Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:15 02 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Procedura cazierului fiscal

ro

05 Jul, 2003 00:00 1452 Marime text

Contribuabilul care doreste eliberarea unui certificat de cazier fiscal trebuie sa completeze o cerere scrisa si sa o depuna la Directia Generala a Finantelor Publice in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul

La momentul infiintarii unei societati comerciale sau asociatii, actionarii sau reprezentantii legali ai persoanelor juridice sunt obligati sa prezinte, alaturi de celelalte acte, si certificatul de cazier fiscal. Cazierul fiscal reprezinta o evidenta electronica a contribuabililor - persoane fizice si juridice, asociati, actionari si reprezentanti legali ai persoanelor juridice - care au savarsit fapte sanctionate de legislatia financiar-fiscala si vamala, fiind in fapt un mijloc de evidenta si urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor. Mariana Forfolea, sef Departament Comunicare in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta, ne-a dat mai multe detalii despre incadrarea juridica a cazierului fiscal: "Cazierul fiscal este gestionat de Ministerul Finantelor Publice pe doua niveluri, respectiv nivelul central in cadrul Directiei Generale a Tehnologiei Informatiei, unde s-a organizat cazierul fiscal national, si nivelul teritorial, in cadrul fiecarei directii generale a finantelor publice judetene, in care se tine evidenta contribuabililor care isi au domiciliul sau sediul in judetul respectiv. In cazierul fiscal se inscriu faptele sanctionate de legile financiare, vamale sau care privesc disciplina financiara, inclusiv cele care privesc stabilirea si gestionarea impozitelor si taxelor. In certificatul de cazier fiscal se inscriu numai faptele constatate prin acte administrative asupra carora nu s-au exercitat in termenul legal caile de atac sau cele asupra carora s-au pronuntat hotarari judecatoresti definitive si irevocabile".

Eliberarea certificatului

Contribuabilul care doreste eliberarea unui certificat de cazier fiscal trebuie sa completeze o cerere scrisa si sa o depuna la directia generala a finantelor publice in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul. Aceasta cerere trebuie sa fie insotita de dovada platii taxei extrajudiciare de timbru, in valoare de 2.000 lei. In mod obligatoriu, persoana care depune cererea trebuie sa prezinte actul de identitate sau imputernicirea, dupa caz, iar in cazul persoanelor juridice, si actul care atesta numirea reprezentantului lor legal. La momentul depunerii cererii, contribuabilul va fi instiintat de organul fiscal cu privire la data la care urmeaza sa ii fie eliberat certificatul. Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face numai personal contribuabilului, respectiv reprezentantului acestuia, sub semnatura, cu conditia prezentarii actului de identitate si a imputernicirii, dupa caz. Certificatul de cazier fiscal este valabil 15 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat. Telul principal al organizarii cazierului fiscal il constituie prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, precum si intarirea administrarii impozitelor si taxelor prin identificarea contribuabililor cu risc fiscal ridicat.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii