
au fost găsiţi cu nereguli?! Producătorii fac legea, iar consumatorii se
supun - aceasta este problema. Şi mai trist este că cele câteva amenzi
date de inspectorii ANPC nu-i sperie pe retailerii şi pe producătorii
care-şi vând nestingheriţi produsele capcană, pe care omul de rând le
cumpără gândind că au un preţ bun, un preţ pe măsura bugetului. Şi uite
aşa, românul aruncă banii pe sare, amidon şi apă în exces, iar
producătorii jubilează şi inventează peste noapte
fel şi fel de oferte gen două sau trei salamuri la preţ de unul,
doar-doar să-şi vândă rebuturile. Din păcate, românul nu îşi permite să
se uite pe etichetele produselor expuse de retaileri. După
o iarnă de coşmar, cu preţuri exagerate la utilităţi, la căldură, preţul
cel mai mic şi cantitatea cea
mai mare este singura etichetă citită de cumpărători... Şi cum produsele
mutant nu părăsesc rafturile - nu le-au părăsit în ultimii patru ani,
de ce ar face-o în următorii patru?! -, meniul românilor va continua să
fie unul mai mult nealimentar. Şi aceasta înseamnă deopotrivă două
lucruri: românii sunt prea săraci să-şi permită alimente scumpe şi de
calitate, iar amenzile ANPC sunt prea mici pentru a-i determina pe
producători şi pe retaileri să renunţe la prostul obicei de a vinde pe
piaţă gunoaie.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii